با توجه به نوسانات قیمتی، برای استعلام دقیق قیمت محصولات لطفا با کارشناسان الوند تماس حاصل نمایید.

فهرست مطلب

سه روش نظافت و شستشوی صندلی اداری

تنها مبلمان‌های خانگی نیستند که به تمیز کردن نیاز دارند؛ نظافت صندلی اداری نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. صندلی‌های اداری گاهی بیشتر از مبلمان خانگی نیز به شستشو و تمیز کردن نیاز دارند؛ زیرا اداره‌ها محل رفت و آمد افراد زیادی است که میلیون‌ها باکتری با خود حمل می‌کنند و تجمع این میکروب‌ها و باکتری‌ها روی صندلی‌های اداری بسیار زیاد است. اغلب شرکت‌ها بیشتر به نظافت کف زمین و میزها تأکید دارند و به شستشوی صندلی اداری اصلاً توجه نمی‌کنند. برای حفظ سلامتی افرادی که زمان زیادی را به نشستن روی صندلی‌های اداری اختصاص می‌دهند، لازم است که هر چند وقت یک بار صندلی‌ها تمیز شوند. هدف ما در این مقاله بیان روش‌های شستشو و نظافت صندلی‌های اداری است و توصیه می‌کنیم که تا انتها با ما همراه باشید.

شستشوی صندلی اداری | مبلمان اداری الوند

 

بهترین زمان برای تمیز کردن صندلی اداری

نظافت محیط کار در جذابیت و زیبایی فضای کاری و همین‌طور جلب نظر مراجعه‌کنندگان مؤثر است. علاوه بر این، با توجه به رفت و آمد افراد مختلف در اداره‌ها، نظافت برای جلوگیری از انتقال میکروب‌ها و باکتری‌ها بهمنظور حفظ سلامت آن‌ها در برابر بیماری، بسیار اهمیت دارد. از طرفی، زمانی که صندلی‌های اداری کثیف می‌شوند، زیبایی ظاهری خود را از دست می‌دهند که این موضوع بر روحیه کارمندان و همین‌طور افراد مراجعه‌کننده تأثیر چندان خوبی نمی‌گذارد.

تمام آنچه گفته شد گویای این مسئله است که شستشوی صندلی اداری تا چه اندازه اهمیت دارد و کاری بسیار ضروری است. از این رو شاید نتوانید زمان مشخصی را برای نظافت مدل های مختلف صندلی اداری مشخص کنید؛ اما هر زمان که احساس کردید مبلمان و صندلی‌های محل کار شما کثیف شده‌اند، خیلی سریع برای تمیز کردن آن‌ها اقدام کنید.

مطلب مرتبط  میز مدیریتی لوکس: انتخابی هوشمندانه برای دفتر کار شما

اغلب تغییر رنگ و مشاهده لکه‌ها، نشانه‌هایی از کثیف شدن مبلمان اداری است؛ اما حضور باکتری‌ها و ویروس‌ها قابلمشاهده نیستند و تنها با نظافت می‌توان از نابود شدن آن‌ها مطمئن شد. بهطور کلی شما می‌توانید صندلی‌های اداری مانند صندلی مدیریت، معاونت و سایر کارمندان را به منظور جلوگیری از تجمع باکتری‌ها، هفته‌ای یک‌بار تمیز و ضدعفونی کنید. همواره این نکته را در نظر داشته باشید که هرچه زودتر برای تمیز کردن صندلی‌ها اقدام نمایید، نظافت آن‌ها راحت‌تر خواهد بود؛ اما با انباشته شدن آلودگی‌ها، باید وقت و هزینه بیشتری برای نظافت صندلی اداری صرف کنید.

روش‌های شستشو صندلی اداری

معمولا صحبت از شستشو و نظافت در ذهن اکثر افراد، با تصور آب و مواد شوینده نقش می‌بندد؛ اما زمانی که حرف شستشوی صندلی اداری به میان می‌آید، موضوع کمی فرق می‌کند؛ زیرا تمیز کردن صندلی‌ها با استفاده از آب و پودرهای مخصوص نظافت، می‌تواند طول عمر صندلی را کاهش دهد و به غیر از هدر رفتن آب، خشک کردن صندلی را نیز به کاری دشوار تبدیل کند. حتی گاهی در حین تمیز کردن با استفاده از آب و مایع تمیزکننده، ممکن است به پارچه صندلی آسیب وارد شود و آن را زخمی یا پاره کند. از این رو، استفاده از روش‌های زیر برای نظافت صندلی اداری توصیه می‌شوند:

  • اسپری مایع ظرف‌شویی

در این روش باید در یک بطری اسپری مقداری آب و ماده شوینده بریزید و آن‌ها را با یکدیگر مخلوط نمایید. سپس این ترکیب را به سطح صندلی‌ و قسمت‌های کثیف آن اسپری کنید و با کشیدن یک پارچه کاملاً تمیز و نرم، شستشوی صندلی اداری را انجام دهید.

  • جاروبرقی

اگر قصد زدودن گرد و غبار از روی صندلی‌ها را دارید، استفاده از جاروبرقی بهترین روش خواهد بود. البته توجه کنید که با جاروبرقی نمی‌توان لکه‌ها را از روی سطح صندلی و مبلمان پاک کرد و این روش، تنها برای رفع گرد و غبار مناسب است. به دلیل وجود گرد و غبار زیاد در شهرهای شلوغ و پرجمعیت مانند تهران و اصفهان، توصیه می‌شود که هر هفته صندلی‌های اداری را جاروبرقی بکشید.

  • دستگاه بخارشوی

بهترین روش شستشوی صندلی اداری استفاده از دستگاه بخارشوی است. این دستگاه با استفاده از بخار داغ، کثیفی‌ها، میکروب‌ها و مواد حساسیت‌زا را از بین می‌برد. امکان استفاده از مواد شوینده مناسب در دستگاه بخارشوی نیز وجود دارد که با مطالعه دفترچه راهنما، متوجه آن خواهید شد.

مطلب مرتبط  کاربرد میز مدیریت کلاسیک در دفاتر اداری

نکات شستشو انواع مدل‌های صندلی اداری

شاید تصور کنید که روش‌های شستشوی و مراقبت از صندلی اداری ذکر شده در قسمت‌های بالا، برای همه مدل‌های صندلی اداری مناسب هستند، اما این‌گونه نیست؛ زیرا جنس و متریال به کار رفته در صندلی، در انتخاب روش نظافت صندلی اداری بسیار اهمیت دارد. زمانی که قصد تمیز کردن صندلی‌های اداری را دارید، حتماً به جنس آن‌ها توجه داشته باشید. ما در ادامه شما را با نکات شستشوی انواع مدل‌های صندلی اداری بر اساس جنسشان آشنا می‌کنیم:

  • صندلی فلزی

صندلی فلزی آسان‌ترین روش شستشو را دارد و با کمک کمی آب و ماده شوینده می‌توان بهراحتی آن را تمیز کرد.

  • صندلی پارچه‌ای

برای تمیز کردن صندلی‌های اداری پارچه‌ای، ابتدا باید با کمک جاروبرقی گرد و غبار را از روی آن‌ها پاک کنید و در مرحله بعد از اسپری آب و ماده شوینده یا دستگاه بخارشوی برای از بین بردن لکه‌ها استفاده نمایید.

  • صندلی چوبی

در هنگام تمیز کردن صندلی‌های چوبی باید مراقب باشید تا به چوب و رنگ آن‌ها آسیبی وارد نشود؛ زیرا نفوذ آب به درون چوب، آن را خراب می‌کند. بنابراین، در ابتدا از یک دستمال خشک برای رفع گرد و غبار کمک بگیرید و سپس از یک پولیش مناسب برای پولیش زدن تمام قسمت‌های صندلی استفاده کنید. بهتر است ابتدا قسمت کوچکی از صندلی که در دید نیست را پولیش بزنید و در صورت عدم مشکل، آن را برای تمام قسمت‌های صندلی استفاده کنید.

  • صندلی چرمی

به دلیل حساسیت چرم، لازم است که هنگام تمیز کردن آن نهایت دقت را داشته باشید. مواد شوینده مخصوصی برای نظافت صندلی‌های چرمی وجود دارد که می‌توانید از فروشگاه‌ها تهیه کنید. استفاده از ترکیب سرکه سفید و روغن کنجد یا زیتون نیز برای این کار مناسب خواهد بود. روش سوم این است که مقدار مساوی آب و الکل را با یکدیگر ترکیب کنید و آن را با یک دستمال تمیز به سطح صندلی بمالید.

مطلب مرتبط  چگونه یک دفتر کار شیک و مدرن داشته باشید؟

شستشوی صندلی اداری | مبلمان اداری الوند

سخن پایانی

شما می‌توانید با شستشوی صندلی اداری فضایی زیبا، تمیز و پر از انرژی مثبت را برای کارمندان و مشتریان خود فراهم کنید. بهغیر از زیبایی محیط کار، حفظ سلامتی کارکنان بهمنظور رسیدن به اهداف سازمان نیز اهمیت بسیاری دارد. نظافت مرتب صندلی‌های اداری، طول عمر آن‌ها را بالا می‌برد و راحتی و آسایش را برای فعالیت‌های کاری شما فراهم می‌کند. روش‌های مختلفی برای تمیز کردن صندلی اداری وجود دارد که در قسمت‌های فوق به بررسی آن‌ها پرداختیم. همچنین نکات لازم به منظور اثربخشی بهتر برای نظافت صندلی‌ اداری را نیز بیان کردیم.

مجله الوند

اگر علاقمند به مطالعه مطالب بیشتر هستید، از طریق لینک زیر وارد مجله الوند شوید. در مجله الوند، مطالب متنوعی درباره مبلمان اداری منتشر می‌گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *