با توجه به نوسانات قیمتی، برای استعلام دقیق قیمت محصولات لطفا با کارشناسان الوند تماس حاصل نمایید.

فهرست مطلب

روش‌های مختلف چیدمان میز اداری برای افزایش تمرکز در کار

در محیط کاری، لوازم و وسایل متعدد و مختلفی پیرامون افراد وجود دارند. بدون شک، آشفتگی این لوازم و وسایل، می‌تواند باعث به هم خوردن تمرکز هنگام کار شود. اگر می‌خواهید که بتوانید با تمرکز زیادی به فعالیت‌های خود بپردازید و به هیچ عنوان از جزئیات غافل نشوید، باید نظم دهی به میز کار را جدی بگیرید. چنانچه چیدمان میز اداری به ‌صورت اصولی انجام شده و تمام وسایل دقیقا سر جای خود قرار بگیرند، به هیچ عنوان آشفتگی پیش نیامده و شما می‌توانید به لوازم مورد نیاز خود سریعا دسترسی داشته باشید. در ادامه، به بررسی روش‌های موجود برای چیدمان میز اداری می‌پردازیم تا شما بتوانید به ‌راحتی از آن‌ها بهره ببرید.

خرید میز اداری | مبلمان اداری الوند

وسایل ضروری هر میز اداری

بدیهی است که در هر زمینه شغلی، وسایل مورد نیاز، تفاوت زیادی با یکدیگر دارند؛ اما اگر بخواهیم به صورت کلی این موضوع را مورد بررسی قرار دهیم، می‌توانیم ادعا کنیم که یکسری وسایل و لوازم ثابت بر روی انواع میزهای اداری وجود دارد. چنانچه شما بخواهید به نظم دهی به میز کار و نگهداری از میز اداری خود بپردازید، لازم است که در ابتدا با وسایل ضروری موجود بر روی آن آشنا شده تا سپس بتوانید هرکدام از آن‌ها را در مکان درستی قرار دهید. در همین راستا، در این قسمت به معرفی وسایل ضروری که بر روی تمام میزهای اداری وجود دارند، می‌پردازیم.

کامپیوتر رومیزی یا لپ‌تاپ

امروزه تمام میزهای اداری، جایگاه ویژه یک لپ‌تاپ یا کامپیوتر رومیزی هستند؛ چراکه تمام فعالیت‌ها، سیستمی شده و داده‌ها در این فضا ذخیره می‌شوند. پس به ‌عنوان یکی از اصلی‌ترین وسایل روی میز اداری می‌توان به کامپیوتر اشاره کرد. در صورتی که از لپ‌تاپ استفاده می‌کنید، قطعا به پایه نگه‌دارنده آن نیز بر روی میز کار خود نیاز خواهید داشت.

ماوس و پد مخصوص آن

بدیهی است که هر کامپیوتری نیاز به ماوس و ماوس‌پد دارد تا بتوانید با آن کار کنید. پس می‌توان یکی دیگر از لوازم ضروری موجود بر روی میز کار را همین دو گزینه در نظر گرفت.

لوازم نوشت‌افزار

در کنار موارد ذکرشده، شما به لوازم ضروری دیگری نیز بر روی میز کار خود نیاز دارید؛ نوشت‌افزار را می‌توان در همین دسته قرار دارد. شما به انواع مداد و چندرنگ خودکار نیاز دارید تا بتوانید مسائل مهم و مورد نیازتان را با آن‌ها یادداشت کنید. کاغذ یا برگه یادداشت نیز از دیگر نیازهای ضروری شما محسوب می‌شوند. در برخی از موارد ممکن است یک سررسید و یا دفتر کار جزء لوازم ضروری موجود روی میز کار به شمار آید. تقویم رومیزی هم از دیگر لوازم ضروری بر روی میز اداری محسوب می‌شود.

مطلب مرتبط  کاربرد مبلمان اداری چرم در فضای کار

تلفن

در مشاغل اداری، یکی از اصلی‌ترین لوازم، تلفن است. تقریبا می‌توانیم ادعا کنیم که بر روی تمام میزهای اداری، حداقل یک دستگاه تلفن یا یک دستگاه فکس وجود دارد تا کارمندان بتوانند از طریق آن تماس‌های خود را برقرار کنند.

ماگ شخصی و خوراکی

در کنار لوازم مربوط به کار، کارمندان به لوازم شخصی خود نیز بر روی میز کارشان نیاز دارند. از آنجایی که ساعت‌های کار معمولا طولانی هستند، افراد به نوشیدنی یا خوراکی و میان وعده‌ها نیاز دارند تا بتوانند بدون احساس گرسنگی و با یک ذهن باز به فعالیت بپردازند. از همین رو، ماگ شخصی و خوراکی‌های مختلف را نیز می‌توان از دیگر لوازم ضروری موجود بر روی میز کار کارمندان در نظر گرفت.

ابزارهای دستی

کارمندان اداری برای سامان‌دهی به کارهای خود و انجام وظایفشان، به ابزارهای دستی مختلفی احتیاج دارند. از این ابزارها می‌توان به دستگاه منگنه، ماشین‌حساب، پانچ و … اشاره کرد که حتما باید بر روی میز کار اداری وجود داشته باشند. در این حالت فرد می‌تواند دسترسی راحت و سریعی به این لوازم داشته باشد.

نظم دهی به میز کار

با وسایل ضروری میز کار اداری در قسمت قبلی به‌ صورت کامل آشنا شدیم. حال نوبت به بررسی چگونگی نظم دهی به میز کار می‌رسد تا شما باید بتوانید به بهترین حالت ممکن این کار را انجام دهید. لازم به ذکر است که تمام افراد به لوازم زیادی بر روی میز کار خود نیاز ندارند؛ اما نکته مهم در این زمینه نظم دهی به تمام وسایل در دسترس است.

برای اینکه بتوانید تمام لوازم مورد نیازتان را به ‌خوبی و منظم جای دهید، می‌توانید از کشوها و کمد اداری مدرن بر روی میز کارتان استفاده کنید. معمولا میزهای اداری و کارمندی، فضاهای متعدد و مختلفی برای قرار دادن لوازم دارند که می‌توانید آن‌ها را مورد استفاده قرار دهید. توصیه می‌کنیم که خلاقیت خود را به کار گرفته و در این زمینه از نظم‌دهنده‌های مختلف استفاده کنید تا بتوانید لوازم مورد نظر خودتان را به ‌صورت کاملا منظم در این فضاها قرار دهید و درگیر آشفتگی نشوید.

مطلب مرتبط  کاربرد پارتیشن چوبی در فضای اداری

وسایل ضروری در میز اداری | مبلمان اداری الوند

چیدمان میز اداری

چیدمان میزهای اداری اصول و قواعد مخصوص به خود را دارد که باید هنگام این کار به آن‌ها پایند باشید تا یک نتیجه مطلوب برایتان حاصل شود. در این قسمت به بررسی این اصول و قواعد می‌پردازیم تا بتوانید یک میز کار منظم و مرتب برای خود به ارمغان آورید. بدون شک، کار کردن بر روی یک میز منظم و مرتب که لوازم روی آن، به ‌خوبی سر جای خود قرار گرفته‌اند، می‌تواند لذت‌بخش باشد و راندمان کاری را نیز تا حدی ارتقا دهد.

ایجاد توازن

قطعا شما نمی‌توانید تمام لوازم کاربردی موجود روی میز را یک سمت آن جمع کنید و سمت دیگر را کاملا خلوت باقی بگذارید. بهترین راهکار این است که خودتان در وسط میز قرار گرفته و لوازمتان را به ‌صورت کاملا متوازن در دو سمت آن بچینید. هیچ‌کس بهتر از خودتان نمی‌تواند چیدمان میز کارتان را انجام دهد. برای این موضوع، ابتدا راست‌دست یا چپ‌دست بودنتان را مشخص کرده و سپس چیدمان میز اداری را بر این اساس انجام دهید.

در صورتی که راست‌دست هستید در سمت راستتان دفتر کار، ماوس، ماوس‌پد و تلفن را قرار دهید تا دسترسی ساده‌تری به این لوازم داشته باشید. در این حالت، در سمت چپ نیز می‌توانید لوازم نوشت‌افزار، تقویم رومیزی، ابزارهای دستی و … را قرار دهید. در صورتی که شما چپ‌دست هستید، می‌توانید این چیدمان را به صورت معکوس انجام دهید.

دسته‌بندی لوازم

در صورتی که شما در کار خود نیاز به لوازم متعدد و مختلفی دارید، توصیه می‌کنیم که به دسته‌بندی لوازم خود بپردازید. اگر بتوانید به ‌خوبی لوازمتان را گروه‌بندی کنید، یک میز کار مناسب و مرتب دارید.

خلاقیت

به هیچ عنوان، چیدمان میز اداری خود را سرسری انجام ندهید. در این زمینه توصیه می‌کنیم که از خلاقیت و سلیقه خود کمک گرفته و تلاش کنید تا چیدمان میزتان را به زیبایی انجام دهید. استفاده از المان‌های تزئینی مانند گل‌های مینیاتوری، قاب عکس عزیزانتان، انتخاب بهترین رنگ میز اداری و … ضمن زیباتر شدن میز کار، می‌توانند انرژی مضاعفی به شما داده و خستگی را در هنگام کار از شما دور کنند.

توجه به بخش خالی

حتما یک بخش خالی روی میز کار خود داشته باشید تا بتوانید از آن برای نوشتن و یا امضا کردن استفاده کنید. در صورت امکان، این بخش را در مرکز میز قرار دهید؛ اما اگر این امکان برای شما وجود ندارد می‌توانید فضایی را در طرفین خالی کرده و به این کار اختصاص دهید.

مطلب مرتبط  6 مزیت استفاده از پارتیشن در دکوراسیون اداری

اولویت‌بندی

برای داشتن یک چیدمان میز کار اصولی، نیاز به اولویت‌بندی لوازم دارید. توصیه می‌کنیم تمام لوازمی را که در طول روز مدام به آن‌ها احتیاج پیدا می‌کنید، در جایی قرار دهید که بتوانید در سریع‌ترین زمان ممکن به آن‌ها دسترسی داشته باشید و همچنین سایر لوازمی را که نیاز چندانی به ‌جز مواقع خاص به آن‌ها ندارید، در مکان‌های دیگری بگذارید.

توجه به راحتی

یکی از اصلی‌ترین نکاتی که هنگام چیدمان و نظم دهی به میز کار باید به آن توجه داشته باشید، راحتی خودتان است. لوازم را به نحوی بر روی میز کارتان بچینید که هنگام دسترسی به آن‌ها اذیت نشوید و بدنتان دچار خستگی نشود. در این راستا توصیه می‌کنیم کامپیوترتان را در مرکز قرار داده و سایر لوازم را در اطراف آن بگذارید. به ‌صورت کلی تمام جزئیات را به نحوی بچینید که هیچ خللی در راحتی شما به وجود نیاورند.

توجه به سمت شغلی

چیدمان میز اداری تا حد زیادی باید بر اساس سمت شغلی افراد انجام شود. برخی از افراد بسته به سمت شغلی خود در اداره، نیاز به لوازم کاری به‌خصوصی دارند؛ در صورتی که برخی دیگر، تنها به همان موارد نامبرده و روتین نیاز پیدا می‌کنند. به ‌عنوان ‌مثال، اگر در طول روز با پرونده‌های اداری زیادی سر و کار دارید، باید بخشی از میز را به قرارگیری زونکن‌ها و پرونده‌ها اختصاص دهید.

اولویت‌بندی در میز اداری | مبلمان اداری الوند

جمع‌بندی

نظم، در بسیاری از مواقع یک عنصر مفید است که می‌تواند مانند یک عامل پیش‌رونده، به پیش بردن کارها و وظایف کمک شایانی کند. نظم در محیط کاری یکی از اصلی‌ترین پارامترها است که حتما باید به آن توجه ویژه‌ای شود. یکی از اصلی‌ترین نمودهای نظم، در چیدمان میز کار افراد در محیط‌های اداری دیده می‌شود. بدون شک، کار کردن در محیط منظم و به دور از آشفتگی می‌تواند راندمان کاری را افزایش داده و از خستگی بکاهد. در قسمت‌های قبلی، به ‌صورت کامل به معرفی موارد و لوازم ضروری موجود بر روی میز کار و همچنین نحوه چیدمان آن‌ها اشاره کردیم. با موارد ذکرشده درباره چیدمان میز اداری، می‌توانید به ‌خوبی به نظم دهی به میز اداری بپردازید و از نتیجه آن نهایت لذت را ببرید.

مجله الوند

اگر علاقمند به مطالعه مطالب بیشتر هستید، از طریق لینک زیر وارد مجله الوند شوید. در مجله الوند، مطالب متنوعی درباره مبلمان اداری منتشر می‌گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *