با توجه به نوسانات قیمتی، برای استعلام دقیق قیمت محصولات لطفا با کارشناسان الوند تماس حاصل نمایید.

فهرست مطلب

شناخت بهترین متریال میز اداری

خرید میز اداری ممکن است کار چالش‌برانگیزی باشد؛ به خصوص برای افرادی که به دنبال یک میز با طول عمر بالا هستند. موارد متعددی وجود دارند که قبل از خرید میز باید حتما مدنظر قرار دهید اما مهم‌ترین چیزی که باید به آن توجه کنید، متریال میز اداری است.

از آنجایی که خیلی از افراد با انواع متریال میز اداری آشنایی کافی ندارند، اکثر اوقات ممکن است یک میز ضعیف با طول عمر پایین بخرند. به همین خاطر قبل از خرید باید حتما با انواع میز اداری و مواد سازنده آن آشنایی داشته باشید.

با توجه به اهمیت انتخاب متریال سازنده میز اداری و ناآگاهی بسیاری از خریداران از این موضوع، قصد داریم در این مطلب بهترین متریال میز اداری را مورد بررسی قرار دهیم تا هر خریداری بتواند خریدی مطمئن را انجام دهد.

این مطلب به دو قسمت معرفی انواع متریال میز اداری برای پایه و صفحه میز تقسیم شده است. ضمن آشنایی با انواع متریال برای هر قسمت، بهترین متریال برای هر میز را معرفی خواهیم کرد. با الوند همراه باشید.

پایه میز اداری | مبلمان اداری الوند

بهترین متریال برای پایه میز اداری

پایه میز اداری در واقع اسکلت آن است. بدیهی است در صورتی که پایه از کیفیت لازم برخوردار نباشد، نمی‌تواند صفحه میز را به خوبی نگه دارد. به همین دلیل باید در زمان خرید قبل از هر چیزی جنس پایه و اتصالات آن را بررسی کنید.

پایه فولادی میز اداری

پایه فولادی در بسیاری از میزهای اداری دیده می‌شود. پایه‌های فولادی با یک لایه رنگ طی فرآیند الکترواستاتیک پوشانده می‌شوند تا هم دوام آن‌ها افزایش یابد و هم جلوه زیبایی پیدا کنند. از آنجایی که فولاد مقاومت بسیار بالایی در برابر ضربه و فشار دارد، می‌توانید از این متریال در محیط‌های صنعتی هم استفاده کنید و نگران آسیب دیدن آن تحت فشار نباشید.

پس اگر محیط کاری دارید که میز کارتان قرار است در آن فشار بالایی را تحمل کند، پیشنهاد ما به شما خرید یک میز اداری با پایه فولادی و پوشش الکترواستاتیک است.

میز با پایه آلومینیوم

دومین متریالی که برای پایه میز اداری مورد توجه کاربران مختلف قرار گرفته، آلومینیوم است. مانند پایه‌های فولادی، پایه‌های آلومینیومی نیز از مقاومت بالایی برخوردار هستند و می‌توانند انواع فشار را به خوبی تحمل نمایند و شما نیز می‌توانید به عنوان یک متریال با طول عمر بالا به آن اعتماد نمایید.

مزیت ویژه پایه آلومینیوم، وزن پایین آن در کنار برخورداری از دوام بالا است. پس اگر به دنبال میزی هستید که جابه‌جایی راحتی داشته باشد، به دنبال پایه‌های آلومینیومی برای میز کارتان باشید.

پایه چوبی

معمولا برای پایه میز اداری مدرن کمتر از چوب استفاده می‌شود. در بازار عموما میزهای به سبک کلاسیک دارای پایه چوبی هستند.

انواع مختلفی از چوب در بازار وجود دارند که برای تولید میز اداری از آن‌ها استفاده می‌شود مثل چوب بلوط، چوب گردو، راش و… . از لحاظ دوام، میزهایی که پایه چوبی دارند هم از مقاومت قابل قبولی برخوردار هستند اما مقاومت فریم‌های فولادی قطعا بیشتر از انواع پایه‌های چوبی است.

در ادامه، می‌توانید مقایسه اجمالی انواع پایه میز اداری را بررسی نمایید.

فولادی آلومینیوم چوب
سبک دکوراسیون مدرن مدرن کلاسیک
وزن بالا پایین بالا
هزینه متوسط نسبتا بالا بالا
نقطه قوت اصلی دوام بسیار بالا دوام خوب، وزن پایین خاص بودن
نقطه ضعف اصلی وزن بالا تولید سخت آسیب‌پذیر
مطلب مرتبط  آشنایی با کاربرد چرم مصنوعی

بهترین متریال برای صفحه میز اداری

در حالی که انتخاب‌های شما برای پایه میز اداری نسبتا محدود است اما در قسمت صفحه با انتخاب‌های متعددی روبرو خواهید شد. در صورتی که کمی در بازار بگردید، کاملا متوجه تنوع بالای صفحات میز اداری و به‌خصوص میز کارشناسی می‌شوید. با ما همراه باشید تا این متریال‌ها را مورد بررسی قرار دهیم.

صفحه میز با چوب طبیعی

چوب طبیعی یکی از بهترین متریال‌ها برای تولید میزهای مقاوم با ظاهر کلاسیک است. این نوع صفحه، پتانسیل بالایی برای استفاده در فضاهای مختلف دارد و می‌توانید هر نوع طرحی که دوست دارید را روی آن اجرا کنید.

تنوع رنگ، دانه‌بندی و طراحی این امکان را به سازندگان می‌دهد که میزهای اداری فوق‌العاده زیبا و متفاوتی را با استفاده از چوب تولید کنند. با این وجود، هدر رفت چوب در پروسه تولید، بالا است. علاوه بر این، رطوبت هم می‌تواند به میزهای چوبی آسیب برساند و باعث ایجاد قارچ و کپک شود.

چوب نسبت به انواع متریال‌های دیگر برای تولید میز اداری قیمت بالاتری هم دارد. با این وجود این نوع چوب طول عمری برابر با ۱۰ تا ۱۵ سال دارد و به همین دلیل یکی از بهترین متریال‌ها برای ساخت میزهای اداری بادوام و طول عمر بالا است و می‎توان یک میز مدیریت خوب را با آن تولید کرد. در ادامه با مهمترین انواع چوب برای صفحه میز آشنا خواهیم شد.

تخته چندلا

تخته چندلا از چند لایه چوب به همراه یک لایه روکش ساخته شده است. این نوع متریال از مقاومت بسیار بالایی برخوردار است و معمولا هم نسبت به میزهای چوبی قیمت ارزان‌تری دارد. با توجه به اینکه این متریال در واقع همان متریال چوبی است، می‌تواند تا دو برابر وزن خود را به راحتی تحمل نماید.

تخته چندلا در برابر انواع مواد شیمیایی مقاومت خوبی دارد. علاوه بر این، با رنگ کردن می‌توان ظاهری شبیه به چوب‌های گران قیمت به آن بخشید. البته برخی از انواع تخته چندلا که از چوب‌های گران‌قیمت‌تر مثل چوب گردو ساخته شده‌اند و ضخامت کمتری هم دارند برای مکان‌های صنعتی مناسب نیستند.

مبلمان اداری کلاسیک | مبلمان اداری الوند

چوب گردو

از نظر بسیاری از افراد، چوب گردو بهترین متریال برای تولید مبلمان اداری کلاسیک است. چوب گردو به دلیل داشتن رنگدانه‌های تیره گردو، ظاهری کلاسیک به دفتر کار شما می‌بخشد و برای افرادی مناسب است که رنگ طبیعی را به رنگ‌های مصنوعی ترجیح می‌دهند.

این چوب از مقاومت بسیار بالایی برخوردار است و چیدمان طبیعی دانه‌های آن به شکلی است که بافتی زیبا به آن می‌بخشد. همچنین چوب گردو در برابر شوک، آب و قارچ نیز مقاوم است. تنها نقطه ضعف چوب گردو، کمیاب بودن آن است که در نتیجه باعث می‌شود قیمت بسیار بیشتری نسبت به انواع دیگر چوب داشته باشد. همچنین چوب گردو به نگهداری سالیانه نیاز دارد و در صورتی که به درستی از آن نگهداری نشود، رنگ تیره خودش را از دست می‌دهد.

چوب گیلاس

چوب گیلاس از درخت گیلاس سیاه تولید می‌شود و طیف رنگی آن قرمز-قهوه‌ای تا سفید است. به همین دلیل می‌تواند ظاهر زیبایی به دفتر کار شما ببخشد. درجه سختی این متریال میز اداری نسبت به چوب گردو کمتر است و به همین دلیل کار کردن با آن خیلی سخت است. این چوب نیز مثل چوب گردو قیمت نسبتا بالایی دارد. همچنین در برابر خط و خش نیز آسیب‌پذیر است.

مطلب مرتبط  معرفی بهترین انواع رویه صندلی اداری

چوب بلوط

یکی دیگر از بهترین متریال‌های مورد استفاده برای تولید میز اداری، چوب بلوط است. چوب بلوط سفید با رنگ‌های تونالیته بژ تا قهوه‌ای در بازار موجود است. همچنین بلوط قرمز را هم می‌توانید با رنگ‌هایی مثل رنگ صورتی یا قرمز در بازار پیدا کنید.

چوب بلوط نیز مانند چوب گردو از مقاومت بسیار بالایی برخوردار است و در صورتی که به دنبال متریال میز اداری مناسب برای فضاهای صنعتی هستید، این نوع چوب را به شما پیشنهاد می‌دهیم. با نگهداری صحیح، چوب بلوط نیز از طول عمر بسیار بالایی برخوردار است اما در صورتی که به درستی نگهداری نشود، ممکن است دچار ترک خوردگی شود. نکته مثبت در مورد چوب بلوط این است که در مقابل خط و خش مقاوم است. همچنین مقاومت بسیار بالایی هم دارد اما به دلیل وزن بالا ممکن است جابجا کردن آن کار راحتی نباشد.

روکش چوب

میزهای روکش چوب از یک لایه نازک روکش چوب که روی هسته مرکزی از جنس تراشه‌های چوب (ام دی اف یا نئوپان) قرار گرفته، ساخته می‌شوند. این نوع متریال میز اداری برای افرادی مناسب است که به میزهای چوبی علاقه دارند اما به دنبال یک جایگزین ارزان قیمت‌تر نسبت به چوب طبیعی می‌گردند. به دلیل مصرف چوب کمتر، میزهای روکش چوب آسیب کمتری هم به محیط زیست می‌زنند و قابل بازیافت نیز هستند. با این وجود نسبت به دیگر جایگزین‌های چوب مثل لمینت (روکش پلیمری طرح چوب) قیمت بیشتری دارند و در مقابل خط و خش نیز مقاوم نیستند.

میزهای با روکش ام دی اف

متریال میز اداری MDF با استفاده از ضایعات چوب ساخته می‌شود و سطح نسبتا صافی دارد. به همین دلیل نسبت به انواع دیگر چوب‌های مصنوعی از کیفیت بالاتری برخوردار است. این نوع متریال میز اداری در برابر رطوبت مقاوم است و ظاهر زیبایی هم دارد. به همین دلیل بسیاری از افرادی که بودجه کمی دارند یا می‌خواهند تعداد زیادی میز برای تجهیز دفتر کار سفارش دهند، سراغ میز ام دی اف می‌روند. این متریال برای انواع میز کارشناسی و میز کارگروهی در دفاتر کار مناسب است.

در سال‌های اخیر، تنوع بالایی از صفحه با متریال ام دی اف به بازار معرفی شده است و به دلیل دوام بالا و قیمت مناسب، طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است.

میز اداری شیشه‌ای

در صورتی که به دنبال یک متریال زیبا برای میز اداری خودتان هستید، شیشه یکی از بهترین متریال‌های موجود در بازار است.

انواع مختلفی از شیشه مثل شیشه شفاف، مات، مشکی یا رنگی در بازار وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها برای میز کار استفاده کنید. این متریال از لحاظ نوع ساخت به دو دسته شیشه خنثی‌ و شیشه حرارت‌دیده تقسیم می‌شود. شیشه حرارت‌دیده در میزهایی که به مقاومت بیشتری نیاز دارند استفاده می‌شود و معمولا در اندازه‌های نسبتا بزرگ به بازار عرضه خواهد شد.

مطلب مرتبط  11 ویژگی خاص یک صندلی اداری مناسب نشستن طولانی

برای تولید میز مدیریت با شیشه، حتما باید ابعاد استاندارد میز مدیریت را به‌خوبی رعایت کنید، چرا که با توجه به ابعاد میز مدیریت، امکان ساخت میزهای اداری بزرگ با شیشه وجود ندارد.

میز با رویه پلاستیک

انواع پلاستیک مثل PVC و پلی‌پروپیلن برای تولید انواع متریال میز اداری مورد استفاده قرار می‌گیرد. پلاستیک نسبت به انواع دیگر متریال‌های میز اداری از قیمت پایین‌تری برخوردار است. این نوع میزها معمولا در مکان‌هایی مثل کافی‌شاپ، ناهارخوری و دیگر قسمت‌های پر رفت و آمد اداری و تجاری مورد استفاده قرار می‌گیرند اما ظاهر مناسبی برای استفاده در محیط‌های رسمی اداری ندارند.

در جدول زیر، انواع رویه میز را با یکدیگر مقایسه کرده‌ایم.

چوب طبیعی چوب فرآوری شده شیشه پلاستیک
سبک دکوراسیون کلاسیک مدرن مدرن مدرن
وزن بالا نسبتا بالا بالا پایین
هزینه خیلی بالا متوسط بالا پایین
نقطه قوت اصلی دوام بالا، ظاهر لوکس دوام خوب، هزینه مناسب خاص بودن قیمت پایین
نقطه ضعف اصلی قیمت بالا خط و خش پذیری شدیدا آسیب‌پذیر بی کلاس!

توجه به ابعاد استاندارد

طیف وسیعی از انواع متریال میز اداری در بازار وجود دارد که شما می‌توانید بسته به نیاز خودتان و با توجه به مواردی مثل ظاهر و هزینه آن‌ها را خریداری کنید. باید توجه داشته باشید که انتخاب متریال میز، تابع عوامل مختلفی مثل سبک دکوراسیون، میزان هزینه، تعداد میزهای موردنیاز، فضای در دسترس و … است. بنابراین در همان قدم اول، باید تحقیقاتی درباره این موارد به علاوه ابعاد استاندارد میز اداری داشته باشید.

متریال‌ برای تولید میز اداری | مبلمان اداری الوند

جمع‌بندی

شاید بتوان گفت بهترین متریال برای میزهای مدیریت، صفحه چوبی و پایه آلومینیومی است. برای میزهای کارشناسی و کارمندی، صفحه ام دی اف و پایه آلومینیومی بهترین انتخاب است. همچنین برای بهترین متریال میزهای کنفرانس و کارگروهی، خوب است سراغ صفحه ام دی اف و پایه‌ فولادی برویم. البته اگر دکوراسیون محل کار شما کلاسیک است، میز اداری با صفحه و پایه چوبی را فراموش نکنید.

چوب با توجه به تنوع بالایی که دارد یکی از بهترین متریال‌ها برای تولید میز اداری است و طرفداران بسیار زیادی هم در بازار دارد. از آنجایی که میزهای چوبی از مقاومت بالایی برخوردار هستند و بسته به نوع چوب می‌توانند قیمت پایینی هم داشته باشند، خیلی از افراد ترجیح می‌دهند از این نوع میز برای دفتر کار خودشان استفاده کنند.

از سویی گفتیم که میز چوبی، قیمت بالایی دارد و برای تجهیز فضای اداری با تعداد زیاد میز مناسب نیست. در این صورت همانطور که گفتیم باید به سراغ انواع میز اداری با صفحه ام دی اف رفت. ام دی اف در سال‌های اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده و با توجه به دوام کافی، قیمت مناسبی دارد. در نهایت باید به این نکته اشاره کنیم که انواع میز اداری با صفحه شیشه‌ای و پلاستیکی، با توجه به نقاط ضعفشان، استفاده‌های محدودتری در دکوراسیون اداری دارند.

شرکت الوند، با بیش از نیم قرن سابقه تولید انواع میز، تولیدکننده و عرضه‌کننده مستقیم انواع میز اداری با متریال‌های مختلف است. شما می‌توانید پس از مشاوره با کارشناسان ما، میز اداری مدنظرتان را انتخاب و خریداری نمایید.

مجله الوند

اگر علاقمند به مطالعه مطالب بیشتر هستید، از طریق لینک زیر وارد مجله الوند شوید. در مجله الوند، مطالب متنوعی درباره مبلمان اداری منتشر می‌گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *