با توجه به نوسانات قیمتی، برای استعلام دقیق قیمت محصولات لطفا با کارشناسان الوند تماس حاصل نمایید.

فهرست مطلب

شناخت انواع پایه صندلی اداری +  بررسی مقایسه‌ای

همه ما از اهمیت داشتن یک صندلی ارگونومیک برای افزایش سلامتی و بهره‌وری آگاه هستیم. اما گاهی اوقات ممکن است برخی قسمت‌های صندلی اداری را نادیده بگیریم و نتوانیم بهترین صندلی ممکن را بخریم. مثلا با شناخت انواع پایه صندلی اداری که یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر صندلی اداری است، می‌توان یک انتخاب درست داشت. متاسفانه بسیاری از افراد، قبل از خرید در مورد پایه و ویژگی‌های آن تحقیق نمی‌کنند و به همین دلیل نمی‌توانند انتخاب خوبی هم داشته باشند.

در این مقاله از مجله الوند، تمامی نکاتی که برای خرید صندلی اداری و انتخاب پایه آن لازم است بدانید را بررسی کرده‌ایم تا بتوانید بهترین خرید را داشته باشید.

پلاستیک، کروم و آلومینیوم پراستفاده‌ترین متریال‌هایی هستند که برای تولید پایه صندلی اداری از آن‌ها استفاده می‌شود. در ادامه این مقاله ما قصد داریم تفاوت‌های بین این سه متریال و تاثیر آن‌ها روی قیمت انواع پایه صندلی‌ اداری را مورد بررسی قرار دهیم. در انتهای مقاله شما اطلاعات کافی در مورد این سه متریال را خواهید داشت و می‌توانید بهترین پایه را برای صندلی‌های اداری دفتر کار خودتان انتخاب کنید.

پایه صندلی اداری پلاستیکی| مبلمان اداری الوند

پایه صندلی اداری پلاستیکی

یکی از انواع پایه صندلی اداری که طرفداران زیادی هم دارد، پایه‌های پلاستیکی هستند. می‌توان گفت اکثر صندلی‌های اداری موجود در بازار دارای پایه‌های پلاستیکی هستند. پایه‌های پلاستیکی ارزان‌ترین نوع پایه موجود در بازار به شما می‌روند و به همین دلیل، تولیدکننده‌های مختلف از آن برای تولید پایه صندلی‌های کارمندی، صندلی گیمینگ و صندلی کامپیوتر استفاده می‌کنند.

استفاده از پایه پلاستیکی در صندلی‌های گیمینگ، نه به‌خاطر ارزان‌سازی بلکه به‌دلیل تناسب متریال پلاستیک با طراحی سایر اجزای این نوع از صندلی‌ها است. با توجه به این‌که صندلی‌های گیمینگ معمولا مدت زمان زیادی در طول روز مورد استفاده قرار می‌گیرند، از ترکیب پلاستیک و فایبرگلس در ساخت پایه استفاده می‌شود. به این ترتیب وزن صندلی کمتر شده و در عین حال مقاومت آن نیز افزایش می‌یابد تا بتواند وزن کاربر را در تمام مدت زمان استفاده تحمل کند.

بازه وزنی که پایه یک صندلی اداری استاندارد باید تحمل کند چیزی بین 50 تا 15۰ کیلوگرم است. صندلی‌هایی که از پایه‌های پلاستیکی استفاده می‌کنند به شکلی طراحی می‌شوند که بتوانند این وزن را تحمل کنند اما قطعا نیاز به نگه‌داری مناسب دارند. در صورت نگه‌داری صحیح، صندلی‌هایی که از پایه پلاستیکی استفاده می‌کنند، مقاومت و کارایی خودشان را حفظ کرده و طول عمر قابل قبولی خواهند داشت.

پایه‌های پلاستیکی معمولا به رنگ مشکی تولید می‌شوند و به همین دلیل، می‌توانند ظاهر بسیار زیبایی به دفتر کار شما ببخشند. برخی اوقات این نوع پایه به رنگ‌های سفید و خاکستری نیز تولید می‌شوند اما معمولا نسبت به پایه‌های پلاستیکی مشکی قیمت بیشتری دارند که باید به این نکته در هنگام خرید صندلی اداری توجه داشته باشید.

مزایای پایه صندلی پلاستیکی

  • قیمت مناسبی دارد
  • وزن آن خیلی سنگین نیست
  • نگهداری و نظافت راحتی دارد
  • به راحتی روی هر سطحی قابل استفاده است
مطلب مرتبط  کاربرد میز مدیریت کلاسیک در دفاتر اداری

معایب پایه صندلی پلاستیکی

  • تحمل وزن خیلی بالایی ندارد
  • در صورتی که استفاده از آن بیشتر از میزان معمول باشد، شکل اولیه خودش را از دست می‌دهد
  • درخشندگی آن به اندازه پایه‌های فلزی نیست
  • برای فضاهای لوکس و رسمی چندان مناسب نیست

پایه صندلی آلومینیومی

پایه‌های آلیاژ آلومینیوم یکی دیگر از انواع پایه صندلی اداری موجود در بازار هستند. این نوع پایه از قدرت و مقاومت بالایی برخوردار هستند و به دلیل استقامت خوبی که دارند، یکی از بهترین گزینه‌ها برای استفاده در فضاهای اداری به شمار می‌روند. معمولا از پایه آلومینیومی برای استفاده در صندلی‌های گران‌قیمت و لوکس اداری مثل صندلیم مدیریت استفاده می‌شود. البته نباید از دیدن پایه آلومینیوم در یک صندلی کارشناسی تعجب کنیم.

به صورت کلی آلومینیوم کاربری‌های متنوعی برای صندلی اداری دارد و از آن برای تولید استراحت‌گاه دست، مکانیزم صندلی، استراکچر پشت‌سری و برخی از قسمت‌های متحرک صندلی استفاده می‌شود. همچنین این پایه، تحمل وزن بسیار بالایی دارد اما وزن نسبتا پایینی دارد.

برای تولید پایه صندلی آلومینیومی از ترکیب موادی مثل مس، زینک، منگنز، سیلیکون و منیزیم در کنار آلومینیوم استفاده می‌شود که باعث افزایش مقاومت صندلی نسبت به وزن آن می‌شود. این نوع از انواع پایه صندلی اداری ظاهر بسیار زیبایی به دکوراسیون دفتر شما می‌بخشد و در عین حال در صورت استفاده طولانی مدت هم ظاهر آن هیچگونه تغییر شکلی نخواهد داشت.

به صورت کلی مقاومت پایه صندلی آلومینیومی به اندازه صندلی، تعداد چرخ‌ها و طراحی آن بستگی دارد. برای مثال ممکن است تحمل وزن پایه یک صندلی چیزی بین 140 تا 170 کیلوگرم باشد اما یک صندلی اداری با پایه آلومینیومی مرغوب‌ بتواند تا 350 کیلوگرم را تحمل نماید.

رنگ‌های نقره‌ای، سفید و مشکی، متداول‌ترین رنگ برای پایه‌های آلومینیومی هستند. با این تنوع رنگ، شما خیلی راحت‌تر می‌توانید صندلی را با دکوراسیون خودتان ست کنید.

قیمت صندلی‌هایی که پایه آلومینیومی دارند، بسته به اندازه، رنگ و طراحی صندلی متفاوت است. به دلیل وزن پایین این متریال، تولیدکننده می‌تواند آن را با طرح‌های متنوع‌تری تولید نماید و به همین خاطر محدوده قیمتی آن هم بسته به طراحی کمی گسترده‌تر خواهد بود. به صورت کلی پایه‌های آلومینیومی قیمت نسبتا بیشتری نسبت به دیگر پایه‌های صندلی دارند.

پایه صندلی آلومینیومی | مبلمان اداری الوند

مزایای پایه صندلی آلومینیومی

  • وزن سبکی دارند
  • به دلیل استفاده از آلومینیوم صیقل‌ خورده، بسیار زیبا هستند
  • نسبت به وزنی که دارند از استحکام بالایی برخوردارند
  • در مقابل خوردگی مقاوم هستند

معایب پایه صندلی آلومینیومی

  • قیمت و هزینه نگهداری آن‌ها بیشتر است
  • در مقابل ضربه و خط و خش آسیب‌پذیر هستند

صندلی اداری با پایه کروم

یکی دیگر از انواع پایه صندلی اداری که ظاهر بسیار زیبایی هم دارد، پایه‌های کروم هستند. این نوع پایه، در واقع از فولاد تولید شده و با یک لایه روکش کروم به بازار عرضه شده است.

ظاهر زیبا و مقاومت بسیار بالایی که این متریال دارد، باعث شده که به یکی از بهترین گزینه‌ها برای صندلی‌های اداری تبدیل شود. روکش کروم مورد استفاده در این نوع پایه، آسیب‌پذیری آن در برابر خط و خش را به شکل چشمگیری کاهش می‌دهد. همچنین مقاوت آن در برابر زنگ‌زدگی نیز بسیار بالا است.

مطلب مرتبط  آشنایی با کاربرد چرم مصنوعی

این نوع پایه مقاومت و استحکام بسیار بالایی دارد و مهم‌ترین مزیت آن هم این است که می‌تواند برای مدت بسیار طولانی، وزن‌های سنگین را بدون تغییر شکل تحمل کند. همچنین نگهداری و نظافت آن نیز راحت است. مقاومت وزن صندلی‌هایی که از پایه کروم استفاده می‌کنند، چیزی بین 250 تا 40۰ کیلوگرم است.

صندلی اداری با پایه کروم که به آن پایه آبکروم نیز گفته می‌شود، یک گزینه مناسب برای صندلی‌های مدیریت است. البته در بسیاری از انواع صندلی کارشناسی نیز از این پایه استفاده می‌شود. تمامی صندلی‌های کانتر که قابلیت تنظیم ارتفاع دارند نیز، به این پایه مجهز هستند. در مجموع، در کنار پایه پلاستیکی، پایه فولادی با روکش آبکروم بیشترین متقاضی را در بازار مبلمان اداری دارد.

نمای ظاهری این پایه معمولا براق است که باعث می‌شود در مقایسه با دیگر صندلی‌های موجود در بازار زیباتر باشد اما لکه‌پذیری بیشتری هم دارد. قیمت‌ صندلی‌های پایه کروم بسته به تولیدکننده و برند متفاوت است اما معمولا، قیمت چندان گرانی ندارند. مثلا اگر می‌خواهید قیمت صندلی مدیریت شما چندان بالا نباشد، به دنبال صندلی با پایه کروم باشید.

مزایای پایه صندلی کروم

  • قیمت خیلی گرانی ندارند
  • ظاهر زیبایی به دفتر کار شما می‌بخشند
  • مقاوم و با دوام هستند

معایب پایه صندلی کروم

  • در محیط‌های مرطوب، پس از چند سال استفاده امکان زنگ‌زدگی دارند.
  • در صورتی که به خوبی از آن‌ها نگهداری نشود، ممکن است دچار فرورفتگی شوند.

پایه‌های با متریال ترکیبی

در برخی از انواع صندلی اداری، شاهد پایه‌های ترکیبی هستیم. این پایه ها در حقیقت با ترکیب یک بخش پلاستیکی با یک بخش فلزی که همان پایه کرومی است تولید می‌شود. مزیت پایه‌های ترکیبی، بهره‌مندی آن‌ها از ویژگی‌های مثبت اجزای تشکیل‌دهنده‌اش است. یعنی سبکی و قیمت پایین پلاستیک و مقاومت و جلای فلز را در کنار یکدیگر دارد.

نقطه ضعف بزرگ پایه‌های ترکیبی، مربوط به محل اتصال دو قطعه آنها است. اگر اتصال دو بخش فلزی و پلاستیکی به درستی و با کیفیت بسیار بالا انجام نشود، عمر مفید صندلی کوتاه خواهد بود. معمولا از پایه با متریال ترکیبی در صندلی کانتر و صندلی آموزشی استفاده می‌شود و در صندلی‌های مدیریتی و کارشناسی، شاهد پایه‌های تمام فلزی یا تمام پلاستیکی هستیم.

پایه ثابت

علاوه بر انواع پایه چرخ‌دار که به آن‌ها پایه پنج‌پر نیز گفته می‌شود، برخی از صندلی‌های اداری، ساختاری بسیار ساده در بخش پایه دارند. این نوع پایه‌ها عموما از جنس فولاد با پوشش آبکروم ساخته می‌شوند و به هیچ‌گونه مکانیزم تنظیمی مجهز نیستند، به همین دلیل طرفدار زیادی در میان کارمندان ندارند. از طرف دیگر، به‌دلیل عدم پیچیدگی اجزا، دوام این صندلی‌ها بالا است که یک مزیت برای آن‌ها به‌شمار می‌رود.

مطلب مرتبط  11 ویژگی خاص یک صندلی اداری مناسب نشستن طولانی

معمولا افرادی که می‌خواهند با کمترین هزینه، نسبت به تجهیز فضای کار خود اقدام کنند، به سراغ صندلی با پایه ثابت می‌روند. این نوع صندلی‌ها، در کنار کاربری اداری، بیشتر مناسب استفاده در دکوراسیون خانگی به عنوان صندلی میز تحریر هستند.

یک نوع از صندلی که با پایه ثابت موجود است، صندلی انتظار مبلی یا تکی است. در این صندلی‌ها از یک پایه واحد برای دو تا پنج نشیمن استفاده می‌شود تا علاوه بر اشغال کمتر فضا، قیمت تمام شده نیز کاهش پیدا کند.

تا این قسمت از مقاله، به معرفی انواع پایه در صندلی اداری پرداختیم. اگر تمایل دارید تا با رویه‌های صندلی اداری نیز آشنا شوید، از شما دعوت می‌کنیم تا مقاله انواع رویه صندلی اداری را ملاحظه کنید.

چرخ در پایه‌ صندلی اداری

 در کنار پایه صندلی اداری یا همان پایه پنج‌پر، چرخ صندلی اداری نیز قطعه بسیار مهمی است. یکی از ویژگی‌های اصلی اکثر صندلی‌های اداری، امکان حرکت آسان آن به اطراف است. این ویژگی برای کارمندان یک مزیت محسوب می‌شود چرا که می‌توانند با کمترین مصرف انرژی، به اطراف حرکت کرده و به وسایل و تجهیزات موردنیاز دسترسی داشته باشند.

چرخ‌ در صندلی‌های اداری با ترکیبی از فلز و پلاستیک ساخته می‌شود. برای کمک به حرکت روان‌تر، قسمت بیرونی چرخ با یک لایه پلیمری به نام PU پوشانده می‌شود. وجود این لایه باعث حرکت نرم صندلی می‌گردد اما با استفاده زیاد و بر اثر اصطکاک با زمین، این لایه از بین می‌رود و صندلی، نرمی خود را در هنگام حرکت از دست خواهد داد.

بررسی مقایسه‌ای انواع پایه صندلی اداری

  کروم آلومینیوم پلاستیکی پایه ثابت
متریال اصلی فولاد آلیاژ آلومینیوم پلیمر فولاد
انواع پوشش آبکروم آلومینیوم صیقل خورده ندارد آبکروم
قیمت متوسط تا بالا بالا متوسط تا پایین متوسط تا پایین
استحکام بسیار بالا بالا متوسط متوسط تا بالا
وزن بالا متوسط پایین پایین
روش ساخت دایکاست دایکاست تزریق دایکاست

با توجه به اطلاعات این مقاله و مشاهده جدول مقایسه‌ای فوق، می‌توان پایه کروم را بهترین پایه صندلی اداری قلمداد کرد. هرچند انتخاب قطعی و دقیق بهترین پایه صندلی اداری به این بستگی دارد که هر فرد، چه کاربری‌ای برای صندلی خودش مدنظر دارد و می‌خواهد در چه محیط‌هایی از آن استفاده کند.

حال اگر می‌خواهید علاوه بر پایه، با متریال سازنده سایر اجزای صندلی‌های اداری آشنا شوید، مقاله بهترین متریال صندلی اداری را مطالعه نمایید.

چرخ در پایه‌ صندلی اداری | مبلمان اداری الوند

جمع‌بندی

در این مقاله در مورد انواع پایه صندلی اداری و متریال‌های مختلفی که برای ساخت آن استفاده می‌شود صحبت کردیم. مقاومت پایه صندلی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و تعیین کننده طول عمر آن خواهد بود. متداول‌ترین نوع پایه صندلی، پایه‌های پلاستیکی، آلومینیومی و فولاد با روکش کروم هستند.

شرکت الوند با عرضه انواع صندلی اداری مدیریتی، کارشناسی، کارمندی و …، همراه شما در هنگام خرید مبلمان اداری است.

مجله الوند

اگر علاقمند به مطالعه مطالب بیشتر هستید، از طریق لینک زیر وارد مجله الوند شوید. در مجله الوند، مطالب متنوعی درباره مبلمان اداری منتشر می‌گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *