با توجه به نوسانات قیمتی، برای استعلام دقیق قیمت محصولات لطفا با کارشناسان الوند تماس حاصل نمایید.

فهرست مطلب

بررسی تفاوت میز مدیریت ام دی اف و نئوپان

میز مدیریت یکی از اجزای مهم دفتر کار است که انتخاب آن باید با دقت بالایی انجام شود. این میز با استفاده از متریال‌های مختلفی تولید می‌شود که با گشت و گذاری کوتاه در بازار مبلمان اداری متوجه خواهید شد که رقابت بر سر فروش میز مدیریت ام دی اف و نئوپان بسیار بالاست.

دو متریال ام دی اف و نئوپان با وجود شباهت ظاهری، از لحاظ ویژگی‎های ساختاری، کیفیت، قیمت و مقاومت با هم تفاوت‌هایی دارند. با توجه به تفاوت‌های این دو متریال، مهم‌ترین نکته‌ای که در زمان انتخاب بین میز مدیریت ام دی اف و نئوپان باید به آن توجه کنید، نیازهای شخصی و بودجه‌ای است که در اختیار دارید.

در این مقاله از مجله مبلمان الوند با ما همراه باشید تا تمامی ویژگی‌های میز مدیریت ام دی اف و نئوپان را با هم بررسی و مقایسه کنیم.

میز مدیریت نئوپان چیست  | مبلمان اداری الوند

میز مدیریت نئوپان چیست؟

میز مدیریت نئوپان همانطور که از اسمش پیداست، به میزی گفته می‌شود که برای تولید آن از تخته نئوپان استفاده شده یا متریال اصلی آن نئوپان است. تخته موردنیاز برای تولید این نوع میز با فشرده‌کردن تراشه‌ها، الیاف چوب و استفاده از چسب و حرارت تولید می‌شود. معمولا روی آن نیز از روکش‌های رنگی چوبی یا پلاستیکی استفاده می‌شود تا ظاهر زیباتری داشته باشد و راحت‌تر بتوانید دکوراسیون اتاق مدیریت را طراحی کنید.

این میز مزایا و معایب متعددی دارد و به همین خاطر ممکن است برای برخی محیط‌ها مناسب یا نامناسب باشد. مهمترین مزایای میز مدیریت نئوپان به شرح زیر است:

  • قیمت پایین: به دلیل اینکه از مواد ارزان‌تری برای تولید میزهای نئوپان استفاده می‌شود و فرآیند تولید آن‌ها نیز ساده‌تر است، این نوع میز نسبت به میزهای چوبی و میز ام دی اف قیمت پایین‌تری دارد. به همین خاطر اگر بودجه کمی دارید و یا نمی‌خواهید خیلی برای خرید میز مدیریت هزینه کنید، این نوع میزها می‌توانند گزینه مناسبی برای شما باشند.
  • وزن کمتر: با توجه به چگالی و حجم کمتر، میزهای نئوپان وزن سبک‌تری هم دارند. این موضوع باعث می‌شود که حمل و نقل و جابجایی میز برای شما راحت‌تر باشد.
مطلب مرتبط  ارگونومی میز کارمندی؛ ۵ نکته مهم برای راحتی و کارایی بیشتر

از طرف دیگر، مهمترین معایب انواع میز اداری با تخته نئوپان را می‎توان موارد زیر دانست.

  • مقاومت پایین در برابر حرارت، رطوبت و سایش: به دلیل اینکه برای تولید میزهای نئوپان از چسب استفاده می‌شود، این نوع میز در برابر شرایط آب‌و‌هوایی نامساعد به شدت آسیب‌پذیر است. رطوبت باعث می‌شود که سطح چوب پوسته شود یا باد کند. حرارت هم به سرعت باعث تغییر رنگ روکش میز می‌شود. همچنین میز مدیریت نئوپان مقاومت بسیار پایینی در برابر اشیاء تیز دارد و خیلی سریع دچار خط و خش می‌شود.
  • تغییر شکل در صورت فشار زیاد: میزهای نئوپان مقاومت مکانیکی پایینی دارند و در صورتی که وزن زیادی روی آن‌ها قرار بگیرد یا فشار زیادی به آن‌ها وارد شود، به سرعت تغییر شکل می‌دهند. به همین خاطر باید از نشستن روی میز یا قرار دادن اشیاء سنگین روی آن خودداری کنید.
  • تنوع کمتر در طراحی و رنگ: به دلیل سطح ناهموار چوب و استفاده از چوب‌های رگه دار، نمی‌توان از انواع روکش با حق انتخاب بالا برای تخته نئوپان استفاده کرد. به همین خاطر این نوع چوب تنوع ظاهری کمتری دارد.

میز مدیریت ام دی اف چیست؟

ام دی اف نیز یکی دیگر از متریال‌هایی است که برای تولید میز مدیریت مدرن ممکن است از آن استفاده شود. این میز هم مانند میزهای نئوپان با استفاده از ذرات چوب و فشرده کردن آن‌ها با کمک حرارت و چسب تولید می‌شود اما نسبت به میزهای نئوپان از مقاومت بالاتری برخوردار است.

رویه میزهای مدیریت ام دی اف را می‌توانید با انواع روکش‌های چوبی یا پلاستیکی بپوشانید تا ظاهر زیباتری داشته باشند و بتوانید در محیط‌های مختلف از آن استفاده کنید. در ادامه شما را با مزایا و معایب میزهای ساخته شده با متریال ام دی اف آشنا می‌کنیم

مزایای میز مدیریت ام دی اف به شرح زیر است.

  • مقاومت بالا در برابر رطوبت، حرارت و سایش: نوع چسب مورد استفاده برای تولید میزهای ام دی اف متفاوت است و ذرات چوب آن نیز با استفاده از حرارت بالا فشرده می‌شوند. با توجه به این موضوع، یک میز ام دی اف می‌تواند دوام بیشتری نسبت به میز هم اندازه خود با ورق نئوپان داشته باشد.
    این نوع میز در صورت قرار گرفتن در برابر رطوبت سریعا باد نمی‌کند و حرارت کم نیز نمی‌تواند آسیبی به آن وارد کند. همچنین بسته به نوع روکش مورد استفاده، میزهای ام دی اف مقاومت بیشتری در برابر خط و خش و اشیاء نوک تیز دارند.
  • دوام بالا: میز مدیریت ام دی اف استحکام مکانیکی بالاتری نسبت به میز مدیریت نئوپان دارد و در صورت قرار گرفتن در برابر فشار زیاد تغییر شکل نمی‌دهد. به همین خاطر این نوع متریال برای محیط‌های صنعتی یا پر رفت‌و‌آمد مناسب است و می‌توانید سالیان سال از آن‌ها استفاده کنید.
مطلب مرتبط  بهترین راهکار کنترل صدا در دفتر کار چیست؟

میز مدیریت ام دی اف | مبلمان اداری الوند

  • قابل تعمیر بودن: به دلیل ساختار همگنی که میزهای ام دی اف دارند، در صورت آسیب دیدن یا تغییر شکل سطح میز، می‌توان با استفاده از چسب و پر کردن قسمت‌های آسیب‌دیده، تا حدی آن را تعمیر کرد. در این صورت شاید نیازی به تعویض کل میز نباشد.
  • طراحی زیبا: به دلیل صاف بودن سطح چوب و عدم وجود رگه داخل آن، میزهای MDF را می‌توان با رنگ‌ها، الگوها و جنس‌های مختلفی روکش کرد. به همین خاطر طراحان می‌توانند میز موردنظر شما را در طرح‌ها و رنگ‌های خلاقانه‌ای طراحی کنند و آن را دقیقا با طراحی اتاق شما ست کنند.
  • رنگ‌های متنوع: میز مدیریت MDF با رنگ‌های متنوعی به بازار عرضه می‌شود و به همین خاطر مشتری‌ها می‌توانند رنگ میز را متناسب با فضای دفتر کار خودشان انتخاب کنند.

در ادامه، معایب میزهایی که با ورق ام دی اف تولیده شده‌اند را به شما معرفی می‌کنیم.

  • قیمت بالا: به دلیل اینکه برای تولید ام دی اف از ذرات چوب ریزتر و چسب‌های با کیفیت‌تر استفاده می‌شود و پروسه ساخت آن پیچیده‌تر است، این نوع میز قیمت بالاتری نسبت به میزهای نئوپان دارد.
  • وزن زیاد: به دلیل چگالی بالاتر ذرات چوب، میزهای مدیریت ام دی اف وزن بالاتری نسبت به سایر متریال چوب مصنوعی دارند. به همین خاطر ممکن است جابجایی آن‌ها کمی سخت‌تر باشد.

حال که با مزایا و معایب دو متریال مهم در تولید میز مدیریت آشنا شدید، می‌توانید با مطالعه مقاله راهنمای خرید میز مدیریت اطلاعات بیشتری را در این زمینه دریافت کنید تا خریدی ایده‌آل داشته باشید.

مطلب مرتبط  مزایای استفاده از میز مدیریتی مینیمال در فضای کاری

 مقایسه مزایا و معایب میز مدیریت ام دی اف و نئوپان

برای مقایسه مزایا و معایب میز مدیریت ام دی اف و نئوپان و انتخاب بهترین میز مدیریت می‌توانید از جدول زیر کمک بگیرید.

جدول مقایسه دو متریال نئوپان و ام دی اف نئوپان ام دی اف
قیمت پایین بالا
وزن کمتر بیشتر
تنوع طرح و نقش متوسط بسیار بالا
تنوع رنگ متوسط بسیار بالا
مقاومت در برابر رطوبت، حرارت و سایش پایین نسبتا بالا
دوام پایین بالا
قابلیت تعمیر ندارد دارد؛ به صورت محدود
روش شست‌وشو با دستمال مرطوب با دستمال مرطوب

تولیدکننده انواع میز اداری | مبلمان اداری الوند

جمع‌بندی

میز مدیریت ام دی اف و نئوپان در زمینه‌های مختلفی مثل خصوصیات، کیفیت، قیمت و مقاومت با هم تفاوت دارند. ام دی اف بادوام‌تر و گران‌تر است اما نئوپان وزن کمتری دارد.

در این مقاله ما تمامی مزایا و معایب این دو نوع متریال را با هم مقایسه کردیم اما انتخاب نهایی شما برای خرید میز مدیریت، به فضای دفتر، بودجه، سلیقه و نیازهای شخصی خودتان بستگی دارد. شما می‌توانید از جدولی که در این مقاله آوردیم برای انتخاب راحت‌تر و مقایسه قابلیت‌های این دو نوع میز استفاده کنید.

شرکت مبلمان الوند، به عنوان تولیدکننده انواع میز اداری ، مرجع خرید مبلمان اداری ساخته‌شده با متریال‌های گوناگون است. شما می‌توانید انواع میز مدیریت ام دی اف، نئوپان و پروفیلی را با خیالی آسوده از الوند تهیه نمایید.

مجله الوند

اگر علاقمند به مطالعه مطالب بیشتر هستید، از طریق لینک زیر وارد مجله الوند شوید. در مجله الوند، مطالب متنوعی درباره مبلمان اداری منتشر می‌گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *