با توجه به نوسانات قیمتی، برای استعلام دقیق قیمت محصولات لطفا با کارشناسان الوند تماس حاصل نمایید.

فهرست مطلب

معرفی بهترین انواع رویه صندلی اداری

بحث‌های زیادی در مورد اجزای مختلف صندلی اداری وجود دارد اما یکی از موضوعاتی که کمتر به آن پرداخته می‌شود، شناخت انواع رویه صندلی اداری است. با توجه به اینکه تماس کاربر با صندلی به واسطه رویه اتفاق می‌افتد، انتخاب رویه مناسب برای صندلی از اهمیت بالایی برخوردار است.

برای مثال اگر به دنبال یک صندلی هستید که گردش هوای مناسبی داشته باشد، رویه مش یکی از بهترین انواع رویه صندلی اداری محسوب می‌شود. با در نظر داشتن همین نکته با الوند همراه باشید تا انواع رویه صندلی و کاربردهای آن‌ها را مورد بررسی قرار دهیم.

انتخاب رویه صندلی | مبلمان اداری الوند

نکات مهم برای انتخاب رویه صندلی

صندلی اداری یکی از اجزای ضروری هر دفتر کاری به شمار می‌رود. شما برای این‌که بتوانید به صورت مفید کار کنید، به صندلی‌ای نیاز دارید که راحت باشد. این صندلی باید کمک کند که در طول ساعات اداری، بهترین عملکرد خودتان را داشته باشید.

در صورت عدم راحتی استفاده‌کننده، تمرکز کاربر در زمان کار از بین خواهد رفت و به همین خاطر، در هنگام انتخاب رویه صندلی باید به این موضوع توجه کنید تا بتوانید یک صندلی مناسب برای کارکنان انتخاب کنید.

توصیه می‌شود متریالی انتخاب کنید که بتواند استفاده روزمره را تحمل کند و برای مدت زمان طولانی‌تری قابل استفاده باشد. متریال‌های مختلف، تاثیر متفاوتی روی پوست دارند. برای مثال مش و پارچه نسبت به چرم و پلاستیک زبرتر هستند اما قابلیت تنفس آن‌ها بیشتر است و در صورت استفاده در فصول گرم سال، دچار تعریق زیاد نخواهید شد.

نکته قابل توجه دیگر، توجه به قیمت تمام شده صندلی بر مبنای نوع رویه است. به عبارتی می‌توان گفت جنس رویه، بر روی قیمت صندلی اداری اثر مستقیم دارد.

انواع رویه صندلی اداری

تولیدکننده‌های مختلف، از رویه‌های متفاوتی برای صندلی‌های خودشان استفاده می‌کنند و تلاش می‌کنند نظر کاربران مختلف را جذب کنند. مهم‌ترین ویژگی‌هایی که این تولیدکننده‌ها برای ساخت صندلی‌های خودشان در نظر می‌گیرند، راحتی و زیبایی صندلی است. هرچقدر که این ویژگی‌ها در یک صندلی بیشتر باشد، احتمال این‌که بتواند توجه خریداران را جلب کند نیز بیشتر خواهد بود.

به صورت کلی، رویه صندلی در دو دسته طبیعی و مصنوعی قرار می‌گیرد. رویه‌های طبیعی از دل طبیعت استخراج می‌شوند اما رویه‌های مصنوعی در کارخانه به تولید می‌رسند. در ادامه، با انواع رویه صندلی اداری آشنا خواهیم شد.

چرم؛ یک رویه کلاسیک

یکی از متریال‌های محبوب برای صندلی اداری که بیشتر در صندلی‌ مدیریت دیده می‌شود، چرم است. دلیل آن هم احساس لوکسی است که چرم می‌تواند به یک دفتر کار کلاسیک ببخشد.

مطلب مرتبط  همه چیز درباره میز اداری پایه فلزی؛ راهنمای خرید 1403

صندلی‌هایی که از این متریال به عنوان رویه استفاده می‌کنند، ظاهر متفاوتی دارند و در همان نگاه اول بیننده متوجه قیمت گران‌تر آن خواهد شد. البته با فراگیر شدن استفاده از چرم مصنوعی در مبلمان، قیمت صندلی اداری چرمی کاملا تعدیل شده است.

نگهداری و مراقبت از چرم مصنوعی نسبتا راحت است و در صورتی که به درستی نگهداری شود، می‌توان سال‌ها از آن استفاده کرد. مقاومت بالا، نگه‌داری راحت، مقاومت در برابر جذب مایعات و دود، پایداری بالا در استفاده‌های سنگین و… برخی از ویژگی‌های مثبت رویه صندلی اداری چرم است.

با وجود این‌که چرم رویه‌ای محبوب به حساب می‌آید اما بافت طبیعی آن یک بافت سخت است. به همین دلیل چرم طبیعی در برابر رویه‌های پارچه‌ای موجود در بازار، از نظر راحتی در رده پایین‌تری قرار می‌گیرد. همچنین در صورتی که به درستی از رویه چرمی نگه‌داری نکنید خیلی زود آسیب می‌بیند.

پارچه پنبه‌ای؛ رویه همیشه محبوب

یکی از پرکاربردترین انواع رویه صندلی اداری، پارچه پنبه‌ای است. به دلیل استفاده از الیاف طبیعی، رویه صندلی پنبه از مقاومت بسیار بالایی برخوردار است. همچنین تولید کننده می‌تواند این نوع رویه را در رنگ‌های مختلفی تولید کند که یک مزیت برای آن محسوب می‌شود.

روکش پنبه در گریدهای مختلفی تولید می‌شود و به همین خاطر صندلی تولید شده با استفاده از این نوع پارچه ممکن است قیمت بسیار بالا یا ارزانی داشته باشد. این گرید، حاصل نسبت ترکیب نخ پنبه با سایر الیاف طبیعی یا مصنوعی است.

برخی از مزایای این روکش مقاومت در برابر پوسته شدن و خوردگی، ضدآلرژی بودن، راحتی بالا، قابلیت تنفس و البته طبیعی بودن آن است. در سمت مقابل، این پارچه به راحتی چروک می‌شود و در صورت ریختن مایعات، به سرعت جذب صندلی خواهد شد. همچنین این نوع رویه، خیلی سریع‌تر از رویه‌های دیگر رنگ مواد دیگر را به خود جذب می‌کند.

خریداریذ رویه صندلی اداری | مبلمان اداری الوند

یک رویه همه‌فن‌حریف به نام پلی‌استر

پلی‌استر یکی از انواع رویه صندلی اداری است که بر پایه میکروفایبر تولید شده است. این نوع رویه در انواع رنگ‌ها موجود است و به همین دلیل، تولید کننده‌ها علاقه زیادی به استفاده از آن دارند. معمولا برای انتخاب رویه صندلی، توجه ویژه‌ای به قابلیت شخصی‌سازی می‌شود. به همین دلیل هر صندلی‌ای که بتواند این دو ویژگی‌ را داشته باشد، مورد توجه کاربران قرار می‌گیرد.

خریدار رویه صندلی پلی‌استر می‌تواند با توجه به دکوراسیون دفتر کار، رنگ و طرح رویه را تغییر دهد. نکته‌ای که به عنوان یک مزیت بزرگ برای پلی‌استر به شمار می‌رود.

مطلب مرتبط  پارتیشن چوبی ثابت مناسب چه بخش‌هایی از فضای اداری است؟

این رویه تا حدودی می‌تواند احساس چرم طبیعی را به محیط اطراف ببخشد و در عین حال، قیمت آن نیز خیلی گران نیست. به این‌گونه رویه‌ها، پارچه طرح چرم یا ابروبادی گفته می‌شود.

پارچه‌های پلی‌استر نرم و راحت هستند و تمیزکردن آن‌ها نیز خیلی سخت نیست. هم‌چنین این پارچه‌ها در برابر خوردگی و لکه مقاوم هستند و در صورت خیس‌شدن نیز به سرعت خشک خواهند شد. نقطه ضعف این نوع پارچه هم این است که در صورت استفاده در محیط‌هایی که نوسان دمایی دارند ممکن است دچار ترک خوردگی شوند. قابلیت اشتعال بالا نیز یکی دیگر از نقاط ضعف صندلی با این رویه محسوب می‌شود.

رویه صندلی مش؛ انتخاب جوان‌ها

در صورتی که کاهش تعریق برای شما خیلی مهم است، رویه صندلی مش یکی از انواع جنس صندلی اداری است که می‌تواند مناسب‌ترین گزینه برایتان محسوب شود.

این نوع رویه که معمولا در قسمت پشتی صندلی از آن استفاده می‌شود، به خاطر کمک به گردش هوا، باعث می‌شود که میزان تعریق بدن به شکل چشم‌گیری کاهش پیدا کند. روی این متریال سوراخ‌های ریزی وجود دارد که جریان هوا به راحتی از آن عبور می‌کند و به همین خاطر بدن کاربر در حین استفاده خنک باقی خواهد ماند.

علاوه بر قابلیت تنفس بالا، این متریال ظاهر بسیار زیبایی هم دارد و با توجه به انعطاف‌پذیری عالی، می‌تواند به راحتی شکل بدن را به خود بگیرد. البته توجه داشته باشید که امکان پاره شدن این متریال بیشتر است و تمیز کردن آن هم کمی سخت‌تر است. در سال‌هصای اخیر، رویه مش، در بسیاری از انواع صندلی کارشناسی مورد استفاده قرار گرفته است.

با توجه به این‌که رویه مش، جلوه مدرن و جوان‌پسندی دارد، اگر به فکر خرید صندلی آموزشی هستید، می‌توانید انواع صندلی با رویه مش را برای تجهیز فضاهای آموزشی در نظر داشته باشید.

رویه اقتصادی پلاستیکی

یکی از انواع رویه صندلی اداری که کمتر از آن استفاده می‌شود، رویه‌های پلاستیکی است. این متریال معمولا به صورت ترکیبی در کنار رویه‌های دیگر مورد استفاده می‌شود و کمتر دیده شده که کسی به تنهایی از آن استفاده کند.

پوسته پوسته شدن یکی از بزرگترین نقاط ضعف رویه‌های پلاستیکی است. همچنین در صورتی که این صندلی خیلی در معرض آفتاب باشد، به راحتی رنگ آن از بین می‌رود.

رویه لینن

لینن یک متریال طبیعی است که از آن به عنوان رویه صندلی اداری استفاده می‌شود. این متریال قیمت نسبتا کمی دارد و یکی از محبوب‌ترین متریال‌ها برای رویه صندلی کارشناسی به شمار می‌رود.

مطلب مرتبط  هر آنچه باید در مورد کاربرد چرم مصنوعی در مبلمان بدانید

معمولا از این پارچه طبیعی در کنار الیاف مصنوعی استفاده می‌شود. این موضوع باعث شده که خیلی از ویژگی‌های طبیعی لینن بهبود پیدا کند. لینن بافت فوق‌العاده‌ای دارد و از مقاومت بالایی برخوردار است. این پارچه مقرون‌به‌صرفه بوده و در برابر خوردگی و رنگ‌پریدگی هم مقاوم است. لینن یک متریال دوست‌دار محیط زیست نیز محسوب می‌شود.

در سمت مقابل، این متریال در برابر چین و چروک و خاک خوردگی آسیب‌پذیر است و بهتر است در محیط‌هایی به کار برده شود که چندان عمومی یا در مجاورت عوامل طبیعی نیستند. همچنین برای جلوگیری از آب‌رفتگی، در هنگام نظافت بهتر است از مواد تمیزکننده اختصاصی لینن استفاده شود.

مقایسه انواع رویه صندلی اداری

این‌که کدام نوع از انواع جنس صندلی اداری بهتر است، یک سوال کلی محسوب می‌شود. شما قبل از انتخاب باید از خودتان بپرسید که برای چه کاربری‌هایی به صندلی موردنظر نیاز دارید و نیازهای خودتان برای صندلی موردنظر را مشخص کنید.

حقیقت این است که چیزی به عنوان بهترین رویه صندلی اداری وجود ندارد و هر کدام از متریال‌هایی که در این مقاله مورد بررسی قرار دادیم، مزایا و معایب خاص خودشان را دارند. به همین خاطر لازم است ابتدا نیازهای خودتان را مشخص کنید و سپس بسته به آن‌ها تصمیم بگیرید.

در جدول زیر برخی از ویژگی‌های هر کدام از این صندلی‌ها را با هم مقایسه کرده‌ایم که می‌تواند در تصمیم‌گیری نهایی شما نقش موثری داشته باشد.

زیبایی نظافت قیمت
چرم زیاد راحت بالا
چرم مصنوعی زیاد بسیار آسان متوسط
پنبه زیاد نسبتا سخت بالا تا متوسط
پلی استر نسبتا زیاد راحت متوسط
مش متوسط سخت بالا
پلاستیک پایین راحت پایین
لینن زیاد نسبتا سخت متوسط

علاوه بر رویه صندلی اداری، شناخت انواع پایه در این محصول نیز بسیار مهم است. برای آشنایی با پایه‌های صندلی اداری می‌توانید مقاله انواع پایه صندلی اداری را مطالعه کنید.

خرید صندلی اداری | مبلمان اداری الوند

جمع‌بندی

اکنون شما درک بهتری نسبت به انواع متریال صندلی اداری دارید و با مزایا و معایب هرکدام از این متریال‌ها آشنا هستید. در انتها، برای انتخاب بهتر توصیه می‌کنیم ضمن بررسی مزایا و معایب هرکدام از این رویه‌ها، به نوع کار، سبک دکوراسیون و بودجه‌ای که در اختیار دارید توجه کنید تا بتوانید یک صندلی راحت و کاربردی با طول عمر بالا انتخاب نمایید.

در هنگام خرید صندلی اداری، مشاوران الوند همراه شما هستند تا ضمن آشنایی با اجزای تشکیل‌دهنده محصولات و انواع رویه صندلی اداری، تجربه ایدئالی از خرید را به دست آورید.

مجله الوند

اگر علاقمند به مطالعه مطالب بیشتر هستید، از طریق لینک زیر وارد مجله الوند شوید. در مجله الوند، مطالب متنوعی درباره مبلمان اداری منتشر می‌گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *