با توجه به نوسانات قیمتی، برای استعلام دقیق قیمت محصولات لطفا با کارشناسان الوند تماس حاصل نمایید.

فهرست مطلب

نقش مبلمان اداری در افزایش راندمان کاری کارمندان و نظر کاربران

مبلمان اداری به‌ عنوان مهم‌ترین عنصر برای هر محیط کاری به حساب می‌آید که می‌تواند تأثیر به سزایی در نظر مخاطبان و مراجعه‌کنندگان به دفتر کار شما داشته باشد. از طرفی نمی‌توان از نقش مبلمان اداری در افزایش راندمان کاری کارمندان چشم‌پوشی کرد. شاید باور این مسئله کمی برایتان دشوار باشد؛ اما مبلمان اداری می‌تواند یکی از دلایل مهم برای خستگی و کلافگی کارمندان باشد و همین مسئله می‌تواند میزان بهره‌وری شرکت را کاهش دهد. توصیه می‌کنیم برای درک بهتر این موضوع تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

افزایش راندمان کاری | مبلمان اداری الوند

انتخاب مبلمان اداری و چیدمان هدفمند دفتر کار

اغلب دکوراسیون اداره‌ها در سبک‌های کلاسیک، مدرن و یا ترکیبی از این دو چیده می‌شوند. مبلمان اداری بخشی از دکوراسیون شرکت‌ها را به خود اختصاص می‌دهند و هنگام خرید آن‌ها باید به سبک چیدمان محیط کاری توجه نمود تا بتوان انتخابی هوشمند و متناسب با محیط اتخاذ کرد. برای تأثیرگذاری مثبت بر روی کارکنان و مراجعه‌کنندگان لازم است تا چیدمان دفتر کار هدفمند باشد.

برای رسیدن به یک چیدمان هدفمند باید به ابعاد دفتر کار، نوع شرکت، نورپردازی محیط، استاندارد فضای اداری بر هر فرد و سلیقه کارمندان خود توجه نمایید. برای مثال اگر دفتر کار کوچکی دارید، باید مبلمان‌هایی را انتخاب کنید که متناسب با ابعاد فضا باشند و محیط کاری شما را بزرگ‌تر نشان دهند یا اگر شرکت شما بر پایه کارهای گروهی است، خرید میزهای چند نفره می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. سبک‌های کلاسیک مبلمان اداری اغلب برای دفاتر کاری بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ زیرا مبلمان‌های کلاسیک ابعاد بزرگی دارند و با تزئینات بیشتری همراه هستند. بهطور کلی برای چیدمان هدفمند دفتر کار نیاز است تا پارامترهای زیر در نظر گرفته شود:

  • توجه بهسلامتی کارمندان
  • ابعاد شرکت
  • نوع فعالیت‌هایی که در شرکت انجام می‌شود.
  • خلق فضایی آرام و لذت‌بخش برای کارکنان
  • جذب مشتریان بیشتر
  • بالا بردن راندمان کاری
مطلب مرتبط  8 نکته برای انتخاب کاغذ دیواری محیط اداری

تأثیر چیدمان و دکوراسیون محل کار در دید مخاطب

تقریباً همه ما می‌دانیم که جذابیت محیط اطراف، تا چه اندازه می‌تواند مردم را تحت تأثیر خود قرار دهد. درست است که پارامترهای مهم دیگری وجود دارند که در جلب نظر مخاطبان و مشتریان تأثیرگذار هستند؛ اما از تأثیر بیش از اندازه چیدمان و دکوراسیون محل کار در دید مخاطبان نمی‌توان صرف‌نظر کرد. بنابراین در کنار نقش مبلمان اداری در افزایش راندمان کاری کارمندان باید به نگاه مشتریان نیز توجه ویژه داشته باشیم. اگر از آن دسته کارفرمایانی هستید که به بالا بردن بهره‌وری کاری خود اهمیت می‌دهید، باید برای جلب اعتماد مشتری تمام عوامل مرتبط با چیدمان و دکوراسیون محل کارتان را در نظر بگیرید.

یک دکوراسیون اداری شیک می‌تواند باعث القای حس مثبت در وجود مخاطبان شما شود. دفاتری جزو پربازده‌ترین محیط‌های کاری هستند که یک فضای راحت، سالم و شاد را برای کارمندان و مشتریان خود فراهم کنند. طراحی این نوع دفاتر به‌گونه‌ای هستند که با تجسم ارزش‌های شرکت، کارمندان را به ارائه بهترین عملکردشان وادار می‌کنند و همچنین در ذهن افرادی که برای اولین بار به دفترشان مراجعه می‌نمایند، تصویر خوبی به جای می‌گذارند. توجه کنید که با یک چیدمان ایده‌آل می‌توانید در مشتریان خود، حس حضور در خانه را القا کنید. شما با بهره‌گیری از مزایای دکوراسیون محل کار خود می‌توانید از انگیزه بالای کارکنان و همین‌طور حس رضایت مشتریان به نفع خود کمک بگیرید.

افزایش راندمان کاری | مبلمان اداری الوند

نقش مبلمان اداری در بالا بردن راندمان کاری کارمندان

به دلیل اهمیت نقش مبلمان اداری در افزایش راندمان کاری ، ما در این بخش قصد داریم تا شما را با اصول صحیح دکوراسیون محل کار آشنا کنیم. در ادامه تمام عوامل مرتبط با نقش مبلمان اداری برای افزایش حس رضایت کارمندان و بالا بردن راندمان کاری را معرفی می‌کنیم:

  • انعطاف‌‌پذیری فضای کاری

از آن جهت که امروزه کارمندان بخش قابلتوجهی از زمان خود را به کار کردن در محیط‌های کاری اختصاص می‌دهند، لازم است که آن محیط انعطاف‌پذیری کامل را داشته باشد؛ به‌گونه‌ای که بیشتر نیازهای اساسی فرد را تأمین کند. زیرا ممکن است کارمندان در طول زمان کاری خود خسته شوند و دوست داشته باشند تا برای دقایقی ذهن خود را از فشارهای کاری آزاد کنند. دکوراسیون و مبلمان اداری ایده‌آل می‌تواند فضایی راحت و مطلوب را برای کارمندان خود فراهم نماید.

  • کیفیت مبلمان اداری

وجود مبلمان اداری با کیفیت و کامل، نظم و انضباط کاری را در محیط برای کارمندان فراهم می‌نماید. یک فضای شلوغ و بی‌نظم آرامش کارکنان را سلب می‌کند و به دنبال خود راندمان کاری را پایین می‌آورد. برای مثال اگر میزهای اداری فضای لازم برای قرارگیری وسایل مورد نیاز را نداشته باشند یا از قفسه‌ها و فایلینگ‌های مناسب برای نظم بخشیدن به وسایل استفاده نشود، باعث می‌شود که کارمندان بخش قابلتوجهی از وقت خود را به دنبال وسیله مورد نظرشان باشند.

  • ارگونومیک بودن مبلمان اداری

مبحث ارگونومیک بودن از مهم‌ترین عوامل مرتبط با نقش مبلمان اداری در افزایش راندمان کاری به شمار می‌رود. استفاده از صندلی‌ کارمندی و میزهایی که سلامت کارمندان را تهدید می‌کند و باعث بروز دردهای عضلانی در نواحی کمر و گردن آن‌ها می‌شود، به‌شدت بهره‌وری کارکنان شرکت شما را کاهش می‌دهد. شما با خرید صندلی‌های ارگونومیک می‌توانید راحتی لازم را برای کار کردن اعضای تیم خود فراهم کنید و از طریق حفظ سلامتی جسمانی آن‌ها انگیزه و شوق کاریشان را افزایش دهید. برای آشنایی بیشتر با مفهوم ارگونومی به مقاله صندلی ارگونومی چیست، مراجعه کنید.

  • بهره‌گیری از گل و گیاه در چیدمان اتاق کار

تحقیقات زیادی در مورد تأثیر گل و گیاه بر راندمان کاری صورت گرفته است که همه آن‌ها از تأثیر مثبت عناصر طبیعی بر روحیه و سلامت کارکنان سخن گفته‌اند؛ بنابراین در استفاده از گیاهان برای معماری و چیدمان فضای شرکت خود غافل نشوید.

  • رنگ مبلمان اداری

رنگ‌ها می‌توانند به شدت بر روحیه ما اثر بگذارند. از این رو در محیط‌های کاری، اغلب توصیه می‌شود که به سراغ خرید مبلمان اداری با رنگ‌های روشن بروید تا انرژی کارمندان خود را در طول تمام ساعات کاری در سطح بالایی نگه دارید. حتی با کمک ترکیبی از رنگ‌ها می‌توانید میزان استرس و فشار کاری را تا حد زیادی کاهش دهید.

مطلب مرتبط  چگونه میز مدیریتی مناسب بهره‌ وری شما را افزایش می‌دهد؟

افزایش راندمان کاری | مبلمان اداری الوند

سخن آخر

در این مقاله در مورد نقش مبلمان اداری در افزایش راندمان کاری صحبت کردیم و آنچه برای ایجاد یک فضای کاری مثبت و دکوراسیون اداری کلاسیک به آن نیاز دارید را مورد بررسی قرار دادیم. اگر محیط کاری شما سرشار از انرژی مثبت باشد، شاهد افزایش راندمان کاری کارمندان خود و در نتیجه موفقیت‌های بسیاری در میان دیگر رقبا خواهید بود. ممکن است برخی از کارفرمایان هزینه زیادی برای مبلمان اداری پرداخت کنند؛ اما به بهره‌وری مورد نظر خود نرسند. زیرا باید در کنار دیگر عوامل، توجه به اصول صحیح چیدمان را نیز در نظر بگیرند تا به نتیجه دلخواه خود دست یابند.

مجله الوند

اگر علاقمند به مطالعه مطالب بیشتر هستید، از طریق لینک زیر وارد مجله الوند شوید. در مجله الوند، مطالب متنوعی درباره مبلمان اداری منتشر می‌گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *