با توجه به نوسانات قیمتی، برای استعلام دقیق قیمت محصولات لطفا با کارشناسان الوند تماس حاصل نمایید.

فهرست مطلب

آشنایی با ابعاد استاندارد صندلی اداری

‌صندلی استاندارد یکی از اصلی‌ترین نیازهای کارمندان محسوب می‌شود. کارمندان در ادارات دولتی و خصوصی، بیشتر زمان کاری خود را بر روی صندلی نشسته و پشت سیستم، مشغول به کار هستند. نشستن‌های طولانی‌مدت می‌تواند برای این افراد تا حد زیادی آسیب‌زا باشد. بنابراین، به‌منظور جلوگیری از وارد شدن آسیب‌های متعدد، باید اطلاعات خود را درباره ابعاد استاندارد صندلی اداری ارتقاء دهید تا بتوانید یک صندلی باکیفیت و مناسب برای خود و کارمندانتان خریداری کنید. در ادامه، به بررسی کامل ابعاد استاندارد صندلی‌های اداری در مدل‌های مختلف می‌پردازیم تا شما بتوانید بهترین انتخاب را در این زمینه داشته باشید.

ابعاد استاندارد صندلی اداری | مبلمان اداری الوند

انواع صندلی اداری

کاربرد انواع صندلی اداری ، انواع گوناگونی دارند که ویژگی‌های آن‌ها با یکدیگر متفاوت است. هر کدام از این صندلی‌ها در بخش‌های مختلف یک اداره‌ی خصوصی یا دولتی به‌کار برده‌ می‌شوند. در این قسمت، به معرفی انواع صندلی‌های اداری و ابعاد استاندارد آن‌ها می‌پردازیم.

صندلی مدیریت

یکی از مهم‌ترین صندلی‌ها در ادارات مختلف، صندلی مدیریت است. در واقع می‌توانیم ادعا کنیم که صندلی مدیریت در تمام محیط‌های کاری از بزرگ تا کوچک وجود داشته و جایگاه شخص مدیر است. طراحی و ساختار این صندلی تفاوت زیادی با سایر مدل‌های صندلی اداری دارد. این صندلی به‌گونه‌ای طراحی و ساخته‌ می‌شود که مناسب قرارگیری در اتاق مدیریت است. ابعاد استاندارد صندلی اداری مدیریت، بزرگ‌تر از سایر صندلی‌های اداری بوده و اصطلاحاً جلال و شکوهِ به‌مراتب بیشتری دارد.

ارتفاع صندلی مدیریتی اغلب بین 40 تا 56 سانتی‌متر است و به قد فرد بستگی دارد. بنابراین، هر مدیر می‌تواند صندلی متناسب با قد خود را انتخاب کند تا بهترین کارایی را داشته باشد؛ به گونه‌ای که کف پای فرد به‌‌خوبی بر روی زمین قرار بگیرد تا پاها در مناسب‌ترین حالت خود قرار داشته باشند. اغلب صندلی‌های مدیریت قابلیت تنظیم ارتفاع دارند؛ پس افراد می‌توانند آن‌ها را به‌ دلخواه خود تنظیم کنند. عرض صندلی‌های مدیریتی نیز اهمیت داشته و باید بیشتر از 48 سانتی‌متر باشد تا فرد به ‌راحتی در آن قرار بگیرد.

صندلی کارمندی

در هر اداره، تعداد زیادی صندلی کارمندی وجود دارد که کارمندان در بخش‌های مختلف از آن‌ها استفاده می‌کنند. این صندلی‌ها نیز باید ویژگی‌های مخصوص به خود را داشته باشند. صندلی‌های کارمندی اغلب چرخان هستند تا راحتی بیشتری برای افراد فراهم کنند. در چنین حالتی فرد، به میزان کمتری احتیاج به بلند شدن از جای خود خواهد داشت و می‌تواند برای طولانی‌مدت به صورت نشسته، به انجام فعالیت‌های خود بپردازد. آن‌چه درباره‌ی ابعاد استاندارد صندلی اداری کارمندی اهمیت دارد، تنظیم ارتفاع آن است. این صندلی‌ها باید بسته‌ به قد افراد، قابلیت تنظیم ارتفاع داشته باشند تا هر فرد بتواند با تنظیم در بهترین حالت، از آن‌ها به صورت بهینه استفاده کند.

مطلب مرتبط  میز کانتر اداری چیست؟ انواع کانتر مدل 2024 و کاربردها

صندلی‌های کارمندی اغلب دارای دسته‌ هستند تا کارمندان بتوانند دست‌های خود را به راحتی و بدون کوچک‌ترین فشار، بر روی آن قرار داده‌ و فعالیت خود را پشت میزشان انجام دهند. در این صندلی‌ها، آرنج‌ها باید به ‌راحتی بر روی دسته قرار بگیرند؛ به‌گونه‌ای که هیچ فشاری به شانه‌ها وارد نشود. فاصله بین دسته‌ها نیز در این زمینه اهمیت زیادی داشته و نباید به صورتی باشد که فرد برای نشستن و بلند شدن با مشکل روبه‌رو شود. صندلی‌های کارمندی معمولا در سه سایز ساخته‌ می‌شوند که ارتفاع و عرض آن‌ها با یکدیگر متفاوت است؛ پس افراد با جثه و قدهای مختلف، باید به سراغ سایز صندلی مناسب خود بروند.

صندلی انتظار

اگر سری به اداره‌های دولتی یا خصوصی بزنید، قطعا با نوعی صندلی اداری دیگر نیز آشنا خواهید شد که به‌ عنوان صندلی انتظار شناخته می‌شود. این صندلی‌ها برای استفاده مراجعین تهیه شده‌اند تا افرادی که برای کارهای مختلف به اداره و یا دفتر کار شما مراجعه می‌کنند، از آن‌ها برای نشستن استفاده نمایند. صندلی‌های انتظار تنوع بسیار گسترده‌ای دارند. به عنوان مثال، صندلی انتظار یا اصطلاحاً صندلی مهمان قرار گرفته‌ در اتاق مدیریت، تفاوت بسیار زیادی با صندلی انتظار موجود در اتاق انتظار دارد.

در طراحی و ساخت صندلی‌های انتظار معمولا توجه چندانی به راحتی نمی‌شود؛ چراکه در اغلب مواقع افراد برای مدت‌زمان طولانی از این صندلی‌ها استفاده نمی‌کنند. مطابق با قوانین ابعاد استاندارد صندلی اداری و هم‌چنین استاندارد ایزو در ساخت صندلی، بهتر است ارتفاع این صندلی‌ها نیز به‌گونه‌ای ساخته‌ شود که کف پای افراد به ‌راحتی روی زمین قرار بگیرد. لازم به ذکر است از آن‌جایی که افراد با قدهای مختلف در طول روز از این صندلی استفاده می‌کنند، پایبندی به این اصل بسیار دشوار خواهد بود. زاویه‌ی بین نشیمن و تکیه‌گاه این صندلی‌ها نیز اهمیت زیادی دارد و بهتر است کمتر از 90 درجه نباشد.

برای اطلاعات بیشتر در این زمینه، پیشنهاد می‌کنیم مطلبی در مورد کاربرد صندلی انتظار را مطالعه کنید.

مطلب مرتبط  راهنمای انتخاب و نصب پارتیشن هوشمند اداری

ابعاد استاندارد صندلی اداری | مبلمان اداری الوند

اثرات رعایت استاندارد در تولید صندلی اداری

در قسمت‌های قبلی با ابعاد استاندارد صندلی اداری در مدل‌های مختلف و کاربردهای گوناگون آشنا شدیم. حال نوبت به این می‌رسد که به اثرات مثبت استفاده از صندلی استاندارد در بخش‌های اداری بپردازیم.

حفظ سلامت جسمانی کارکنان

سلامت جسمانی کارمندان، یکی از اصلی‌ترین پیامدهای تولید و استفاده از صندلی‌های اداری استاندارد محسوب می‌شود. ابعاد یک صندلی می‌تواند تأثیر بسیار زیادی در راحتی آن داشته باشد. از طرف دیگر کارمندان ساعات زیادی از طول روز خود را بر روی صندلی نشسته و مشغول انجام وظایف خود هستند؛ در صورتی که صندلی، ابعاد استاندارد یا زاویه مناسبی نداشته باشد، باعث می‌شود تا به مرور زمان بدن از حالت طبیعی خود خارج شود. این خروج از حالت طبیعی، برای فرد دردهای عضلانی و آسیب‌های مختلفی به دنبال دارد. پس شما می‌توانید با آگاهی درباره‌ی ابعاد استاندارد صندلی اداری و تهیه صندلی‌های مناسب در این زمینه، از بروز این حالت‌ها تا حد زیادی جلوگیری کنید.

استفاده آسان در حین نشستن و بلند شدن

از دیگر پیامدها یا آثار استفاده از صندلی در ابعاد استاندارد، می‌توان به استفاده‌ی راحت از آن اشاره کرد. طبیعتا هر فرد، روزانه چندین بار باید از روی صندلی خود بلند شده‌ و مجددا بر روی آن بنشیند. چنانچه صندلی از ابعاد استانداردی برخوردار نباشد، فرد در حین بلند شدن و نشستن‌های مکرر، دچار مشکل شده‌ و نمی‌تواند به‌راحتی این کار را انجام دهد.

بالا رفتن بازدهی کارمندان

افزایش راندمان کاری در ادارات را نیز می‌توان از دیگر اثرات تولید صندلی‌ها در ابعاد استاندارد و استفاده از آن‌ها در نظر گرفت. بدیهی است که با استفاده از صندلی‌های استاندارد، فرد احساس راحتی بیشتری خواهد داشت و کمتر درگیر خستگی و کسالت می‌شود. در این حالت، بازدهی فعالیت‌های کارمندان نیز بیشتر شده‌ و می‌توانند سوددهی بیشتری برای شرکت یا اداره‌های مختلف داشته باشند. هم‌چنین با تهیه‌ی صندلی اداری استاندارد، کارمندان احساس بهتری نسبت به مدیریت خود خواهند داشت و به ‌صورت دلسوزانه‌تری کارهای خود را انجام می‌دهند که این موضوع باز هم می‌تواند باعث ارتقای راندمان کاری شود.

ابعاد استاندارد صندلی اداری | مبلمان اداری الوند

تشخیص استاندارد محصولات در زمان خرید

بدیهی است تمام افرادی که اقدام به خرید صندلی اداری در مدل‌های مختلف می‌کنند، تمایل دارند تا صندلی‌های استاندارد و باکیفیتی خریداری کرده و در ازای خرید یک محصول باکیفیت، هزینه پرداخت کنند. برای این کار لازم است تا شما بتوانید محصول استاندارد و باکیفیت را شناسایی کنید. پس در این قسمت نکات مهمی که باید راهنمای خرید صندلی اداری برای شما باشند را به شما معرفی می‌کنیم.

مطلب مرتبط  راهنمای خرید صندلی اداری برای وزن بالا | 7 ویژگی کلیدی

داشتن قابلیت تنظیم ارتفاع

همان‌طور که در قسمت‌های قبلی اشاره کردیم، افراد ممکن است ساعت‌های طولانی بر روی صندلی‌های اداری بنشینند. پس این صندلی‌ها باید ویژگی‌های خاصی داشته باشند که بتوان از آن‌ها برای طولانی‌مدت استفاده کرد. ارتفاع مناسب صندلی، یکی از همین ویژگی‌ها است. در این زمینه توصیه می‌کنیم که صندلی‌هایی با قابلیت تنظیم ارتفاع خریداری کنید تا بتوانید بر اساس قد خود، آن را تنظیم کنید.

مناسب بودن ساختار کلی صندلی

دسته‌های صندلی اداری باید از متریال باکیفیتی ساخته‌ شده‌ باشند و ارتفاع و فاصله‌ی آن‌ها از یکدیگر نیز استاندارد باشد. پشتی این صندلی‌ها هم باید از انحنای خوب و کافی برخوردار باشد که بتواند قوس درون کمر را پرکرده و از بروز کمردرد جلوگیری کند. طول نشیمن و ارتفاع پشتی نیز باید در حد استاندارد باشند. طول نشیمن بایستی به اندازه‌ای باشد که هنگام نشستن، فاصله‌ی بین پشت زانوها تا لبه‌ی صندلی، در حد چند میلی‌متر باشد تا باعث عرق کردن پشت پاها نشود.

مناسب بودن زاویه میان پشتی و نشیمن

نکته‌ی دیگری که در زمینه‌ی خرید صندلی باید به آن توجه داشته باشید، زاویه بین پشتی و نشیمن است که به هیچ عنوان نباید کمتر از 90 درجه باشد. در غیر این صورت، بدن فرد خم شده‌ و از حالت طبیعی خود خارج می‌شود. توصیه‌ی ما به شما این است که هنگام خرید صندلی اداری، حتما بین ویژگی‌های صندلی و قیمت آن تعادل برقرار کنید. درصورتی‌که صندلی انتخابی این تعادل را نداشته باشد، نمی‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای خرید محسوب شود.

جمع‌بندی

بدون شک یکی از اصلی‌ترین لوازم موجود در محیط‌های کاری و اداری، صندلی اداری است. صندلی‌های اداری انواع مختلفی دارند که بسته‌ به کاربردشان ساخته‌ شده‌اند. ابعاد استاندارد صندلی اداری در هر کدام از مدل‌ها متفاوت بوده و به گونه‌ای است که بتواند بیشترین میزان راحتی را برای شخص استفاده‌کننده به دنبال داشته باشد. در قسمت‌های قبلی، به ‌صورت کامل به معرفی ابعاد استاندارد صندلی‌های اداری و مزایای استفاده از آن‌ها برای انتخاب و خرید صندلی اداری پرداختیم.

مجله الوند

اگر علاقمند به مطالعه مطالب بیشتر هستید، از طریق لینک زیر وارد مجله الوند شوید. در مجله الوند، مطالب متنوعی درباره مبلمان اداری منتشر می‌گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *