با توجه به نوسانات قیمتی، برای استعلام دقیق قیمت محصولات لطفا با کارشناسان الوند تماس حاصل نمایید.

فهرست مطلب

راهنمای خرید صندلی اداری | 6 نکته کلیدی

یکی از اصلی‌ترین اجزای مبلمان اداری و لوازم در همه اداره‌ها و شرکت‌ها، صندلی اداری است. می‌دانیم که تمام کارمندان در سمت‌های شغلی مختلف، ساعت‌های زیادی را بر روی صندلی اداری خود می‌نشینند. پس این صندلی باید کاملا استاندارد باشد تا بعد از استفاده‌های طولانی‌مدت هیچ‌گونه آسیبی به فرد نرساند. راهنمای خرید صندلی اداری به شما کمک می‌کند تا بهترین صندلی را با توجه به نیازتان خریداری کنید. پیش از آنکه به نکات کلیدی در خرید صندلی اداری برسیم، با ویژگی های یک صندلی اداری استاندارد و نحوه صحیح نشستن روی آن اشاره میکنیم. پس تا انتهای این مطلب مجله الوند همراه ما باشید.

بهترین حالت نشستن افراد بر روی صندلی

می‌دانیم که ساعت کاری در ادارات مختلف، حدود 8 ساعت یا بیشتر است. کارمندان درصد بالایی از این زمان را بر روی صندلی‌های خود نشسته‌اند و مشغول انجام وظایف کاری خود هستند.

بدیهی است که این ثابت نشستن، می‌تواند مشکلات متعدد جسمانی برای فرد به دنبال داشته باشد. در همین راستا، اولین اقدامی که افراد برای پیشگیری از این آسیب‌ها می‌توانند انجام دهند، حفظ بهترین حالت نشستن بر روی صندلی است.

برای رسیدن به این هدف باید به موارد زیر دقت کنید:

  • شما باید به‌گونه‌ای بر روی صندلی اداری خود بنشینید که کمترین فشار به عضلات مختلف بدنتان وارد شود.
  • بهتر است هنگام نشستن بر روی صندلی، به نحوی این کار را انجام دهید که بتوانید به پشتی آن تکیه دهید؛ در این صورت مقداری از فشار واردشده به کمر، به پشتی صندلی وارد می‌شود.
  • هنگام نشستن بر روی صندلی، بهتر است که کف پاهایتان را بر روی زمین قرار دهید؛ به صورتی که زانوها کمی از سطح لگن بالاتر باشند. در این حالت فشار واردشده به زانوها نیز تا حدی کاهش پیدا می‌کند.

به خاطر داشته باشید که حتی با در اختیار داشتن بهترین و ارگونومیک‌ترین صندلی‌ها نیز اگر نحوه درست نشستن بر روی صندلی را نشناسید، احتمال آسیب رسیدن به بدنتان وجود دارد.

حال به بررسی راهنمای انتخاب صندلی کارمندی می‌پردازیم تا بتوانید به تهیه صندلی‌های مناسب در این زمینه بپردازید.

ویژگی‌های صندلی اداری استاندارد

راهنمای خرید صندلی اداری | ویژگی‌های صندلی اداری استاندارد | مبلمان اداری الوند

یک محصول استاندارد و باکیفیت، دارای ویژگی‌های مشخصی است که به هیچ عنوان نمی‌توان از آن‌ها چشم‌پوشی کرد. در راهنمای خرید صندلی اداری، به معرفی اصلی‌ترین ویژگی‌های صندلی اداری می‌پردازیم تا شما بتوانید یک انتخاب مناسب در این زمینه برای خرید داشته باشید.

فرقی نمی‌کند که هدف شما صندلی چرخ‌دار باشد و یا صندلی ثابت! در ادارات مختلف از هر دو نوع آن‌ها استفاده می‌شود. اما ابعاد استاندارد صندلی اداری مهم‌ترین عامل در انتخاب هر نوع صندلی است. این صندلی‌ها باید ویژگی‌های مشخصی داشته باشند که عبارتند از:

  • استفاده از متریال و مواد باکیفیت یکی از ویژگی‌های صندلی اداری استاندارد است که باعث می‌شود محصول نهایی از طول عمر و استحکام بسیار بالایی برخوردار باشد.
  • ارتفاع و ابعاد بدنه صندلی نیز باید به بهترین نحو ممکن و به صورت کاملا اصولی طراحی‌شده باشد تا فرد بتواند بدون آسیب دیدن، برای ساعت‌های متوالی بر روی صندلی خود بنشیند.
  • وزن صندلی نیز از دیگر ویژگی‌های مهم آن است؛ از آنجایی که صندلی‌ها مدام در طول روز جابه‌جا می‌شوند، بهتر است که وزن سبکی داشته باشند تا کارمندان هنگام حمل آن‌ها با مشکل روبه‌رو نشوند.
  • هنگام خرید صندلی‌های استاندارد، باید به ظاهر آن‌ها نیز توجه داشته باشید. صندلی اداری می‌تواند تأثیر بسیار زیادی در زیبایی سبک دکوراسیون اداری شما داشته باشد؛ پس به هیچ عنوان از ویژگی‌های ظاهری آن غافل نشوید.
  • بهترین صندلی اداری باید در عین ویژگی‌های استاندارد مختلف، از جلوه ظاهری خوبی نیز برخوردار باشد.
مطلب مرتبط  پارتیشن چوبی ثابت مناسب چه بخش‌هایی از فضای اداری است؟

یکی از صندلی‌های بسیار مهم در یک اداره صندلی کنفرانس است که به علت برگزاری جلسات چند ساعته در آن بهتر است برای آن صندلی کنفرانس استاندارد خریداری شود.

انواع صندلی اداری

راهنمای خرید صندلی اداری

در راهنمای انتخاب صندلی کارمندی و اداری، نکات مختلفی به شما ارائه می‌شود تا بتوانید با توجه به آن‌ها، یک انتخاب به‌جا و مناسب از میان انواع صندلی اداری داشته باشید.

1- جنس روکش صندلی

جنس روکش صندلی یکی از مهم‌ترین نکات در راهنمای خرید صندلی اداری است. متریال رویه این صندلی‌ها معمولا از پارچه یا چرم بوده که باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد تا شما بتوانید برای طولانی‌مدت از آن استفاده کنید.

جنس پارچه باید از استحکام کافی برخوردار باشد تا دچار پوسیدگی نشود و همچنین فرد بر روی آن عرق نکند.

امروزه پارچه‌های مختلفی در رنگ‌ها و جنس‌های متنوع به‌ عنوان روکش صندلی اداری مورد استفاده قرار می‌گیرند که شما می‌توانید بسته به سلیقه و نیاز خود، از میان آن‌ها انتخاب کنید.

2- پایه صندلی اداری

یکی از اصلی‌ترین بخش‌های صندلی، پایه است که میزان استحکام آن را مشخص می‌کند. پایه‌های صندلی اداری معمولا از فلز یا پلاستیک فشرده و یا ترکیب این دو ساخته می‌شوند.

هنگام خرید این صندلی‌ها باید از میزان استحکام پایه‌های آن‌ها اطمینان حاصل کنید و بدانید که قدرت تحمل چه وزنی را دارند. در صورتی که برای خرید صندلی اداری چرخ‌دار اقدام کرده‌اید، باید از میزان کیفیت و استحکام چرخ‌های صندلی نیز اطلاع کسب کنید.

مطلب مرتبط  اهمیت استاندارد بودن مبلمان اداری

چرخ‌ها باید به بهترین نحو ممکن طراحی ‌شده باشند تا شما بتوانید به ‌راحتی آن‌ها را بر روی زمین حرکت دهید.

راهنمای خرید صندلی اداری 1402 | پایه صندلی اداری استاندارد | مبلمان اداری الوند

3- ارگونومیک بودن

در راهنمای خرید صندلی اداری و کارمندی، بیشترین تأکید بر روی ارگونومیک بودن صندلی است. صندلی‌های منتخب شما باید در شرایط کاملا استاندارد و بر اساس حفظ سلامتی بدن ساخته شده باشند.

در چنین حالتی ارتفاع صندلی، ارتفاع دسته‌ها، انعطاف‌پذیری و خاصیت ارتجاعی جای نشستن و … همه به‌ صورت کاملا اصولی ساخته می‌شوند تا به هنگام استفاده‌های طولانی‌مدت، جسم شما هیچ‌گونه آسیبی نبیند.

خرید یک صندلی ارگونومیک، به عنوان جلوگیری اساسی از آسیب‌های جدی محسوب می‌شود که به هیچ عنوان نباید از تأثیر آن غافل شوید.

4- گارانتی محصول

اغلب صندلی‌های اداری و کارمندی از قیمت نسبتا بالایی برخوردار هستند. از طرف دیگر، از آنجایی که معمولا این صندلی‌ها به ‌صورت مداوم مورد استفاده قرار می‌گیرند، احتمال خراب شدن آن‌ها نیز وجود دارد.

از این رو، طبق راهنمای انتخاب صندلی کارمندی، به شما توصیه می‌شود که به دنبال خرید محصولی باشید که گارانتی خوب و معتبری داشته باشد. در این صورت شما می‌توانید برای تعمیر خرابی‌های مشمول گارانتی، از خدمات آن استفاده کنید.

امروزه برندهای مختلفی در زمینه تولید انواع صندلی‌های اداری و کارمندی فعالیت می‌کنند؛ ارائه گارانتی معتبر و طولانی‌مدت، می‌تواند نشانه اعتبار بالای برند مربوطه و کیفیت محصولات آن باشد.

5- تنظیمات و مکانیزم های صندلی

صندلی کارمندی و اداری، باید قابلیت تنظیم ارتفاع داشته باشد تا هر فرد بسته به قد خود و نیازهایش، آن را برای راحتی هرچه بیشتر تنظیم کند. یکی از تنظیمات صندلی که باید به آن دقت داشته باشید، ارتفاع آن است.

بدیهی است که ارتفاع صندلی اداری باید با قد فرد متناسب باشد تا بتواند به‌ راحتی پاهایش را بر روی زمین قرار دهد.

از دیگر تنظیمات صندلی‌های اداری، می‌توان به عمق نشیمن آن اشاره کرد؛ طبق راهنمای خرید صندلی کارمندی ، این عمق باید به صورتی باشد که حدود 2 تا 4 انگشت، بین پشت زانوی شما تا لبه صندلی فاصله ایجاد کند و از طرف دیگر انحنای صندلی نیز به پشت شما بچسبد.

مطلب مرتبط  بهترین راهکار کنترل صدا در دفتر کار چیست؟

ارتفاع تکیه‌گاه نیز در صندلی‌های استاندارد باید قابل تنظیم باشد؛ در این حالت شما می‌توانید گودی کمرتان را دقیقا با انحنای صندلی تطابق دهید.

تنظیم زاویه پشتی صندلی نیز در این مدل صندلی‌ها امکان‌پذیر است و کمک می‌کند تا شما آن را مطابق با اندام خودتان در بهترین و راحت‌ترین حالت ممکن قرار دهید.

تنظیمات صندلی اداری | مبلمان اداری الوند

6- خرید از برند های برتر را در اولویت خود قرار دهید!

در بازار متنوع صندلی‌های اداری، می‌توان ده‌ها برند مختلف را بیابید که هر یک محصولات خود را به بازار عرضه می‌کنند. اما همواره بهترین راه برای خرید هر محصولی انتخاب برند‌های برتر تولیدکننده است. با انتخاب صندلی اداری از برند‌های برتر، می‌توانید به طور زیادی از نظر کیفیت، پشتیبانی، خدمات پس از فروش و دیگر امور مطمئن باشید. برندهای نامی مانند الوند، نیلپر، راحتیران، لیو، نظری و غیره از جمله بهترین تولیدکنندگان صندلی‌های اداری هستند که می‌توانید برای خرید یک صندلی اداری حرفه‌ای به آنها اعتماد کنید.

برندهای برتر از مواد باکیفیت در ساخت محصولات خود استفاده می‌کنند و اصول ارگونومی را رعایت می‌کنند. همچنین، تمام محصولات این برندها به شکل حرفه‌ای توسط تخصصی‌ترین افراد طراحی می‌شوند. به همین دلیل، صندلی‌های این برندها همه ویژگی‌های مهمی را دارا می‌باشند که قبلاً به عنوان نکات حیاتی در خرید صندلی اداری مطرح کردیم؛ از جمله ارگونومیک بودن، تنظیم ارتفاع و مشخصه‌های دیگر. از اینرو، توصیه می‌شود که  از میان برترین برندهای تولیدکننده مبلمان اداری خرید کنید و فریب تبلیغات برندهای ناشناس با قیمت های ارزان خارج از عرف بازار را نخورید.

جمع‌بندی

یکی از نیازهای اصلی هر اداره و یا شرکت، صندلی کارمندی است. صندلی‌های مختلفی اعم از چرخ‌دار، ثابت و … در بازار وجود دارند که شما می‌توانید اقدام به خرید آن‌ها کنید.

کیفیت صندلی خریداری‌شده، به‌ صورت مستقیم با سلامت جسمی افراد در ارتباط است؛ به همین دلیل شما باید تمام تلاش خود را به کار بگیرید تا بتوانید محصولات باکیفیت و استانداردی را در این زمینه خریداری کنید.

در این راستا به بیان نکات راهنمای خرید صندلی اداری پرداختیم تا شما با در نظر گرفتن آن‌ها، بتوانید یک انتخاب به‌جا و مناسب برای خرید صندلی‌ اداری داشته باشید. مهم‌ترین ویژگی‌های صندلی اداری استاندارد نیز در قسمت‌های قبلی معرفی شدند که شما باید در زمان خرید به آن‌ها توجه ویژه‌ای داشته باشید.

مجله الوند

اگر علاقمند به مطالعه مطالب بیشتر هستید، از طریق لینک زیر وارد مجله الوند شوید. در مجله الوند، مطالب متنوعی درباره مبلمان اداری منتشر می‌گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *