با توجه به نوسانات قیمتی، برای استعلام دقیق قیمت محصولات لطفا با کارشناسان الوند تماس حاصل نمایید.

فهرست مطلب

معرفی پنج صندلی اداری مخصوص دیسک کمر

نشستن طولانی‌مدت پشت میز کار، ریسک ابتلا به کمردرد و دیسک کمر را افزایش می‌دهد. به همین دلیل انتخاب یک صندلی مناسب برای افرادی که به خاطر مشغله کاری ساعات زیادی را پشت میز می‌گذرانند بسیار ضروری است. از آن‌جا که سلامتی جسمانی کارکنان بسیار اهمیت دارد، برای جلوگیری از بروز مشکلاتی نظیر کمر درد، دیسک کمر و غیره حتما به دنبال تهیه یک صندلی استاندارد برای آنها باشید. در این نوشته قصد داریم بهترین صندلی‌ اداری مخصوص دیسک کمر را معرفی کنیم. با الوند همراه باشید.

انواع صندلی مناسب دیسک کمر | مبلمان اداری الوند

دیسک کمر چیست؟

دیسک کمر عارضه‌ای است که ممکن است افراد در سنین مختلف آن را تجربه کنند. افزایش سن، نشستن طولانی‌مدت روی صندلی، وزن بالا، وارد شدن فشار زیاد روی ستون فقرات، ضعف عضلانی و … از عوامل بروز دیسک کمر به شمار می‌روند.

ستون فقرات از ۲۶ مهره تشکیل شده است. این مهره‌ها توسط صفحاتی انعطاف پذیر (دیسک بین مهره‌ای) جدا می‌شوند. در صورتی که دیسک به هر دلیلی دچار بیرون‌زدگی شود، باعث ایجاد فشار زیادی بر روی رشته‌های نخاع می‌گردد. این فشار در نهایت موجب بروز درد در قسمت کمر خواهد شد که اصطلاحا به آن دیسک کمر می‌گویند.

شایع‌ترین دلایل بروزکمردرد

از دلایل بروز کمردرد و ‌دیسک کمر می‌توان به افزایش وزن، انجام حرکات اشتباه ورزشی، بلندکردن اجسام سنگین، نشستن طولانی پشت میز و … اشاره کرد. با اینکه کمردرد دلایل زیادی دارد اما شایع‌ترین دلیل آن، سبک زندگی کارمندی و نشستن طولانی‌مدت بر روی انواع صندلی کارمندی و سایر صندلی‌های اداری در حین کار است. اکثر افرادی که به‌خاطر شغلشان مجبور هستند ساعات زیادی را پشت میز اداری بشینند، مطمئنا درد کمر را تجربه کرده‌ و با این مشکل مواجه شده‌اند.

توجه داشته باشید که این عارضه ممکن است زندگی روزمره فرد را با مشکل مواجه کند و به همین دلیل، توجه به آن بسیار اهمیت دارد. نشستن روی صندلی‌های غیر استاندارد و نامناسب نیز می‌تواند باعث آسیب به ستون فقرات و در نتیجه بروز دیسک کمر شود. یکی از راه‌های جلوگیری از ایجاد کمردرد، استفاده از صندلی مخصوص دیسک کمر است. استفاده از این صندلی‌ها جهت جلوگیری از کمردرد و دیسک کمر بسیار موثر هستند.

صندلی مخصوص دیسک کمر چیست؟

اگر از کمردرد رنج می‌برید، استفاده از صندلی ارگونومیک برای بهبودی و جلوگیری از تشدید مشکل ضروری است. اگر صندلی اداری دارید که به درستی بدن شما را پشتیبانی نمی‌کند، باید در انتظار بدتر شدن درد و آسیب بیشتر باشید.

داشتن یک صندلی اداری خوب و ارگونومیک مهم است. هنگام نشستن روی صندلی اداری باید پشت شما به خوبی حمایت شود، اگر متوجه شدید که صندلی اداری فعلی شما پشت‌تان را به صورت کامل دربرنمی‌گیرد، بهتر است آن را رها کنید و به دنبال یک صندلی ارگونومیک جدید باشید.

صندلی‌های ارگونومیک به گونه‌ای طراحی شده‌اند که به طور کامل از بدن کاربر در هنگام نشستن پشتیبانی می‌کنند و مانع از فشار بر روی ستون فقرات او می‌شوند‌. برای آشنایی کامل با این محصول، مقاله صندلی ارگونومی چیست را مطالعه کنید.

مطلب مرتبط  شناخت 7 مورد از انواع مکانیزم صندلی اداری

از مهمترین ویژگی‌های صندلی اداری استاندارد و ارگونومیک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱- قابل تنظیم بودن پشتی صندلی

مهم‌ترین ویژگی‌ صندلی‌ اداری استاندارد برای جلوگیری از کمردرد، برخورداری از پرکننده گودی کمر است. پرکننده گودی کمر یک بالشتک نرم است که درست در بخش گودی کمر قرار می‌گیرد و به صورت مستقیم و مستمر، از کمر کاربر حمایت می‌کند.

این بالشتک باید قوس کمر را به خوبی پر کند تا فرد هنگام نشستن طولانی‌مدت احساس راحتی داشته باشد. باید توجه داشت که تمامی صندلی‌های اداری مجهز به این قابلیت نیستند و اگر نیاز به صندلی مخصوص دیسک کمر دارید، حتما در هنگام خرید باید به برخورداری صندلی از پرکننده گودی کمر توجه کنید.

برخی از این پرکننده‌ها مجهز به مکانیزم بوده و حرکت می‌کنند و برخی دیگر ثابت هستند. در هر صورت، وجود آن‌ها برای رفع مشکل کمردرد یک ضرورت است. البته مکانیزم قابل تنظیم به شما این امکان را می‌دهد که آن را برای حمایت از کمر خود تغییر دهید و عوامل بروز مشکل و درد را از بدن خود دور نگه دارید.

۲- قابل‌ تنظیم بودن ارتفاع صندلی

از دیگر ویژگی‌های صندلی‌ اداری مخصوص دیسک کمر و کمردرد، باید به قابلیت تنظیم ارتفاع صندلی اشاره کرد. ارتفاع کلی صندلی باید در محدوده 70 تا 90 سانتی‌متر قابل تنظیم باشد تا به خوبی از پایین‌ترین نقطه پشت تا شانه‌های فرد را پوشش دهد.

پاهای کاربر همیشه باید محکم روی زمین یا زیرپایی قرار گیرند، اگر پاهایتان آویزان هستند یا پاهایتان در موقعیت‌های ناراحت‌کننده خم شده‌اند، به این معنی است که ارتفاع صندلی شما درست نیست. در این صورت، قطعا فشار زیادی به کمر شما وارد خواهد شد.

دیسک کمر چیست | مبلمان اداری الوند

۳- قابلیت خواباندن پشتی صندلی

احساس خستگی بعد از نشستن طولانی‌مدت روی صندلی امری طبیعی است. در این زمان دراز کشیدن می‌تواند در رفع خستگی موثر باشد. اگر قصد خرید صندلی اداری مخصوص دیسک کمر را دارید، حتما به قابلیت خواباندن پشتی صندلی‌ توجه کنید. این قابلیت به شما کمک می‌کند که هر زمان احساس خستگی در ناحیه گردن، کمر و ستون فقرات کردید، بتوانید با خواباندن پشتی صندلی، به خودتان کمی استراحت بدهید و از تشدید درد در کمر پیشگیری کنید.

توجه داشته باشید که این ویژگی برای افرادی که دچار دیسک کمر هستند بسیار مهم است، زیرا این اشخاص بعد از چند ساعت کار مداوم نیاز دارند به ستون فقرات خود استراحت بدهند.

صندلی‌های اداری مجهز به مکانیزم کلاچی؛ از امکان خواباندن پشتی صندلی برخوردار هستند. البته صندلی‌های با مکانیزم سینکرون نیز، مزیت تغییر مستقل زاویه پشتی و نشیمن را دارند که باعث می‌شود بدون برداشتن پا از زمین، پشتی صندلی در حالت استراحت قرار بگیرد. در این بین، استفاده از صندلی با مکانیزم تیلت برای افراد مبتلا به دیسک کمر توصیه نمی‌شود.

مطلب مرتبط  اهمیت ارگونومی مبلمان اداری را جدی بگیرید

۴- مناسب بودن نشیمنگاه صندلی

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های انواع صندلی مخصوص کمردرد، مناسب بودن نشیمن‌گاه صندلی از نظر اندازه و راحتی است. طبق نظر متخصصان، نشیمنگاه این نوع صندلی باید 40 تا 45 سانتی‌متر طول و 38 تا 42 سانتی‌متر عرض داشته باشد.

انواع صندلی مناسب دیسک کمر

انتخاب یک صندلی ارگونومیک همیشه ساده نیست. برای آسان‌تر کردن این کار، در ادامه چند مورد از بهترین انواع صندلی اداری برای کمردرد را معرفی کرده‌ایم.

۱- صندلی مدیریت نیلپر مدل OCM850

صندلی مدیریتی نیلپر مدل  OCM850برند نیلپر یکی از انواع صندلی مخصوص دیسک کمر است. این صندلی با توجه اصول ارگونومی ساخته شده است و از این رو از بروز کمردرد و دیسک کمر پیشگیری می‌نماید. از ویژگی‌های این صندلی کاربردی و زیبا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دارای پشتی با قابلیت تنظیم ارتفاع و زاویه
  • دارای دسته‌های متحرک با قابلیت تنظیم ارتفاع
  • دارای پایه پنج‌پر مقاوم با امکان تحمل افراد با وزن بالا
  • قابل تنظیم بودن عمق نشیمن و ارتفاع گودی کمر
  • دارای جک تنظیم ارتفاع با کورس 10 سانتی‌متری

۲- صندلی مدیریتی اروند مدل ۵۵۱۶

یکی از انواع صندلی مدیریت مناسب برای دیسک کمر، صندلی مدیریتی اروند مدل ۵۵۱۶ است. استفاده از این صندلی، موجب راحتی بیشتر کاربر در نشستن‌های طولانی مدت می‌شود.‌ یکی از ویژگی‌های شاخص این محصول، برخورداری از پشتی بلند است. همچنین حالت انحنای آن باعث پوشش دادن ستون فقرات و کمر می‌شود. سایر ویژگی‌های این صندلی به شرح زیر است.

  • قاب پشتی و کفی صندلی از جنس پلاستیک فشرده و مقاوم است.
  • دارای دو دسته متحرک و قابل تنظیم
  • رویه پشتی صندلی از جنس مش انعطاف‌پذیر و باکیفیت است.
  • دارای جک با کورس ۱۰ سانتی‌متری
  • دارای پایه پنج‌پر از جنس فلزی با روکش کروم است.

پیشگیری از کمر درد | مبلمان اداری الوند

3- صندلی کارشناسی لیو مدل I91

طراحی فوق العاده صندلی مدیریتی مدل I91  برند لیو آن را به یک گزینه عالی برای مدیران تبدیل کرده است. این صندلی با توجه به اصول ارگونومی ساخته شده و به همین دلیل از بروز کمر درد و خستگی جلوگیری می‌کند.

  • قابل تنظیم ارتفاع توسط اهرم
  • نشیمن‌گاه صندلی از جنس فوم سرد باکیفیت استپ
  • دارای دسته‌های انتگرال ثابت
  • پایه پشتی از جنس مش با کیفیت
  • دارای پایه پنج‌پر آلومینیومی و مقاوم

4- صندلی مدیریتی لیو مدل I72

یکی از بهترین صندلی‌های اداری برای دیسک کمر، صندلی مدیریتی لیو مدل  I72 است. در ساخت این صندلی از پلاستیک مستحکم استفاده شده که همین موجب افزایش دوام آن شده است‌. یکی از ویژگی‌های این صندلی، قابلیت تنظیم زاویه پشتی صندلی با استفاده از دسته اهرم است که موجب راحتی بیشتر کاربر می‌شود‌.

  • پارچه پشتی به‌کار رفته در صندلی از جنس مش
  • نشیمن‌گاه از جنس فوم سرد باکیفیت
  • دارای دسته‌های متحرک
  • قابلیت تنظیم ارتفاع توسط دسته اهرم
  • دارای پایه پنج‌پر از جنس آلومینیوم
مطلب مرتبط  بهترین روش صحیح نشستن روی صندلی و پشت کامپیوتر

۵- صندلی کارشناسی لیو مدل I62

یکی دیگر از انواع صندلی طبی اداری مخصوص دیسک کمر، صندلی کارشناسی لیو مدل i62 است. این صندلی ارگونومیک یک انتخاب خوب برای کارمندان، دانشجویان و دانش‌آموزان به شمار می‌رود. همچنین در نشستن طولانی مدت باعث کمر درد و خستگی نمی‌شود.

  • پشتی صندلی از جنس مش است که از تعریق کمر جلوگیری می‌کند.
  • امکان سفارش با مکانیزم کلاچی
  • دارای چرخ‌هایی با قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه
  • دارای پایه پنج‌پر پلاستیکی بادوام

دیگر روش‌های پیشگیری از کمر درد

در کنار استفاده از صندلی اداری استاندارد می‌توانید با رعایت نکاتی از بروز کمردرد و دیسک کمر جلوگیری کنید. از مهمترین روش‌های پیشگیری از کمردرد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

1-    نحوه صحیح نشستن

توجه داشته باشید که خرید صندلی طبی اداری به تنهایی نمی‌تواند از بروز کمردرد جلوگیری کند بلکه توجه به نحوه درست نشستن برای دیسک کمر نیز اهمیت دارد‌. جهت پیشگیری از کمردرد بهتر است موارد زیر را رعایت کنید.

  • در زمان نشستن روی صندلی حتما باید پاهای شما روی زمین قرار بگیرد. در صورتی که قد شما کوتاه است می‌توانید از یک چهارپایه در زیر کفش استفاده کنید.
  • در زمان نشستن توجه کنید که زانوهای شما بالاتر از باسن قرار داشته باشد.
  • از قوز کردن روی صندلی پرهیز کنید. علاوه بر کمر، گردن شما هم باید صاف باشد.

2-    توجه به ابعاد میز اداری

در کنار صندلی، برای جلوگیری از بروز کمردرد باید به میز اداری هم توجه داشته باشید. در قدم اول، با رعایت ابعاد استاندارد میز اداری ، باید ارتفاع میز اداری را بین 70 تا 76 سانتی‌متر در نظر بگیرید. مناسب نبودن سایز و ابعاد میز اداری باعث بروز کمردرد و خستگی در فرد خواهد شد.

3-    رعایت فاصله با میز و کامپیوتر

فاصله صندلی با میز باید به گونه‌ای تنظیم شود که هنگام کارکردن با کامپیوتر، مجبور به خم شدن به سمت جلو نباشید‌. همچنین ارتفاع نشیمن‌گاه صندلی باید ۲7 الی ۳3 سانتی‌متر پایین تر از سطح میز اداری باشد.

ارتفاع نشیمن‌گاه صندلی | مبلمان اداری الوند

جمع‌بندی

استفاده از صندلی اداری مناسب و استاندارد در محیط کار، در پیشگیری از ابتلا به مشکلات دیسک کمر بسیار مهم است. از تاثیرات مثبت استفاده از صندلی اداری مناسب بر روی سلامت کمر، حفظ قوس طبیعی کمر است. صندلی اداری با قابلیت تنظیم ارتفاع و عمق و به کمک بالشتک پرکننده گودی کمر، پشتیبانی لازم را برای حفظ قوس طبیعی کمر فراهم می‌کند. این باعث توزیع بهتر فشار بر روی مهره‌ها و کاهش استرس و فشار ناشی از نشستن طولانی‌مدت می‌شود.

شما می‌توانید با مراجعه به فروشگاه‌ها و نمایندگی‌های شرکت مبلمان اداری الوند در سراسر کشور، انواع صندلی اداری مخصوص دیسک کمر را بررسی و بهترین گزینه را خریداری نمایید.

مجله الوند

اگر علاقمند به مطالعه مطالب بیشتر هستید، از طریق لینک زیر وارد مجله الوند شوید. در مجله الوند، مطالب متنوعی درباره مبلمان اداری منتشر می‌گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *