با توجه به نوسانات قیمتی، برای استعلام دقیق قیمت محصولات لطفا با کارشناسان الوند تماس حاصل نمایید.

فهرست مطلب

انتخاب مبلمان اداری مناسب برای دکوراسیون دفتر اداری کوچک

امروزه دیزاین و طراحی محیط‌های اداری از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و می‌تواند به جذب مشتری کمک کند. می‌دانیم که همه دفاتر اداری به یک اندازه نبوده و بعضی از آن‌ها کوچک‌ و برخی دیگر بزرگ‌ هستند؛ به ‌صورت کلی، طراحی دکوراسیون دفتر اداری کوچک، نسبت به دفاتر بزرگ، چالش‌برانگیزتر است. در چنین طراحی‌هایی شما قدرت انتخاب زیادی ندارید و باید تمام تلاش خود را به کار بگیرید تا بتوانید یک محیط باز و متناسب با نیاز کاری خود طراحی کنید. در ادامه به بررسی نکات و اصول مربوط به چیدمان دفتر اداری کوچک می‌پردازیم.

انتخاب سبک دکوراسیون دفتر کار کوچک

به ‌صورت کلی، سبک‌های مختلفی برای طراحی دکوراسیون یک دفتر کار وجود دارد؛ اما وقتی با یک دفتر کوچک سر و کار دارید، نمی‌توانید انواع این سبک‌ها را به کار ببرید.

زمانی که شما با محدودیت فضا روبه‌رو هستید، به دنبال آن برای انتخاب نیز محدودیت دارید و باید تمام تلاش خود را به کار گیرید تا بتوانید مناسب‌ترین سبک را انتخاب کنید. بدیهی است که سبک کلاسیک با المان‌های بزرگ، نمی‌تواند برای طراحی دکوراسیون دفتر اداری کوچک، انتخاب مناسب و به‌جایی باشد.

بهترین کار این است که یک سبک ساده را برای طراحی دکوراسیون دفتر کار کوچک خود انتخاب کنید تا تمام المان‌ها در ساده‌ترین و در عین حال زیباترین حالت ممکن خود باشند. سبک مدرن و مینیمال از بهترین سبک‌های طراحی دکوراسیون هستند که شما می‌توانید برای چیدمان دفتر اداری کوچک انتخاب کنید.

در این سبک‌ها بیشترین میزان بهره‌وری از فضا انجام شده و هیچ‌گونه اتلافی اتفاق نمی‌افتد؛ پس در این صورت می‌توانید یک دفتر کار کوچک و فوق‌العاده کاربردی داشته باشید.

در این سبک‌های طراحی دکوراسیون، معمولا از المان‌های حجیم و فضاگیر استفاده نمی‌شود؛ بلکه تمام لوازم استفاده‌شده از اندازه‌های کوچک و مناسبی برخوردار هستند.

انتخاب سبک دکوراسیون دفتر کار کوچک

انتخاب رنگ دکوراسیون دفتر کاری کوچک

یکی از نکاتی که هنگام طراحی دکوراسیون دفترهای اداری کوچک باید مدنظر داشته باشید، انتخاب رنگ است. اغلب طراحان داخلی، با روانشناسی رنگ‌ها آشنایی کاملی دارند و می‌دانند که برای هر محیطی، بهترین رنگ کدام است. در نتیجه، با تکیه بر دانش خود در این زمینه، می‌توانند بهترین رنگ‌ها را برای دکوراسیون دفتر اداری کوچک انتخاب کنند.

مطلب مرتبط  راهنمای خرید مبلمان اداری چرم

در این صورت توجه به نکات زیر ضروری است:

  • باید از رنگ‌هایی با تم روشن، برای دفتر کار کوچک استفاده کنید؛ زیرا استفاده از رنگ‌های تیره در طراحی دکوراسیون داخلی، باعث کوچک‌تر و دلگیرتر نشان دادن فضا می‌شود.
  • به کار بردن رنگ‌های روشن، از بروز حس خستگی، کسلی و یکنواختی در فضا جلوگیری می‌کند.
  • اگر می‌خواهید از افت راندمان کاری کارمندان خود به ‌صورت جدی جلوگیری کنید، توصیه می‌کنیم که رنگ‌های روشن را در طراحی دکوراسیون دفتر کار خود به کار ببرید.
  • شما مجاز به استفاده رنگ‌های مختلف در کنار یکدیگر نیستید؛ بلکه باید رنگ‌ها را با اصول و قواعد خاصی در کنار یکدیگر قرار دهید تا با استفاده از هارمونی، منظره زیبایی ایجاد کنید.
  • رنگ‌های کرم، قهوه‌ای روشن، طوسی، سفید و … معمولا انتخاب خوبی در این زمینه محسوب می‌شوند.
  • توجه داشته باشید که انتخاب مناسب رنگ می‌تواند تا حد زیادی بر روی تعداد مشتریان شما نیز تأثیر داشته باشد؛ پس به هیچ عنوان از کنار این موضوع ساده عبور نکنید.

انتخاب مبلمان اداری دفتر کار کوچک

اصلی‌ترین بخش دکوراسیون داخلی دفتر کار را لوازم استفاده‌شده در آن اعم از میز، مبلمان، صندلی، کمدها و … تشکیل می‌دهند. اجزای مبلمان اداری یکی از مؤثرترین المان‌ها در چیدمان دفتر اداری کوچک است که باید در انتخاب آن نهایت دقت به کار گرفته شود.

در این راستا به شما توصیه می‌کنیم که نکات زیر را در نظر بگیرید:

  • از انتخاب مبلمان کلاسیک با ابعاد بزرگ و رنگ تیره، شدیدا خودداری کنید. این مبلمان‌ها معمولا بسیار سنگین‌وزن هستند و فضای بسیار زیادی را اشغال می‌کنند؛ پس نمی‌توانند گزینه خوبی برای تکمیل دکوراسیون دفتر اداری کوچک باشند.
  • هنگام انتخاب مبلمان دفتر کار باید به این موضوع دقت کنید که احترام به ارباب‌رجوع از میزان اهمیت بالایی برخوردار است؛ پس باید به انتخاب مبلمانی بپردازید که بتواند راحتی او را تأمین کند.
  • بهتر است به سراغ نیم‌ست‌های متنوعی که در بازار وجود دارند بروید. این نیم‌ست‌ها معمولا فضای بسیار کمی را اشغال می‌کنند و می‌توانند بهترین انتخاب برای چیدمان دفتر اداری کوچک باشند.
  • به رنگ مبلمان نیز توجه داشته باشید و سعی کنید به سراغ مبل‌هایی بروید که از رنگ‌های شاد و روشن در آن‌ها استفاده شده است.
مطلب مرتبط  میز مدیریتی لوکس: انتخابی هوشمندانه برای دفتر کار شما

علاوه بر مبلمان اداری، باید در انتخاب سایر لوازم اداری مانند میز اداری ، کمد و … نیز نهایت دقت خود را به کار ببرید. در این زمینه توصیه می‌کنیم که از لوازم چندمنظوره استفاده کنید تا کارایی‌های مختلف را به ‌صورت هم‌زمان برای شما به دنبال داشته باشند.

میزهایی که دارای کشو یا کمد هستند می‌توانند انتخاب‌های به‌جا و مناسبی در این راستا باشند تا شما بتوانید لوازم مورد نیازتان را در فضاهای اختصاصی آن‌ها به خوبی جای دهید.

انتخاب کتابخانه اداری نیز در این زمینه اهمیت زیادی دارد؛ شما باید مدلی را انتخاب کنید که ضمن داشتن فضای کافی، از طراحی کم‌حجمی نیز برخوردار باشد و فضای اضافی اشغال نکند.

انتخاب مبلمان اداری دفتر کار کوچک | مبلمان اداری الوند

چیدمان دفتر اداری کوچک

حال که تمام انتخاب‌های خود برای دکوراسیون دفتر اداری کوچک اعم از مبلمان، لوازم، سبک دکوراسیون اداری ، و … را به‌ خوبی انجام دادید، نوبت به چیدمان دفتر اداری کوچک می‌رسد.

چیدمان چنین دفتری اصول و قواعد مربوط به خود را دارد؛ چراکه شما فضای زیادی ندارید تا بتوانید وسایل را به حالت‌های متنوعی در آن قرار دهید.

در چنین دفتری شما با محدودیت فضا و به دنبال آن محدودیت در سبک چیدمان روبه‌رو هستید. در صورتی که مبلمان و لوازم اداری را در اندازه‌های مناسب انتخاب کرده باشید، چیدمان دفتر برای شما راحت‌تر انجام می‌شود.

نکات مهم چیدمان دفتر کار کوچک

  • هنگام چیدمان وسایل، دقت داشته باشید که لوازم کاربردی را در محلی قرار دهید که دسترسی به آن‌ها به ‌سادگی امکان‌پذیر باشد.
  • از طرف دیگر نحوه قرارگیری مبلمان و وسایل بزرگ باید به‌گونه‌ای باشد که رفت و آمد در میان آن‌ها ساده بوده و باعث مسدود شدن محیط‌های مختلف نشود.
  • برای زیباتر کردن دکوراسیون دفتر، می‌توانید از اکسسوری های مینیمال که ابعاد بزرگی ندارند نیز استفاده کنید تا جذابیت فضا را دوچندان کنند.
  • قرار دادن لوازم با کاربردهای مشابه و رنگ‌های سازگار نیز از دیگر نکاتی است که در چیدمان دفترهای اداری کوچک باید به آن توجه داشته باشید.
  • دقت کنید که شما نباید هیچ فضایی را هدر دهید؛ پس چیدمان میز اداری باید به گونه‌ای باشد که باعث اتلاف فضا نشود؛ بلکه تمام تلاش خود را به کار بگیرید که استفاده‌ای کاملا بهینه از فضای کوچک دفتر کار ببرید.
مطلب مرتبط  راهنمای خرید میز اداری در شرکت و ادارات

نکات مهم چیدمان دفتر کار کوچک | مبلمان اداری الوند

جمع‌بندی

معمولا طراحی دکوراسیون دفتر اداری کوچک، با چالش‌های مختلفی همراه است که باید تلاش کنید تا آن‌ها را با موفقیت پشت سر بگذارید. در چنین فضایی شما با محدودیت در انتخاب‌های مختلف روبه‌رو هستید. برای چنین دفاتری نمی‌توان از رنگ‌های تیره در طراحی دکوراسیون استفاده کرد؛ چراکه باعث دلگیری و کوچک‌تر به نظر آمدن فضا می‌شود، پس باید به سراغ رنگ‌های شاد بروید. سبک دکوراسیون اداری بهتر است مدرن یا مینیمال باشد. در خرید انواع مبلمان اداری نیز بایستی به سراغ گزینه‌های کوچک‌تری بروید که فضای زیادی را اشغال نمی‌کنند. به ‌صورت کلی چیدمان دفتر اداری کوچک باید مطابق با اصول خاصی انجام شود که در قسمت‌های قبلی به‌ صورت کامل به بررسی آن‌ها پرداختیم.

مجله الوند

اگر علاقمند به مطالعه مطالب بیشتر هستید، از طریق لینک زیر وارد مجله الوند شوید. در مجله الوند، مطالب متنوعی درباره مبلمان اداری منتشر می‌گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *