با توجه به نوسانات قیمتی، برای استعلام دقیق قیمت محصولات لطفا با کارشناسان الوند تماس حاصل نمایید.

فهرست مطلب

تفاوت و مقایسه دیوارکوب MDF و دیوارکوب PVC

دیوارکوب‌ها یکی از محبوب‌ترین انواع پوشش دیوار هستند که اخیراً جایگزین مرسوم‌ترین فرآیندهای طراحی داخلی مانند کاغذدیواری، نقاشی و کاشی شده‌اند. به‌ طور کلی، دیوارپوش‌ها دارای مزایای زیادی مانند مقرون‌به‌صرفه بودن و دوام بالا هستند؛ اما انتخاب بین انواع دیوارکوب، ممکن است کمی چالش‌برانگیز باشد. پس با ما همراه باشید تا با مقایسه دیوارکوب MDF و دیوارکوب PVC بتوانید دیوار پوش مناسب فضای کاری خود را برگزینید.

تفاوت و مقایسه دیوارکوب MDF و دیوارکوب PVC | مبلمان اداری الوند

 دیوار پوش PVC چیست؟

اگر به دنبال تغییر دیوارها و سقف‌های دفتر خود هستید، دیوار پوش‌های PVC در برابر آب مقاوم هستند و تمیز کردن و مراقبت از آن‌ها بسیار آسان است. در نتیجه، این دیوارکوب‌ها برای روکش کردن دیوارها و سقف‌های مناطق مختلف دفاتر، ایده‌آل هستند. از طرفی، انواع دیوار کوب پی‌وی‌سی نه‌تنها در برابر آب مقاوم است، بلکه به دلیل طرح‌های متنوع، نقوش مختلف و جلوه‌های فانتزی، از نظر زیبایی نیز جذابیت ویژه‌ای دارد.

 مزایا و معایب دیوار پوش PVC

دیوار پوش PVC به دلیل مزایای اقتصادی و سبک‌وزن بودن، در طراحی دفاتر مورد استفاده قرار می‌گیرد و شما با توجه به مزایا و معایب مختلف استفاده از دیوارکوب پی‌وی‌سی می‌توانید دید بهتری داشته باشید و هنگام خرید دیوارکوب بهترین تصمیم را اتخاذ کنید.

بادوام بودن

دیوار پوش‌های PVC مستحکم و بسیار بادوام هستند و می‌توانند سال‌ها بدون تاب برداشتن یا خم شدن، دوام بیاورند. برخلاف سایر انواع دیوارکوب، دیوار پوش‌های PVC شکننده نیستند و کمتر در هنگام جابجایی آسیب می‌بینند.

مقرون‌به‌صرفه بودن و نصب آسان

دیوارکوب‌های پی‌وی‌سی یک جایگزین مقرون‌به‌صرفه برای دیوارکوب‌های ام دی اف هستند و نصب آن‌ها نیز به آسانی امکان‌پذیر است. هم‌چنین این نوع دیوارکوب‌ها، بدون مشکل برش داده‌ می‌شوند و در هنگام نصب نیز گرد و غباری در فضای اطراف ایجاد نمی‌کنند.

سبک‌وزن بودن

دیوارکوب‌های پی‌وی‌سی یکی از سبک‌ترین دیوار پوش‌هایی هستند که برای تغییر دکوراسیون داخلی استفاده می‌شوند. از این ‌رو، حمل ‌و نقل، جابجایی، انتقال و نصب آن‌ها در محل مورد نظر نیز بسیار آسان است.

نگهداری آسان

هنگام مقایسه دیوارکوب MDF و دیوارکوب PVC، متوجه می‌شوید که بهترین نکته در مورد این دیوارکوب‌ها، این است که نگهداری از آن‌ها به راحتی انجام می‌گیرد. در ضمن، با استفاده از یک پارچه مرطوب، دیوارکوب‌های پی‌وی‌سی به سادگی تمیز شده‌ و ظاهری نو پیدا می‌کنند.

مطلب مرتبط  بررسی 4 تفاوت میز کارمندی و مدیریت

مقاومت در برابر رطوبت

این دیوارکوب‌ها ضد آب هستند؛ هم‌چنین توجه داشته باشید که در مقایسه دیوارکوب MDF و دیوارکوب PVC باید گفت که هر دو، کمتر از سایر انواع دیوارکوب‌ها تمایل به جذب رطوبت دارند. اما جذب رطوبت دیوارکوب PVC کمتر است. البته به ‌طور کلی هردوی این مدل‌ها برای مناطق مرطوب توصیه نمی‌شوند.

تفاوت و مقایسه دیوارکوب MDF و دیوارکوب PVC | مبلمان اداری الوند

معایب دیوارکوب PVC

دیوارکوب‌های PVC داخلی و خارجی ظاهر متفاوتی به دفاتر می‌دهند که احتمالاً انتخاب برخی از افراد نخواهند بود؛ چرا که برای افرادی که طراحی کلاسیک را می‌پسندند، این نوع دیوارکوب نمی‌تواند راضی‌کننده باشد. هم‌چنین بعد از نصب، خطوط اتصال بین دیوارکوب‌ها قابل ‌مشاهده است و می‌تواند موجب کاهش زیبایی فضای کاری شود.

عدم مقاومت در برابر حرارت

از آن‌جایی‌ که دیوارکوب‌های PVC از پلاستیک ساخته‌ ‌شده‌اند، ممکن است در اثر حرارت آسیب ببینند. بنابراین، هنگام طراحی دفاتر با این نوع دیوارکوب از لامپ‌های ساطع کننده گرما به ‌عنوان چراغ‌های سقفی خودداری کنید و فقط از چراغ‌های LED استفاده نمایید.

امکان آزاد کردن گازهای سمی

در ساخت دیوارکوب PVC از کُلر استفاده می‌شود و برخی از این گازهای سمی ممکن است در طی یک دوره در هوا منتشر شوند. علاوه‌بر این، PVC در هنگام قرار گرفتن‌ در معرض حرارت می‌تواند بسیار سمی باشد؛ بنابراین نباید از دیوارکوب‌های PVC در مناطقی مانند آشپزخانه استفاده شود.

تفاوت و مقایسه دیوارکوب MDF و دیوارکوب PVC | مبلمان اداری الوند

دیوار پوش MDF چیست؟

امروزه افزودن دیوارکوب‌ها برای طراحی دکوراسیون داخلی به امری معمول، تبدیل ‌شده است و دیوارکوب‌های MDF نیز جزء محبوب‌ترین متریال‌ها به‌ حساب می‌آیند. دیوارکوب ام دی اف، انتخابی بسیار مقرون به‌صرفه برای افزودن زیبایی و طراحی دفتر کار کلاسیک خواهد بود. علاوه‌بر این، نصب آن نیز مانند دیوارکوب PVC آسان است.

مزایا و معایب دیوار پوش MDF

همان‌طور که می‌دانید، انواع و سبک‌های مختلفی از دیوارکوب ام دی اف در بازار موجود است؛ اما این‌که کدام یک را انتخاب می‌کنید، به ترجیحات شخصی شما و طراحی دکوراسیونی که می‌خواهید ایجاد نمایید، بستگی دارد. با این وجود، در نظر گرفتن‌ مزایا و معایب هر دیوارکوب می‌تواند راهنمای خوبی در پروسه‌ی خریداری دیوارکوب باشد.

مطلب مرتبط  راهنمای جامع مقایسه صندلی اداری

شخصی‌سازی دفاتر

نقل ‌مکان به یک دفتر جدید، یکی از هیجان‌انگیزترین تجربیات زندگی است و احتمالاً از اولین کارهایی که می‌خواهید در محیط کاری جدید انجام دهید، این است که فضا را به‌گونه‌ای طراحی کنید تا معرف برند شما باشد و انواع سبک دکوراسیون دفتر کار را درنظر می‌گیرید. دیوار پوش MDF روشی عالی برای شخصی‌سازی فضای شما محسوب می‌شود. در واقع، شما با به‌کار بردن‌ دیوارکوب‌های ام دی اف می‌توانید محیطی گرم و دلپذیر برای دفاتر خود ایجاد کنید.

مزایای اقتصادی

یکی از مزایای دیوارکوب ام دی اف علاوه‌بر ارائه دادن‌ یک حس منحصربه‌فرد و لوکس به فضای کاری، ارزان بودن آن نسبت به دیوارکوب با چوب طبیعی است. این بدان معنی است که با توجه به هزینه‌های سایر دیوارکوب‌ها‌، قیمت دیوارکوب ام دی اف بسیار مناسب تلقی می‌شود.

برای محیط زیست بهتر است

یکی دیگر از مزایای استفاده از ام دی اف این است که به‌کار بردن‌ آن‌ برای محیط زیست بهتر است. به این دلیل که با استفاده از مواد اولیه بازیافت‌شده تولید می‌شوند؛ به این ترتیب، شما با خرید دیوارکوب ام دی اف از محیط زیست نیز حمایت می‌کنید؛ بنابراین نه‌تنها دیوارکوب‌های ام دی اف زیبا به نظر می‌رسند، بلکه شما با خرید آن‌ها با محیط زیست نیز مهربان‌تر خواهید بود.

رنگ‌آمیزی آن‌ها راحت‌تر است

به‌‌طور کلی، رنگ‌آمیزی ام دی اف نسبت به چوب سنتی راحت‌تر است. در نتیجه، شما می‌توانید دیوارکوب‌های خود را به‌گونه‌ای رنگ کنید که با سایر دکوراسیون داخلی هماهنگی بیشتری داشته باشند و جذابیت دکوراسیون شما را دوچندان کنند.

در برابر قارچ‌ها و حشرات مقاوم‌تر خواهند بود

علاوه‌بر این، ام دی اف در مقایسه با چوب سنتی، در برابر قارچ‌ها و حشرات احتمالی مقاومت بیشتری دارد؛ زیرا نحوه‌ی تولید MDF و مواد شیمیایی استفاده‌شده در هنگام ساخت آن، باعث مقاومت بیشتر محصول در برابر حشرات می‌شود.

تفاوت و مقایسه دیوارکوب MDF و دیوارکوب PVC | مبلمان اداری الوند

معایب دیوارکوب ام دی اف

یکی از مشکلات احتمالی که ممکن است با خرید انواع خاصی از دیوارکوب اتفاق بیفتد، این است که هنگام وجود وزن زیاد، دیوارکوب‌ها می‌توانند ترک بخورند یا شکافته‌ شوند که متأسفانه این آسیب در دیوارکوب ام دی اف بیشتر است.

سریع‌تر رطوبت را جذب می‌کنند

یکی دیگر از مشکلات استفاده از دیوارکوب ام دی اف، این است که این دیوارکوب‌ها ممکن است هنگام قرار گرفتن‌ در معرض رطوبت، ظاهر خوب خود را از دست بدهند؛ چراکه ام دی اف معمولاً آب را بسیار سریع‌تر از چوب طبیعی جذب می‌کند.

مطلب مرتبط  تفاوت پارتیشن تک جداره و دوجداره

سنگین بودن دیوارکوب

از دیگر مشکلات این نوع دیوارپوش، این است که ام دی اف به دلیل چگالی مواد اولیه استفاده‌شده بسیار سنگین است. در نتیجه، هنگام مقایسه دیوارکوب MDF و دیوارکوب PVC باید در نظر داشته باشید که جابه‌جایی و حرکت دادن‌ آن دشوارتر است.

تفاوت و مقایسه دیوارکوب MDF و دیوارکوب PVC | مبلمان اداری الوند

کدام دیوار پوش برای چه مکانی مناسب است؟

دیوارکوب‌ها راه‌حلی ویژه در طراحی دکوراسیون داخلی هستند و برای بهبود ظاهر دیوارها، درها و سایر قسمت‌های محیط‌های کاری مورد استفاده قرار می‌گیرند. در واقع، شما با استفاده از دیوارکوب‌ها می‌توانید با کمترین هزینه، دکوراسیون داخلی خود را تغییر داده‌ و جلوه دیگری به آن ببخشید. علاوه‌بر این، یکی دیگر از مزیت‌های دیوارکوب‌ها این است که می‌توانند عیوب موجود، مانند مشخص بودن کابل‌ها و سیم‌کشی‌های آشکار را پنهان کنند؛ درحالی‌که انجام این کار با کاغذدیواری و رنگ‌آمیزی امکان‌پذیر نیست.

موضوع دیگری که وجود دارد انتخاب دیوارکوب مناسب است. شما بایستی بر اساس فاکتورهای مدنظرتان، بهترین دیوارکوب را برگزینید. برای مثال، اگر برایتان امکان جابه‌جایی و انتقال دیوارکوب اولویت دارد، دیوارکوب پی‌وی‌سی می‌تواند انتخاب متناسبی باشد. هم‌چنین، اگر به دنبال ایجاد هارمونی مناسب برای دفتر خود هستید، با خریداری دیوارکوب ام دی اف و رنگ‌آمیزی آن می‌توانید جذابیت محیط کاری خود را بیشتر کنید. بر این اساس، انتخاب دیوارکوب مناسب، بسته‌ به ترجیحات شما متفاوت خواهد بود.

جمع بندی

هنگامی‌که نوبت به انتخاب یک متریال شیک و مناسب برای طراحی دفاتر می‌رسد، دیوارکوب‌ها یکی از گزینه‌های محبوب به‌شمار می‌آیند. در فرآیند انتخاب دیوار پوش، مقایسه دیوارکوب MDF و دیوارکوب PVC می‌تواند به شما کمک کند تا بهترین نوع را برگزینید. در واقع، طراحی دکوراسیون داخلی با دیوارکوب‌ها، یکی از ساده‌ترین راه‌هایی است که می‌شود از آن برای طراحی دکوراسیون داخلی بهره برد. بنابراین، اگر خرید دیوارکوب اداری مدنظر شما به ‌خوبی انجام شود، شما تا مدت طولانی نیاز به تعویض پوشش دیوار نخواهید داشت.

مجله الوند

اگر علاقمند به مطالعه مطالب بیشتر هستید، از طریق لینک زیر وارد مجله الوند شوید. در مجله الوند، مطالب متنوعی درباره مبلمان اداری منتشر می‌گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *