با توجه به نوسانات قیمتی، برای استعلام دقیق قیمت محصولات لطفا با کارشناسان الوند تماس حاصل نمایید.

فهرست مطلب

راهنمای جامع انواع متریال صندلی اداری

صندلی اداری از اجزای مختلفی تشکیل شده است و هر کدام از این اجزا باید با در نظر گرفتن شرایط مختلف و با دقت انتخاب شوند. یکی از مهم‌ترین عوامل در هنگام خرید صندلی اداری، انتخاب متریالی است که در قسمت‌های مختلف صندلی به کار رفته است.
بسته به بودجه، نوع کار و محیط کلی دفتر، برخی از متریال‌ها ممکن است برای شما مناسب‌تر باشند. در این مقاله انواع متریال صندلی اداری را مورد بررسی قرار می‌دهیم تا بتوانید با توجه به شرایط خودتان، انتخاب مناسب‌تری داشته باشید. با الوند همراه باشید.

انتخاب بهترین متریال صندلی اداری | مبلمان اداری الوند

چرا انتخاب بهترین متریال صندلی اداری مهم است؟

اولین چیزی که باید در هنگام خرید صندلی اداری به آن توجه ‌کنید، برخورداری از استانداردهای ارگونومی در صندلی است. با این وجود، بلافاصله پس از خرید متوجه خواهید شد که فقط ارگونومی مهم نیست بلکه باید به موضوعات دیگری مثل متریال به کار رفته برای طراحی صندلی هم توجه کنید. متریال صندلی اداری به دلایل زیر از اهمیت بالایی برخوردار است.

1-   ارتباط مستقیم با بدن

زمانی که در محل کار حاضر هستید، باید چندین ساعت در طول روز روی صندلی خودتان بنشینید و به همین خاطر پوست بدن و لباس‌هایتان مدتی طولانی با متریال روی صندلی در تماس خواهند بود. خیلی از افراد ممکن است فقط به خاطر نشستن روی صندلی دچار عوارضی مثل خارش پوست شوند یا به دلیل تماس طولان مدت با چرم در صندلی‌های چرمی، تعریق زیادی را تجربه کنند. به همین دلیل، انتخاب بهترین متریال صندلی اداری از اهمیت بالایی برخوردار است.

2-   نظافت صحیح و راحت‌

دفتر کار در برخی مواقع ممکن است پر از گرد و غبار باشد. همانطور که در بخش قبلی گفته شد، پوست بدن ساعت‌های زیادی با متریال صندلی در ارتباط است و به همین دلیل صندلی‌های اداری به سرعت دچار لکه و کثیفی خواهند شد. در صورتی که یک متریال خوب برای رویه صندلی خودتان انتخاب کنید، به راحتی می‌توانید این لکه‌ها را از بین ببرید. در عین حال برخی انواع متریال صندلی اداری در برابر لکه نیز مقاوم هستند و به راحتی دچار کثیفی نخواهند شد.

3-   طول عمر بیشتر صندلی

متریال صندلی اداری، یکی از عوامل اصلی تعیین کننده طول عمر آن است. مطمئنا دوست ندارید صندلی‌ای خریداری کنید که بعد از یک سال به خاطر آسیب دیدن رویه یا دسته‌های آن قابل استفاده نباشد و مجبور شوید که یک صندلی دیگر خریداری کنید. همچنین علاوه بر انتخاب متریال مقاوم و مستحکم، باید متریالی انتخاب کنید که تعمیر آن هم راحت باشد تا بتوانید در صورت خرابی به راحتی آن را نوسازی کنید.

شناخت قطعات صندلی اداری

صندلی اداری از قطعات مختلفی تشکیل شده است که در کنار هم می‌توانند تجربه لذت‌بخشی از نشستن برای شما رقم بزنند. استفاده از قطعات با کیفیت باعث می‌شود تجربه راحت‌تری از نشستن روی صندلی داشته باشید. برای اینکه بتوانید انتخاب مناسبی داشته باشید باید متریال مورد استفاده در هر یک از این قطعات را به صورت کامل بشناسید.

پایه صندلی اداری

پایه صندلی اداری یکی از قطعاتی است که وظیفه نگهداری صندلی در جای خود را دارد. این پایه معمولا به صورت پنج‌پر طراحی می‌گردد تا باعث شود صندلی ضمن ایستایی کامل، از امکان حرکت برخوردار باشد. متریال مورد استفاده در انواع پایه صندلی اداری به شرح زیر است.

  • پایه‌های آلومینیومی
  • پایه‌های فولادی با روکش کروم
  • پایه‌های پلی پروپیلن (پلاستیکی)
مطلب مرتبط  11 ویژگی خاص یک صندلی اداری مناسب نشستن طولانی

دسته صندلی اداری | مبلمان اداری الوند

دسته صندلی اداری

دسته صندلی، خستگی کاربر در حین کار را کاهش می‌دهد. برخی دسته‌ها قابلیت تنظیم ارتفاع مانند صندلی مدیریت دارند اما برخی دیگر به صورت ثابت طراحی می‌شوند. انواع متریال صندلی اداری در قسمت دسته به شرح زیر هستند:

  • دسته صندلی اداری چرم: این نوع دسته در دو سبک کلاسیک و مدرن طراحی می‌شود و می‌توانید آن را با انواع دکوراسیون‌ها ست کنید. معمولا دسته های چرمی از کیفیت بالایی برخوردار هستند و تمیز کردن آن‌ها بسیار راحت است. البته باید از دسته‌های چرمی در برابر خراشیدگی محافظت کرد.
  • دسته صندلی اداری پلاستیکی: از پلاستیک هم برای طراحی دسته‌های صندلی اداری استفاده می‌شود. دسته‌های پلاستیکی نسبت به دسته‌های چرم از قیمت کمتری برخوردار هستند اما بسته به نوع پلاستیک به کار رفته می‌توانند طول عمر بیشتری داشته باشند.
  • دسته صندلی اداری فلزی: دسته‌های فلزی کمتر متداول هستند و در صورت وجود معمولا با لایه‌ای از جنس چرم یا پلاستیک منعطف پوشانده خواهند شد. این موضوع باعث می‌شود که لمس آن‌ها احساس بهتری برای کاربر داشته باشد.
  • دسته صندلی اداری با پد انتگرال: این دسته، نسل جدید دسته صندلی‌های اداری است که با پلاستیک فومی و به صورت soft touch ساخته می‌شوند تا به دلیل اندکی نرمی، تجربه خوبی از استفاده را برای کاربر رقم بزنند. امکان نصب این پد، بر روی انواع بدنه پلاستیکی و فلزی مهیا است.

مقایسه انواع متریال رویه پشتی و نشیمن‌گاه صندلی اداری

رویه پشتی و نشیمن‌گاه، بخشی از صندلی هستند که بیشترین ارتباط را با بدن کاربر دارند. به همین خاطر انتخاب آن‌ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. گزینه‌های زیادی در این قسمت وجود دارد که می‌توانید بسته به نیاز خودتان، هر کدام از آن‌ها را بر اساس ویژگی صندلی اداری استاندارد انتخاب کنید. در ادامه بیشتر با این موارد آشنا می‌شویم، اما برای آشنایی کامل با انواع رویه صندلی اداری به مقاله مربوطه مراجعه نمایید.

۱- چرم مصنوعی

همانطور که از اسم این متریال مشخص است، شبیه چرم طراحی شده اما مصنوعی است. به گفته خیلی از افراد، چرم مصنوعی طول عمر بیشتری نسبت به چرم طبیعی دارد. همچنین تمیز کردن چرم مصنوعی بسیار خیلی راحت است.

در میان انواع چرم مصنوعی، یکی از بهترین متریال‌ها برای رویه صندلی اداری، وینیل است که در اکثر صندلی‌ها با روکش چرم مصنوعی دیده می‌شود. وینیل در سبک‌ها و درجه‌های کیفی متنوعی تولید می‌شود.

این متریال به راحتی تمیز می‌شود و برخی از نمونه‌های آن نیز طول عمر فوق‌العاده بالایی دارند. وینیل یکی از انواع متریال صندلی اداری است که به صورت خاص در مراکز بهداشتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین اگر در مراکزی کار می‌کنید که گرد و غبار و آلودگی زیادی دارند، پیشنهاد ما به شما انتخاب روکش وینیل برای صندلی اداری است.

مطلب مرتبط  هر آنچه باید در مورد کاربرد چرم مصنوعی در مبلمان بدانید

چرم مصنوعی در صندلی اداری | مبلمان اداری الوند

مهم‌ترین عیب وینیل این است که در فصل تابستان به شدت گرم می‌شود و به همین دلیل اگر به دنبال متریالی هستید که باعث تعریق بیش از حد نشود، وینیل برای شما مناسب نیست. حتی برخی فروشنده‌ها تلاش می‌کنند شما را متقاعد کنند که روکش وینیل باعث عرق کردن شما نمی‌شود اما باز هم در عمل اتفاق دیگری رخ خواهد داد.

البته در سال‌های اخیر، صندلی‌های اداری با قابلیت تنفس تولید و به بازار عرضه شده‌اند و اگر در فضایی با تهویه مناسب هستید، می‌توانید از آن‌ها برای ساعت‌های بیشتری در طول روز استفاده کنید.

در مجموع اگر در محیط‌های گرم و شرجی کار می‌کنید و صندلی‌ای می‌خواهید که به راحتی هوا را عبور دهد، پیشنهاد ما به شما این است که به سراغ متریال‌های دیگری بروید که قابلیت تنفس بالاتری دارند. برای
آشنایی با انواع چرم مصنوعی بر روی لینک کلیک کنید.

۲- چرم طبیعی

چرم طبیعی یکی از متداول‌ترین متریال‎ها برای رویه صندلی اداری است. این متریال ظاهر زیبایی دارد و مناسب دکوراسیون‌های اداری لوکس و کلاسیک است. نظافت این چرم خیلی آسان است و با نگهداری مناسب، عمر مفید بالایی دارد. باید در نظر داشته باشید که استفاده از این متریال، قطعا باعث بالا رفتن قیمت صندلی خواهد شد.

با وجود زیبایی چشمگیر، اگر ساعت‌های طولانی در طول روز روی صندلی می‌نشینید، ممکن است چرم طبیعی بهترین متریال موجود نباشد. این متریال به اندازه روکش مش یا پارچه قابلیت تنفس ندارد و به همین خاطر ممکن است مانند وینیل، پشتتان دچار تعریق شود.

در صورتی که ساعات طولانی در روز پشت میز کار خودتان هستید، پیشنهاد ما به شما صندلی‌های مش است. اما اگر به دنبال یک صندلی هستید که با استفاده از آن بتوانید مشتری‌های خودتان را تحت تاثیر قرار دهید و ظاهری کلاسیک به دفتر کار خودتان ببخشید، صندلی‌های چرمی بهترین گزینه ممکن هستند. 

3-مش

مش نسل جدید روکش‌های صندلی اداری است که طی مدت کوتاهی پس از ورود به بازار، طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است. در صورتی که می‌خواهید بیشترین جریان هوا را در هنگام نشستن داشته باشید، متریال مِش با ساختار مشبک یا توری، بهترین متریال رویه صندلی اداری برای شما محسوب می‌شود.

این متریال باعث می‌شود که بیشترین احساس راحتی را در حین کار کردن داشته باشید. علاوه بر جریان هوا، متریال مش ظاهر زیبایی هم دارد. به این ترتیب با یک تیر سه نشان خواهید زد: اول اینکه از راحتی بالایی برخوردار خواهید بود. دوم اینکه صندلی شما تنفس‌پذیری فوق‌العاده بالایی خواهد داشت و در نهایت می‌توانید با این صندلی طراحی داخلی محل کار خودتان را نیز بهبود ببخشید.

زمانی که روی صندلی با توری مش می‌نشیند، پشتی به سرعت شکل بدن شما را به خودش می‌گیرد. در واقع یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های یک صندلی اداری، همین مورد است. یعنی صندلی باید دقیقا فرم بدن کاربر را به خودش بگیرد تا ستون فقرات از حالت طبیعی خود خارج نشود. در این صورت، علاوه بر عدم بروز خستگی طی استفاده کوتاه مدت، از آسیب‌دیدگی ستون فقرات در طولانی‌مدت جلوگیری خواهد شد.

مطلب مرتبط  پارتیشن آکوستیک چیست؟ بررسی کاربرد، مزایا، ویژگی + نکات خرید و نصب

در نظر داشته باشید لزوما نیازی نیست که مش، ظاهری توری‌شکل داشته باشد. ممکن است روکش صندلی شما کاملا پارچه‌ای به نظر برسد اما باز هم مش باشد. روی این پارچه سوراخ‌های خیلی ریزی وجود دارد که به راحتی امکان عبور هوا را به آن می‌دهند و به همین خاطر در تمام مدت نشستن احساس راحتی خواهید داشت.

۵- پارچه

پارچه یکی دیگر از بهترین انواع متریال صندلی اداری است. این نوع متریال مقاومت و راحتی مناسبی دارد و در عین حال قیمت آن نیز متوسط است. به دلیل مقاومت بالای پارچه، شما می‌توانید سال‌ها با خیال راحت از آن استفاده کنید و نگران آسیب دیدن آن هم نباشید.

صندلی‌هایی که دارای روکش پارچه‌ای هستند راحتی بسیار زیادی در اختیار کاربر قرار می‌دهند. به دلیل دارا بودن پدهای متعدد نیز بلافاصله پس از نشستن روی صندلی احساس راحتی خواهید کرد. همچنین پارچه به صورت طبیعی قابلیت تنفس دارد و در صورتی که چندین ساعت هم روی آن بنشینید احساس گرما یا تعریق نخواهید کرد.

با توجه به نکات گفته شده، پارچه یکی از اولین انتخاب‌ها برای صندلی افرادی است که می‌خواهند چندین ساعت در طول روز روی صندلی خودشان بنشینند. قیمت مقرون‌به‌صرفه، مقاومت بالا و راحتی مناسب، عواملی است که باعث شده این صندلی طرفداران متعددی پیدا کند. در مقایسه با چرم، پارچه را می‌توانید در ده‌ها رنگ مختلف نیز سفارش دهید.

انواع متریال بدنه صندلی اداری

بدنه یا استراکچر صندلی، در حقیقت اسکلت آن است که وظیفه نگهداری از اجزای صندلی و همچنین تحمل وزن بدن کاربر را بر عهده دارد. انتخاب صندلی با بدنه‌ای مستحکم، تضمین‌کننده دوام بالای آن طی سالیان طولانی استفاده است. دو متریال اصلی مورد استفاده برای بدنه صندلی، فلز و پلاستیک است. البته در بسیاری از انواع صندلی اداری، شاهد استفاده ترکیبی از این دو متریال در کنار یکدیگر هستیم.

صندلی با استراکچر فلزی، عموما برای صندلی‌های اداری حجیم و بزرگ مثل صندلی مدیریت استفاده می‌شود. در سوی مقابل، بیشتر صندلی‌های اداری کوچک مثل صندلی کارشناسی و صندلی اپراتوری را با بدنه پلاستیکی می‌سازند.

مزیت استفاده از ترکیب فلز و پلاستیک در کنار یکدیگر، بهره‌مندی از خاصیت‌های این دو متریال به صورت همزمان است. دوام بالا، جلای زیبا و قابلیت تعمیر مهمترین مزیت متریال فلز است و سبکی، قیمت مناسب و شکل‌پذیری متنوع از ویژگی‌های چشمگیر متریال پلاستیکی در ساختمان صندلی اداری هستند. 

بدنه صندلی اداری | مبلمان اداری الوند

جمع‌بندی

صندلی اداری، همراه چندین و چند ساله افراد است پس باید در انتخاب آن‌ توجه ویژه‌ای داشت. بررسی متریال صندلی اداری ، یکی از مهمترین مراحل خرید صندلی اداری است که باید با دقت کافی انجام گیرد. با استفاده از مشاوره تخصصی کارشناسان شرکت الوند، می‌توانید ضمن اطلاع از ویژگی‌های محصولات، خریدی راحت و مطمئن را تجربه کنید و از صندلی اداری خود، تا سال‌ها به‌خوبی استفاده کنید.

مجله الوند

اگر علاقمند به مطالعه مطالب بیشتر هستید، از طریق لینک زیر وارد مجله الوند شوید. در مجله الوند، مطالب متنوعی درباره مبلمان اداری منتشر می‌گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *