با توجه به نوسانات قیمتی، برای استعلام دقیق قیمت محصولات لطفا با کارشناسان الوند تماس حاصل نمایید.

فهرست مطلب

مزایا استفاده از گیاهان در دفاتر اداری

گیاهان یکی از اصلی‌ترین المان‌های طبیعی هستند که در دکوراسیون‌های داخلی محیط‌های مختلف به کار می‌روند. امروزه از گیاهان متفاوت برای زیباسازی محیط‌های اداری استفاده زیادی می‌شود. گیاهان ضمن تولید هوای پاکیزه، می‌توانند حس و حال بسیار خوبی را نیز در فضا به وجود آورده و انرژی کارمندان را ارتقا دهند. استفاده از گل و گیاه برای محیط‌های اداری مزایای زیادی دارد و باید به ‌صورت دقیق انتخاب شود تا بتواند سازگاری خوبی داشته باشد. در ادامه، به بررسی نکات انتخاب گیاه مناسب دفتر اداری و همچنین مزایای استفاده از گیاهان در دفاتر اداری می‌پردازیم.

گیاه مناسب دفتر اداری | مبلمان اداری الوند

انتخاب گیاه مناسب دفتر اداری

انتخاب گیاه مناسب برای محیط‌های اداری تا حد زیادی به مکان دفتر و شرایط آن بستگی دارد. برای انتخاب گیاه مناسب باید تمام شرایط و ویژگی‌های مکان اداری را در نظر گرفته و متناسب با آن‌ها اقدام به خرید کنید. در این قسمت قصد داریم تا به بررسی مهم‌ترین نکات در زمینه انتخاب گیاه مناسب بپردازیم.

دفتر کار بدون نور

می‌دانیم که گیاهان به نور کافی نیاز دارند تا بتوانند به‌ خوبی رشد کنند. برخی از محیط‌های کاری از نور کافی برخوردار نیستند. در همین راستا باید به سراغ انتخاب گیاهانی بروید که برای رشد خود نیاز به نور زیادی نداشته و در شرایط نور کم نیز مقاومت بالایی دارند. اگر دفتر کار شما پنجره‌های آفتاب‌گیر ندارد، باید به سراغ انتخاب گل‌های مناسبی بروید تا با قرارگیری در این محیط آسیب نبینند. گیاه پتوس یکی از بهترین انتخاب‌ها در این زمینه بوده که به نور کمی نیاز داشته و در شرایط مختلف مقاومت بالایی دارد.

دفتر کار نورگیر

پیدا کردن گیاه مناسب دفتر اداری نورگیر، به ‌مراتب ساده‌تر است؛ چراکه اغلب گیاهان به نور مستقیم یا غیرمستقیم نیاز دارند تا بتوانند به ‌خوبی روند رشد خود را طی کنند. در صورتی‌ که یک دفتر کار با نور کافی دارید، می‌توانید در قسمت‌های مختلف آن گل‌های زیبا و زینتی قرار دهید.

مطلب مرتبط  چگونه یک میز اداری ساده بهره‌ وری شما را افزایش می‌دهد؟

گل‌های آویزی

اگر در دفتر کار خود با محدودیت فضا روبه‌رو هستید و نمی‌توانید از گلدان‌های بزرگ بر روی زمین استفاده کنید، باید به سراغ گلدان‌های آویزی رفته و آن‌ها را از دیوار یا سقف دفتر خود آویزان کنید. این گیاهان می‌توانند جلوه بسیار زیبایی برای محیط کار شما ایجاد کنند. گل یخی، پاپیتال، پتوس و … انتخاب‌های مناسبی برای این گلدان‌های آویزی هستند.

گلدان‌های بزرگ

اگر دفتر کار بزرگی دارید و برای تکمیل دکوراسیون آن به دنبال گیاهان مختلف هستید، توصیه می‌کنیم که به سراغ گلدان‌های بزرگ و گیاهان حجیم بروید. این گیاهان می‌توانند به ‌تنهایی در محیط‌های مختلف دفتر شما قرار گرفته و به جذابیت آن بیفزایند. گیاهانی که در دسته‌های غول‌پیکر قرار می‌گیرند، انتخاب مناسبی برای استفاده در این زمینه محسوب می‌شوند. یکی از گیاهان مناسب برای استفاده در این زمینه، برگ‌انجیری است که نژادهای مختلفی دارد و همه مدل‌های آن زیبا و منحصربه‌فرد هستند.

چیدمان دفاتر اداری | مبلمان اداری الوند

خرید گلدان مناسب با دکوراسیون اداری

بعد از انتخاب گیاه مناسب دفتر اداری، باید برای خرید یک گلدان مناسب اقدام کنید. گلدان‌ها تنوع بسیار زیادی دارند و شما باید به سراغ انتخاب مناسب‌ترین آن‌ها برای این کار بروید. امروزه از متریال مختلفی مانند سفال، چوب، پلاستیک و … برای ساخت گلدان‌ها استفاده می‌شود که هرکدام از آن‌ها برای سبک خاصی از دکوراسیون مناسب هستند.

گلدان‌های شیشه‌ای:

برخی از گل‌های مناسب دفاتر اداری مانند پتوس و … قابلیت نگهداری در آب را دارند. برای این گیاهان بهترین گزینه گلدان‌های شیشه‌ای هستند. شما می‌توانید گلدان‌های شیشه‌ای انتخاب کرده و آن‌ها را بر روی میز اداری شرکتی و یا شلف‌های نصب‌شده بر روی دیوار قرار دهید. گلدان‌های شیشه‌ای با انواع دکوراسیون‌ها سازگاری بالایی دارند، اما بیشتر برای دکوراسیون مدرن یا مینیمال مورد استفاده قرار می‌گیرند. شما می‌توانید از شیشه‌های طرح‌دار و رنگی نیز برای دکوراسیون‌های کلاسیک استفاده کنید.

گلدان‌های سفالی یا سرامیکی بزرگ

گلدان‌های سفالی بزرگی که بر روی زمین قرار می‌گیرند، انتخاب مناسبی برای محیط‌های اداری هستند. این گلدان‌ها بیشتر برای گل‌های بزرگ استفاده می‌شوند و مناسب انواع دکوراسیون‌ها هستند. مدل‌های سفیدرنگ و ساده این گلدان‌ها برای دکوراسیون مینیمال شرکت و مدل‌های طرح‌دار و مجلل‌تر آن‌ها برای سبک کلاسیک مناسب محسوب می‌شوند.

مطلب مرتبط  تاریخچه مبلمان اداری + از ساخت اولین مبلمان تا به امروز

گلدان‌های کوچک رومیزی

اگر قصد دارید تا از کاکتوس‌ها و یا گل‌های مینیاتوری در چیدمان میز اداری خود استفاده کنید، باید به سراغ گلدان‌های رومیزی و کوچک بروید. این گلدان‌ها بیشتر برای سبک‌ها مدرن و نئوکلاسیک مناسب هستند و بهتر است از آن‌ها در سبک کلاسیک استفاده نکنید.

گلدان‌های پایه‌دار

امروزه گلدان‌های پایه‌دار متنوعی در بازار وجود دارند که می‌توانید به سراغ آن‌ها بروید. گلدان‌های سرامیکی پایه‌دار و یا گلدان‌هایی که پایه‌های چوبی دارند، گزینه بسیار مناسبی برای دکوراسیون کلاسیک محسوب می‌شوند. توجه داشته باید که این سبک گلدان‌ها برای کاشت گل‌های بزرگ و غول‌پیکر مناسب هستند و حتما برای آن‌ها به سراغ این سبک از گل‌ها بروید.

مزایای استفاده از گیاهان در دفتر کار

حال که به‌ صورت کامل، با نکات مورد نیاز برای انتخاب گیاه مناسب دفتر اداری و همچنین گلدان‌های سازگار با هر سبک دکوراسیون اداری آشنا شدیم، لازم است تا درباره مزایا استفاده از گیاه در محیط‌های اداری آشنا شویم.

تولید هوای پاکیزه

به‌ صورت کلی یکی از اصلی‌ترین مزایای استفاده از گیاه در محیط‌های اداری، تولید هوای پاکیزه است. گیاهان با مصرف هوای آلوده و تولید هوای پاکیزه و تمیز، باعث بهبود عملکرد سیستم تنفسی افراد می‌شوند و از این طریق کمک می‌کنند تا فرد بتواند با تمرکز بیشتری به وظایف خود در محیط کار بپردازد.

جلوه بصری

از دیگر مزایایی که استفاده از گیاهان در دفاتر اداری به دنبال دارد، جلوه بصری است. امروزه دکوراسیون محیط‌های اداری اهمیت بسیار زیادی دارند و اغلب طراحان تمام تلاش خود را به کار می‌گیرند تا بتوانند یک دفتر زیبا و جذاب طراحی کنند. استفاده از گیاهان زینتی در این زمینه بسیار کمک‌کننده بوده و باعث می‌شود تا سایر المان‌ها نیز جلوه جذاب‌تری داشته باشند. به ‌صورت کلی کمک گرفتن از المان‌های طبیعی در این زمینه یکی از بهترین انتخاب‌ها محسوب می‌شود.

مطلب مرتبط  میز اداری ایستاده چیست | کاربردها و 6 مزیت فوق العاده

ایجاد انرژی مثبت

استفاده بهینه از المان‌های طبیعی در طراحی داخلی مانند نور طبیعی، گیاهان مختلف و … می‌تواند انرژی مثبتی را در فضا به وجود آورده و باعث پرانرژی شدن کارمندان شود. اگر حوزه فعالیت شما به‌گونه‌ای است که استرس و اضطراب زیادی در آن وجود دارد، توصیه می‌کنیم تا با کمک گیاهان، به تولید انرژی مثبت و بروز آرامش در فضا کمک کنید. در این صورت، قوه خلاقیت شما نیز بهتر کارکرده و می‌توانید در فعالیت خود موفق‌تر باشید.

تقویت روحیه کارمندان

روحیه افراد در محیط‌های کاری مختلف، اهمیت زیادی داشته و می‌تواند در راندمان کاری، تأثیر به‌سزایی بگذارد. استفاده از گیاهان در دفاتر اداری، می‌تواند بر روحیه افراد تأثیرگذار باشد و باعث بهبود رفتار آن‌ها با یکدیگر شود. بدیهی است که اگر افراد روحیه بهتری داشته باشند می‌توانند کارایی مفیدتری نیز از خود بر جای گذاشته و مفیدتر عمل کنند.

انواع گیاهان در شرکت | مبلمان اداری الوند

جمع‌بندی

امروزه از گیاهان مختلف در تکمیل دکوراسیون محیط‌های گوناگون استفاده می‌شود. می‌توانیم ادعا کنیم گیاهان از بهترین المان‌های طبیعی هستند که می‌توان از آن‌ها برای زیبایی دکوراسیون‌های اداری و مسکونی استفاده کرد. در قسمت‌های قبلی، به ‌صورت کامل به بررسی نکات انتخاب گیاه مناسب دفتر اداری پرداختیم تا بتوانید با توجه به شرایط دفتر خود، از گیاهان مناسب برای آن استفاده کنید. انتخاب گلدان مناسب برای گیاهان نیز نکات مخصوص به خود را داشته و باید متناسب با دکوراسیون داخلی، انتخاب شود تا سازگاری بالایی با محیط و سایر المان‌ها مانند فایل اداری داشته باشد. استفاده از گل و گیاه در این مکان‌ها مزایای متعددی به همراه دارد که در بخش‌های قبلی به چند نمونه از آن‌ها اشاره کردیم.

مجله الوند

اگر علاقمند به مطالعه مطالب بیشتر هستید، از طریق لینک زیر وارد مجله الوند شوید. در مجله الوند، مطالب متنوعی درباره مبلمان اداری منتشر می‌گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *