با توجه به نوسانات قیمتی، برای استعلام دقیق قیمت محصولات لطفا با کارشناسان الوند تماس حاصل نمایید.

فهرست مطلب

انتخاب کتابخانه مناسب دفاتر اداری

اگر تاکنون به دکوراسیون‌های اداری دقت کرده باشید، قطعا متوجه شده‌اید که یکی از لوازم ضروری در این محیط‌ها، کتابخانه است. همه‌ی ما با کتابخانه‌ها و انواع آن‌ها آشنایی کاملی داریم؛ اما شاید هنگام انتخاب یک کتابخانه اداری مناسب دفتر کار، دچار سردرگمی شویم. در واقع کتابخانه‌ها در این محیط‌ها با هدف سازمان‌دهی و نظم‌دهی مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ پس لازم است که ویژگی‌های مناسبی داشته باشند. در ادامه، به بررسی کاربرد کتابخانه اداری و هم‌چنین نکات مورد نیاز کتابخانه مناسب دفتر اداری می‌پردازیم تا شما بتوانید به‌راحتی کتابخانه‌ی دلخواه خود را در این زمینه پیدا کنید.

انواع کتابخانه اداری

برای این‌که بتوانید یک کتابخانه‌ی مناسب و کاربردی برای دفتر کار خود انتخاب کنید، لازم است تا با انواع کتابخانه اداری به صورت کامل آشنا شوید. از آن‌جایی که امروزه کتابخانه اداری به ‌عنوان یکی از اصلی‌ترین بخش‌های دکوراسیون اداری به شمار می‌رود، تنوع بسیار گسترده‌ای نیز در ساخت آن به وجود آمده‌ است. در همین راستا، اگر برای خرید این محصولات اقدام کنید، با مدل‌های متنوعی روبه‌رو خواهید شد و ممکن است دچار سردرگمی شوید. پس بهترین راهکار این است که شما از قبل اطلاعاتی را درباره مدل‌های مختلف این محصولات به دست آورید و بدانید کدام مدل‌ها گزینه‌ی بهتری برای دفتر کار شما محسوب می‌شوند.

یکی از تقسیم‌بندی‌هایی که برای کتابخانه‌ها انجام می‌شود، بر اساس جنس آن‌ها است. معمولا در ساخت این محصولات از دو متریال فلز و چوب استفاده می‌شود. در برخی از موارد نیز ممکن است کتابخانه اداری ساخته‌ شده‌، ترکیبی از فلز و چوب باشد. تقسیم‌بندی دیگری که برای این محصولات درنظر گرفته‌ می‌شود، بر اساس طراحی ظاهری آن‌ها است. بدیهی است که هر کدام از این مدل‌ها، کاربردهای متفاوتی دارند و شما باید مدل مناسب را بر اساس نیاز و کاربردی که مدنظر دارید، انتخاب کنید.

کتابخانه اداری بلند

یکی از انواع کتابخانه مناسب دفتر اداری که ظاهر جذابی داشته و فضای زیادی نیز برای قرار دادن‌ انواع کتاب‌ها، اسناد و مدارک و … در اختیار شما قرار می‌دهد، کتابخانه اداری بلند است. معمولا این کتابخانه‌ها تا نزدیکی سقف ادامه دارند و محل مناسبی برای قرار دادن‌ انواع اکسسوری‌ها، مجسمه، تندیس‌های افتخار و لوح تقدیرها در کنار کتاب‌ها و مدارک هستند. در برخی از این مدل‌ها، فضایی برای قرار گرفتن‌ تلویزیون نیز در نظر گرفته‌ شده‌ است که باعث شده‌ تا زیبایی آن‌ها دوچندان شود.

مطلب مرتبط  راهنمای خرید مبلمان اداری مدرن

کتابخانه مناسب دفاتر اداری | مبلمان اداری الوند

کتابخانه با کشو

در طراحی برخی از کتابخانه مناسب دفتر اداری ، بخشی برای کشو در نظر گرفته‌ می‌شود تا بتوانید نظم بهتر، بیشتر و دقیق‌تری را برای لوازم خود به ارمغان آورید. کشوها قسمت خوبی برای قرار دادن‌ پرونده‌ها و اسناد اداری کوچک‌تر و هم‌چنین انواع لوازم‌التحریر محسوب می‌شوند. کاربرد کتابخانه اداری با کشو، معمولا در انواع ادارات بسیار زیاد است.

کتابخانه اداری کمد دار

از دیگر انواع کتابخانه اداری می‌توان به مدل‌های کمددار اشاره کرد. در این مدل‌ها معمولا در قسمت پایین کتابخانه یا قسمت بالایی آن، کمدهایی وجود دارد که بسیار کاربردی هستند. کاربرد کتابخانه اداری کمددار این است که شما می‌توانید زونکن‌ها و یا سایر اسناد و مدارک اداری مورد نیاز خود را در آن قرار داده‌ و به‌‌راحتی آن‌ها را طبقه‌بندی کنید. این مدل کتابخانه‌های اداری نیز از محبوب‌ترین‌ها هستند که فضایی چندمنظوره در اختیار شما قرار می‌دهند.

کتابخانه با درب شیشه‌ای

برخی از کتابخانه‌ها دارای یک درب شیشه‌ای هستند که باعث می‌شود اسناد و مدارک قرار گرفته در داخل آن‌ها منظم‌تر باقی مانده و کمتر دچار آشفتگی شوند. هم‌چنین این مدل کتابخانه‌ها امنیت بیشتری نیز برای کتاب‌ها ایجاد می‌کنند؛ چراکه امکان قفل‌کردن در آن‌ها نیز وجود دارد.

شلف یا استند کتابخانه

یکی از جدیدترین مدل‌های کتابخانه اداری، شلف‌ها هستند. شلف‌ها که به تازگی وارد این بازار شده‌اند توانسته‌اند در مدت کوتاهی، به محبوبیت بسیار زیادی دست پیدا کنند. این مدل کتابخانه‌ها ظاهر بسیار مدرنی دارند و اغلب از ترکیب چوب و فلز تهیه شده‌اند. این استندها باعث می‌شوند تا شما بتواند انواع اسناد و کتاب‌های اداری خود را به‌‌راحتی طبقه‌بندی کنید تا دسترسی به آن‌ها به سادگی امکان‌پذیر باشد.

کردنزا اداری

یکی از جذاب‌ترین انواع کتابخانه اداری که معمولا در اتاق مدیریت استفاده می‌شود، کردنزا اداری است. این مدل کمدها طراحی ظاهری بسیار جذابی دارند. کردنزا در واقع یک کتابخانه اداری با ارتفاع کم است که در محیط‌های اداری برای مرتب کردن‌ انواع اسناد و مدارک و هم‌چنین به‌نمایش گذاشتن‌ انواع جایزه‌ها و افتخارات به کار می‌رود.

مطلب مرتبط  معرفی بهترین صندلی‌های گیمینگ ایرانی

کتابخانه مناسب دفاتر اداری | مبلمان اداری الوند

کاربرد کتابخانه اداری

حال که با انواع کتابخانه اداری آشنا شدیم، لازم است به بررسی کاربرد کتابخانه اداری بپردازیم. به‌صورت کلی کتابخانه را می‌توان یکی از المان‌های پرکاربرد در محیط‌های اداری به شمار آورد.

نظم دهی

همان‌طور که گفتیم، یکی از اصلی‌ترین کاربرد کتابخانه اداری یا به عبارت دیگر، هدف از خرید این محصولات، نظم‌دهی به لوازم و وسایل موجود در ادارات است. کتابخانه‌های اداری به‌خوبی تقسیم‌بندی شده‌اند و فضای بهینه و کافی را در اختیار شما قرار می‌دهند تا بتوانید لوازم خود را سازمان‌دهی کنید. شما می‌توانید با خرید یک کتابخانه اداری کشودار یا کمددار، به‌راحتی لوازم کاری خود را مرتب و منظم کنید. توجه داشته باشید که ابعاد استاندارد کتابخانه را هم باید درنظر بگیرید.

تکمیل دکوراسیون

با انتخاب یک کتابخانه مناسب دفتر اداری، می‌توانید به‌راحتی دکوراسیون دفتر کار خود را تکمیل کنید. در واقع کتابخانه اداری را می‌توان بخشی از یک اداره دانست که می‌تواند در زیبایی دکوراسیون آن تأثیر زیادی داشته باشد. کتابخانه‌ها، تنها برای قرار دادن‌ کتاب و مدارک اداری نیستند، بلکه می‌توانند اکسسوری‌های متنوعی را نیز در خود جای دهند. گلدان، مجسمه، جوایز دریافتی، تقدیرنامه‌ها و … از لوازمی هستند که می‌توانید در کتابخانه اداری خود قرار داده‌ و آن‌ها را به نمایش بگذارید. شلف‌ها یا استندها در این زمینه انتخاب مناسبی هستند و می‌توانند جلوه‌ی خاصی به محیط کاری شما ببخشند.

بایگانی و نگهداری مدارک

از دیگر کاربردهای کتابخانه مناسب دفتر اداری، می‌توان به بایگانی و نگهداری اسناد و مدارک اداری اشاره کرد. شاید فکر کنید امروزه با سیستمی شدن فرایندهای اداری، دیگر بایگانی کردن مدارک به صورت فیزیکی انجام نمی‌شود؛ اما باید بگوییم که در این‌باره سخت در اشتباهید. هنوز هم مانند گذشته بسیاری از مدارک و پرونده‌ها به صورت فیزیکی بایگانی و نگهداری می‌شوند تا ایمنی آن‌ها بهتر و راحت‌تر حفظ شود؛ با خرید کتابخانه‌های بلند و یا مدل‌های دردار، فضای کافی برای نگهداری از این اسناد و مدارک در اختیار داشته باشید.

کتابخانه مناسب دفاتر اداری | مبلمان اداری الوند

کتابخانه فلزی یا چوبی

همان‌طور که گفتیم، یکی از اصلی‌ترین تقسیم‌بندی‌هایی که برای انواع کتابخانه اداری درنظر گرفته‌ می‌شود، بر اساس جنس آن‌ها است. کتابخانه‌های فلزی و چوبی امروزه پرکاربردترین انواع کتابخانه اداری هستند که هرکدام از آن‌ها برای فضاهای مختلفی استفاده می‌شوند. اگر هنگام خرید کتابخانه مناسب دفتر اداری بین این دو مدل سردرگم شده‌اید و نمی‌توانید انتخاب کنید، لازم است تا پارامترهای متنوعی را در این زمینه درنظر بگیرید تا بتوانید انتخاب درستی داشته باشید. چند راهنما خرید کتابخانه را برای شما ذکر می‌کنیم.

مطلب مرتبط  راهنمای خرید میز مدیریت 1402

توجه به دکوراسیون

معممولا کتابخانه‌های چوبی ظاهر کلاسیک‌تری دارند و انتخاب بهتری برای این سبک دکوراسیون محسوب می‌شوند. پس اگر طراحی داخلی دفتر کار شما در سبک کلاسیک انجام شده‌ است، توصیه می‌کنیم به سراغ گزینه‌های چوبی در طرح‌ها و شکل‌های مختلف بروید. از طرفی، امروزه شلف‌ها و کتابخانه‌های فلزی متنوعی تولید شده‌اند که با دکوراسیون مدرن و نوین سازگاری زیادی دارند. پس برای چنین دفاتری، توصیه می‌کنیم که به سراغ مدل‌های فلزی و شلف‌ها بروید.

توجه به بودجه

قیمت نهایی کتابخانه‌های اداری، بسته‌ به مواد و متریالی که در ساخت آن‌ها به کار رفته‌ است، تفاوت دارد. از همین رو هنگام انتخاب جنس کتابخانه، باید به قیمت آن‌ها نیز توجه داشته باشید تا بتوانید محصولی متناسب با بودجه‌ای که در دسترس دارید، خریداری کنید. در اغلب موارد کتابخانه‌های چوبی، های‌گلاس و … قیمت بیشتری نسبت به مدل‌های فلزی دارند؛ پس لازم است که این موضوع را در نظر داشته باشید و سپس برای خرید کتابخانه اداری مورد نظر خود اقدام کنید.

جمع‌بندی

یکی از اصلی‌ترین المان‌ها و بخش‌های محیط‌های اداری، مربوط به کتابخانه‌ها است. وجود یک کتابخانه در این محیط‌ها از آشفتگی فضا جلوگیری کرده و به دفتر کار شما نظم می‌بخشد. انتخاب کتابخانه مناسب دفتر اداری با سختی‌های متعددی روبه‌رو است. در این راستا لازم است تا شما با انواع کتابخانه اداری آشنایی کاملی داشته باشید تا بتوانید مناسب‌ترین گزینه را از بین آن‌ها انتخاب نمایید. هم‌چنین توصیه می‌کنیم تا با کاربرد کتابخانه اداری نیز آشنا شوید تا بتوانید محصولی بر اساس نیاز خود خریداری کنید. در قسمت‌های قبلی به‌صورت کامل به توضیح و معرفی کتابخانه اداری و هم‌چنین انواع و کاربردهای آن پرداختیم تا شما بتوانید بهترین و کاربردی‌ترین گزینه را برای خرید کتابخانه اداری دفتر کار خود انتخاب کنید.

مجله الوند

اگر علاقمند به مطالعه مطالب بیشتر هستید، از طریق لینک زیر وارد مجله الوند شوید. در مجله الوند، مطالب متنوعی درباره مبلمان اداری منتشر می‌گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *