با توجه به نوسانات قیمتی، برای استعلام دقیق قیمت محصولات لطفا با کارشناسان الوند تماس حاصل نمایید.

فهرست مطلب

8 نکته برای انتخاب کاغذ دیواری محیط اداری

دیوارها بخش عظیمی از محیط کاری اداره شما را تشکیل می‌دهند. طرح و رنگ آن‌ها نیز بیشترین تأثیر را در دکوراسیون اداری، روحیه کاری کارمندان و همین‌طور نظر افراد مراجعه‌کننده به دفتر شما دارد. از این رو شما باید برای انتخاب کاغذ دیواری محیط اداری خود به نکاتی توجه کنید تا بتوانید یک دکوراسیون ایده‌آل و فضای کاری پرانرژی و مثبتی را برای شرکت ایجاد نمایید. زیرا امروزه اکثر افراد، مدت زیادی از زمان خود را به کار کردن در دفاتر و اداره‌ها اختصاص می‌دهند و نیاز دارند در فضایی آرام، پرنور و سرشار از حس خوب، فعالیت‌های خود را پیش ببرند.

در این راهنمای انتخاب کاغذ دیواری اداری با ما همراه باشید تا شما را با ویژگی‌های یک کاغذ دیواری خوب و نکات آن آشنا کنیم.

کاغذ دیواری خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

قبل از اینکه توضیح دهیم یک کاغذ دیواری خوب چه ویژگی‌هایی دارد، باید به این نکته توجه کنیم که نوع محیط کاری، سبک دکوراسیون اداری انتخابی شما و همین‌طور هزینه مدنظرتان می‌تواند در ویژگی‌های کاغذ دیواری تأثیرگذار باشد. اما به ‌صورت کلی ویژگی‌های یک کاغذ دیواری خوب به شرح زیر است:

  • مقاوم در برابر رطوبت
  • کیفیت بالای رنگ و چاپ
  • کشش‌پذیری خوب
  • مقاوم در برابر نور
  • ضخامت یا گرماژ مناسب
  • مقاوم در برابر ضربه
  • قابلیت شستشو
  • ضخامت بالای لایه وینیل

مزایا و معایب استفاده از کاغذ دیواری در محیط اداری

از جمله مزایای کاغذ دیواری محیط اداری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • از لحاظ اقتصادی مقرون به‌صرفه است.
  • رنگ‌ها و طرح‌های متنوعی دارد.
  • ماندگاری و طول عمر بالایی دارند.
  • در برابر گرد و خاک مقاوم است.
  • نسبت به نور و رطوبت مقاومت خوبی دارد.
  • ایرادات و کثیفی‌های دیوار را می‌پوشاند.
  • فضای لوکس و جذابی برای فضای کاری شما ایجاد می‌کند.
  • با استفاده از آن می‌توان عمق و تسکچر به دیوارها اضافه کرد.
  • بیشتر مدل‌های کاغذ دیواری قابلیت تمیز شدن با یک دستمال مرطوب را دارند.
  • نصب راحتی دارد و مانند رنگ برای خشک شدن و رفع بو نیاز به زمان ندارد.
  • باعث تعادل و هماهنگی در فضای کاری شما می‌شود.
مطلب مرتبط  10 صندلی اداری عجیب و غریب که تا به حال ندیده اید

کاغذ دیواری در کنار مزایایی که برای کاربران خود به ارمغان می‌آورد، معایبی نیز دارد. از جمله این معایب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • در صورت نامرغوب بودن بعد از مدتی تغییر رنگ می‌دهد.
  • جدا کردن آن از دیوار در هنگام تعویض طرح و رنگ‌، کار راحتی نیست و می‌‌تواند باعث زخمی شدن سطح دیوار شود.
  • امکان استفاده از کاغذ دیواری در هر محیطی وجود ندارد.
  • بسته به فضای شما می‌تواند باعث کوچک‌تر به نظر رسیدن محیط شود.

مزایا و معایب استفاده از کاغذ دیواری در محیط اداری | مبلمان اداری الوند

انتخاب کاغذ دیواری بر اساس هویت دفتر اداری

در این قسمت از راهنمای انتخاب کاغذ دیواری اداری به شما خواهیم گفت که هویت دفتر اداری از مهم‌ترین پارامترها برای انتخاب کاغذ دیواری فضای کاری شما است.

برای مثال اگر به دنبال فضایی آرام برای اداره خود هستید، توصیه می‌شود که از رنگ‌های ملایم کاغذ دیواری‌ها استفاده کنید؛ اما اگر به دنبال القای انرژی بیشتر در وجود کارمندان و مراجعه‌کنندگان خود هستید، باید به سراغ کاغذ دیواری‌های شاد و با اشکال هندسی بروید.

در برخی از شرکت‌ها نام برند خود را در زمینه کاغذ دیواری حک می‌کنند و یا برخی دیگر مدل‌های سه بعدی کاغذ دیواری را به ‌منظور نشان دادن لاکچری بودن هویت کسب و کار خود، به کار می‌گیرند.

انتخاب کاغذ دیواری بر اساس سبک دکوراسیون دفتر اداری

دکوراسیون دفترهای اداری بسته به نوع فعالیت آن‌ها می‌تواند در مدل‌های مدرن، کلاسیک و معاصر باشد. شما حتماً باید هنگام انتخاب کاغذ دیواری محیط اداری خود به سبک دکوراسیون توجه داشته باشید.

برای مثال در صورت انتخاب دکوراسیون اداری کلاسیک برای دفتر کار، حتماً به سراغ کاغذ دیواری‌های کلاسیک بروید و رنگ آن را متناسب با پرده و مبلمان اداری خود انتخاب کنید. در صورت انتخاب کاغذ دیواری نامتناسب با دکوراسیون دفتر اداری، ناهماهنگی و بی‌نظمی در نگاه اول مشخص می‌شود و بعد از مدتی فضای کار برای شما یا کارمندانتان خسته‌کننده خواهد شد.

انتخاب کاغذ دیواری بر اساس متراژ دفتر اداری

از مهم‌ترین فاکتورها در هنگام انتخاب کاغذ دیواری محیط اداری، متراژ دفتر اداری و اندازه و ابعاد فضای کاری شما است. اتاق‌های کاری می‌توانند در اندازه‌ها و شکل‌های متفاوتی ساخته شوند که بسته به شکل و اندازه آن‌ها می‌توان کاغذ دیواری مناسب را انتخاب کرد. برای مثال اگر اتاق کار شما ابعاد کوچکی دارد، بهتر است کاغذ دیواری‌هایی با رنگ‌های روشن را انتخاب کنید.

مطلب مرتبط  میز اداری ایستاده چیست | کاربردها و 6 مزیت فوق العاده

کاغذ دیواری‌های تیره باعث کوچک‌تر به نظر رسیدن اتاق می‌شوند. به ‌عنوان نمونه، برای اتاق‌های کنفرانس که اغلب بزرگ‌تر هستند و فضای رسمی‌تری دارند، استفاده از کاغذ دیواری با رنگ‌های سنگین و طرح‌های متنوع انتخاب بهتری خواهد بود. رنگ‌های سفید، خاکستری و کرم برای فضاهای کاری کوچک مناسب هستند و باعث بزرگ‌تر دیده شدن اتاق می‌شوند.

انتخاب کاغذ دیواری بر اساس متراژ دفتر اداری | مبلمان اداری الوند

انتخاب جنس کاغذ دیواری

کاغذ دیواری محیط‌های اداری جنس‌های مختلفی دارند و با توجه به جنسشان از نظر مقاومت در برابر ضربه، شستشو، رطوبت و نفوذ آب متفاوت هستند. از آن جهت که در یک اداره رفت و آمد و شلوغی زیاد است، کاغذ دیواری‌ها زودتر کثیف می‌شوند.

همچنین آلودگی هوا در کثیف شدن آن‌ها چندان بی‌تأثیر نیست. به همین علت باید کاغذ دیواری فضاهای کاری قابلیت شستشو داشته باشند. از طرفی به دلیل جابه‌جایی وسایل و یا تغییر دکوراسیون، احتمال وارد شدن ضربه به کاغذ دیواری وجود دارد. بنابراین حتماً هنگام انتخاب، به سراغ مدل‌های مقاوم در برابر ضربه بروید.

کاغذ دیواری طرح دار یا ساده

کاغذ دیواری‌های اداری در دو مدل طرح‌دار و ساده وجود دارند که مدل طرح‌دار آن می‌تواند شامل طرح‌های ریز، درشت و سه بعدی باشد. انتخاب مدل‌های ساده یا طرح‌دار باید با توجه به سبک دکوراسیون فضای کاری صورت بگیرد.

برای مثال در محیط‌هایی که نیاز به آرامش دارند، نوع ساده کاغذ دیواری به کار برده می‌شود.

استفاده از کاغذ دیواری‌های ساده مانع از شلوغ به نظر رسیدن فضا شده و به شما اجازه استفاده از اکسسوری‌ها و تجهیزات دکوری را می‌دهد. همچنین کاغذ دیواری‌های ساده، امکان نصب تابلوها و نقشه‌های دیواری را فراهم می‌کنند.

در اتاق‌های کاری بزرگ، انتخاب کاغذ دیواری‌های طرح‌دار می‌تواند جلوه‌ی زیبایی را به فضای کاری شما بدهد. در شرکت‌هایی که به دنبال ایجاد فضاهای لوکس و منحصر به فرد هستند، ترکیب کاغذ دیواری‌های ساده و طرح‌دار جذابیت خاصی را به محیط القا می‌کند.

مطلب مرتبط  مبلمان اداری کرو چیست؟ نکات خرید و چیدمان

در زمان خرید کاغذ دیواری به چه نکاتی توجه کنیم؟

در این بخش از راهنمای انتخاب کاغذ دیواری اداری در مورد نکات مهم هنگام خرید کاغذ دیواری با شما صحبت می‌کنیم. برای اینکه یک فضای کاری ایده‌آل را برای کارمندان خود فراهم کنید لازم است نکات زیر را هنگام انتخاب کاغذ دیواری در نظر داشته باشید:

  1. به دنبال کاغذ دیواری‌هایی باشید که اضطراب کارمندان را کم کند و آرامش‌ لازم را داشته باشد.
  2. استفاده از طرح‌های خیلی شلوغ می‌تواند باعث برهم زدن تمرکز کارمندان شود.
  3. کاغذ دیواری‌هایی را انتخاب کنید که با دیگر المان‌های اتاق هماهنگی و تعادل داشته باشند.
  4. در هنگام انتخاب کاغذ دیواری حتماً به نوع برند و فعالیت کاری خود توجه کنید.
  5. اگر اتاق کارتان نور کافی ندارد، به سراغ رنگ‌های روشن کاغذ دیواری بروید.
  6. برای ایجاد فضایی گرم و دل‌نشین استفاده از رنگ‌های تیره مناسب خواهد بود.
  7. توجه به مراجعه‌کنندگان شما هنگام خرید و انتخاب کاغذ دیواری اهمیت دارد.
  8. برای فضاهای کاری رسمی، رنگ‌های سنگین مناسب هستند؛ اما در فضاهای دوستانه و خصوصی به دنبال رنگ‌های شادی‌بخش بروید.

سخن آخر

ما در این مقاله به نکات مهم در انتخاب کاغذ دیواری محیط اداری پرداختیم. کاغذ دیواری محیط اداری و نشان‌دهنده هوشمندی و خلاقیت تجاری شما است که می‌تواند در موفقیت سرمایه‌گذاری‌های کاریتان تأثیر زیادی داشته باشد.

انتخاب یک کاغذ دیواری مناسب باعث بهبود عملکرد کارمندان و درنتیجه افزایش بازده کاری اداره شما می‌شود.توجه به رنگ، جنس، کیفیت و طرح کاغذ دیواری برای ایجاد فضایی پرانرژی و بانشاط یا فضایی پر از حس خوب و آرامش می‌تواند در جلب نظر مشتریان و معرفی برند شما بین رقبا بسیار مؤثر باشد. هم‌چنین مبلمان اداری از دید مشتری بسیار مهم و تاثیرگذار در کسب و کار ما است. برای خرید و اطلاع از قیمت مبلمان اداری به لینک درج شده مراجعه کنید.

مجله الوند

اگر علاقمند به مطالعه مطالب بیشتر هستید، از طریق لینک زیر وارد مجله الوند شوید. در مجله الوند، مطالب متنوعی درباره مبلمان اداری منتشر می‌گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *