با توجه به نوسانات قیمتی، برای استعلام دقیق قیمت محصولات لطفا با کارشناسان الوند تماس حاصل نمایید.

فهرست مطلب

اصول مهم در دکوراسیون اتاق مدیریت

ما در مطالب متعدد، بارها به اهمیت دکوراسیون اتاق مدیریت در یک سازمان اشاره کرده‌ایم؛ زیرا اتاق مدیریت قلب سازمان یا شرکت را تشکیل می‌دهد و جلسات و رفت و آمدهای مهم در آن برگزار می‌شوند. از طرفی مدیر یک شرکت، بالاترین مقام آن سازمان به حساب می‌آید و مسئولیت‌های سنگینی به عهده دارد.

اهمیت جایگاه یک مدیر در اداره و یا شرکت، دلیلی است برای اینکه دکوراسیون اتاق او از دیگر فضاهای اداره متفاوت باشد و متناسب با جایگاه مدیران طراحی شود.

نحوه نورپردازی، نوع مبلمان، کاغذدیواری، کف‌پوش و چیدمان اتاق همه از پارامترهای مهم برای دکوراسیون فضای کاری مدیریت هستند. تا انتهای مقاله با ما همراه باشید تا اصول مهم در چیدمان اتاق مدیریت را با یکدیگر بررسی کنیم.

انتخاب سبک دکوراسیون اتاق مدیریت

از آن جایی که محیط اطراف در انجام تمام فعالیت‌های روزانه ما تأثیرگذار است، باید متناسب با نوع کسب و کار و هدف مورد نظر، آن را طراحی کنیم. زمانی که پای انتخاب سبک دکوراسیون اتاق مدیریت در میان باشد، باید پارامترهایی مانند ابعاد فضای مربوطه، نوع کسب و کار، رنگ‌بندی اتاق، مبلمان و نورپردازی را در نظر بگیریم.

سبک چیدمان اتاق مدیریت می‌تواند به صورت کلاسیک، مدرن، مینیمال و ساده باشد و حتی بعضی از طراحان برای ایجاد خلاقیت، با توجه به فضای اتاق ممکن است دو سبک را با یکدیگر ترکیب کنند.

ابعاد فضا در انتخاب سبک دکوراسیون اتاق مدیریت بسیار اهمیت دارد؛ به عنوان مثال، برای اتاق‌هایی که فضای کمی دارند، طراحی دفتر کار کلاسیک مناسب نخواهد بود. سبک مدرن، فضای کم‌تری را به خود اختصاص می‌دهد و زیبایی بیشتری را برای فضای کاری مدیران فراهم می‌کند.

انتخاب سبک دکوراسیون اتاق مدیریت | مبلمان اداری الوند

نورپردازی در اتاق مدیریت

از دیگر اصول مهم که در چیدمان اتاق مدیریت باید مورد توجه قرار گیرد، نحوه نورپردازی است. در صورتی که نورپردازی اتاق مدیریت بر اساس استانداردها و اصول صحیح انجام شود، می‌تواند مسیر تعامل کارمندان با مدیر را هموارتر کند.

انتخاب هرکدام از سبک‌های مختلف نورپردازی کاملاً بستگی به فضای اتاق دارد. بهترین حالت، استفاده از نور طبیعی است؛ اما در صورت‌ عدم دسترسی به نور طبیعی می‌توان با استفاده از سبک‌های مختلف نورپردازی، فضای گرم و پویایی را برای اتاق مدیریت فراهم کرد.

مطلب مرتبط  مهمترین نکات در طراحی محیط کار اشتراکی

دقت داشته باشید که مهم‌ترین بخش اتاق مدیریت که باید نورپردازی آن به درست‌ترین شکل ممکن انجام شود، مربوط به میز مدیریت است.

با نور پردازی دفتر کار، می‌توان عملکرد را افزایش داد؛ حتی با کمک برخی از سبک‌های نورپردازی می‌توان فضاهای کوچک را بزرگ‌تر از حالت عادی به نمایش گذاشت. تعدادی از سبک‌های نورپردازی اتاق مدیریت در قسمت زیر آورده شده‌اند:

  • نورپردازی طبیعی و مصنوعی
  • نورپردازی محیطی و کلی
  • نورپردازی متمرکز
  • نورپردازی با کمک چراغ‌ها و دیوارکوب‌ها

انتخاب کاغذدیواری در اتاق مدیریت

یکی از ساده‌ترین اصولی که باید در دکوراسیون اتاق مدیریت مورد توجه قرار بگیرد، انتخاب مناسب از میان انواع کاغذ دیواری اداری است. همه ما می‌دانیم که در یک فضای کاری، رنگ‌ها و طرح‌ها تا چه حد بر روحیه افراد تأثیر می‌گذارند.

انتخاب کاغذدیواری با طرح‌های بسیار برجسته و شلوغ و رنگ‌های خاکستری و تیره، بعد از مدتی فرد را خسته می‌کند. از این رو لازم است در چیدمان اتاق مدیریت رنگ‌های گرم و طرح‌های جذاب متناسب با نوع کسب و کار سازمان مورد استفاده قرار بگیرد تا به مهمانان و کارمندانی که به اتاق مدیریت وارد می‌شوند، حس خوبی القا شود.

همچنین استفاده از دیوارکوب‌ها و سقف کاذب می‌تواند گزینه مناسبی برای طراحی اتاق مدیریت باشد. در هنگام انتخاب کاغذدیواری لازم است که به ابعاد اتاق و همین‌طور تم مورد نظر، توجه ویژه داشته باشید.

انتخاب کاغذدیواری در اتاق مدیریت | مبلمان اداری الوند

انتخاب متریال در اتاق مدیریت

متریالی که در اتاق مدیریت به کار برده می‌شود، باید متناسب با جایگاه فردی باشد که قرار است از آن اتاق استفاده کند. از جمله متریالی که باید در دکوراسیون اتاق مدیریت مورد توجه قرار بگیرد، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • چوب

بهترین گزینه برای کف اتاق مدیریت، استفاده از کفپوش‌های چوبی است. بزرگترین مزیت کفپوش‌های چوبی، این است که به راحتی تمیز می‌شوند.

همچنین این کفپوش‌ها، ظاهر جذاب و لوکسی را به اتاق مدیریت می‌دهند.

  • دیوارکوب

بسته به فضای اتاق و فعالیت‌هایی که در سازمان انجام می‌شود، می‌توان قسمتی از دیوارهای اتاق مدیریت را دیوارکوب اداری زد و یا حتی به جای کاغذدیواری، تمام قسمت‌ها را با دیوارکوب پوشاند.

  • پنجره‌ها

نوع پنجره‌ها، جنس آن‌ها، نحوه باز و بسته شدن، رنگ شیشه و جداره‌های پنجره، از پارامترهایی هستند که باید در هنگام طراحی دکوراسیون اتاق مدیریت مورد توجه قرار بگیرند.

  • سرامیک و کاشی

برای برخی از اتاق‌های مدیریت می‌توان به جای کف‌پوش چوبی از سرامیک استفاده کرد. به عنوان مثال، سرامیک‌هایی با رنگ روشن برای اتاق‌های کوچک مناسب خواهند بود.

  • فرش

در اتاق‌های مدیریت لوکس می‌توان قسمتی از اتاق را با فرش‌های جذاب پوشاند. برای مثال، می‌توان در قسمتی که محل حضور مهمان‌ها است، فرش کوچکی انداخت و از این طریق حس خوب و گرمی را به افراد القا کرد.

مطلب مرتبط  کاربرد پارتیشن چوبی در فضای اداری

انتخاب فرش کاملاً بستگی به فضای کاری سازمان دارد و اغلب در شرکت‌های لوکس دیده می‌شود.

انتخاب مبلمان اداری اتاق مدیریت

از مهم‌ترین و تأثیرگذارترین اصول دکوراسیون اتاق مدیریت، انتخاب مبلمان، میز جلوی مبل و همین‌طور میز و صندلی مدیریتی است. در هنگام انتخاب و خرید میز مدیریت بهتر است فضای اتاق، سبک دکوراسیون و حتی کاربرد آن را در نظر بگیرید. آیا به یک میز مدیریت تک احتیاج دارید یا میز مدیریتی که متصل به میز کنفرانس باشد. میزهای مدیریتی انواع مختلفی دارند که شما با توجه به نوع سازمان یا شرکت خود و هزینه مورد نظرتان می‌توانید آن‌ها را خریداری کنید.

همچنین در زمان انتخاب و خرید صندلی مدیریت حتما باید به رنگ‌‌بندی اتاق، ابعاد و فضای کاری توجه شود. به دلیل اینکه مدیر بخش زیادی از طول روز را پشت میز می‌نشیند، لازم است که صندلی او به اندازه کافی راحت بوده و از نظر ابعاد، ارتفاع و جنس، استانداردهای لازم را داشته باشد.

 

انتخاب مبلمان اداری اتاق مدیریت | مبلمان اداری الوند | مبلمان اداری الوند

مبلمان اداری از نظر سبک طراحی

مبلمان اداری که برای مهمان‌ها در نظر گرفته می‌شود باید از استانداردهای لازم برای سلامت افراد برخوردار باشد. همه ما می‌دانیم که مبلمان اداری از لحاظ سبک و متریال با مبلمان خانگی متفاوت است. انواع مبلمان اداری از نظر سبک طراحی، در دو دسته کلاسیک و مدرن قرار می‌گیرد:

  • مبلمان اداری کلاسیک

در مبلمان‌های اداری کلاسیک از معرق‌کاری‌ و منبت‌کاری استفاده می‌شود و بسته به فضای اتاق و تمایل مدیر به سبک‌های شلوغ، می‌توان نوع کلاسیک را خریداری کرد. این نوع مبل‌ها بیشتر در رنگ‌های گرم مانند قهوه‌ای، زرشکی و بنفش ساخته می‌شوند.

  • مبلمان اداری مدرن

در مبلمان‌های اداری مدرن، اصول ارگونومیک رعایت می‌شود و ما با طرح‌هایی ساده و خلوت روبه‌رو هستیم. افرادی که تم اتاق مدیریت را مدرن انتخاب می‌کنند، باید به سراغ این سبک از مبلمان‌های اداری بروند.

مطلب مرتبط  اصول مهمی که در طراحی اتاق استراحت اداری باید به آن توجه کرد

مبلمان‌های مدرن بیشتر به رنگ‌های خنثی مانند کرم، سفید، خاکستری و مشکی تولید می‌شوند.

لازم به ذکر است که جنس متریال مبلمان‌های مدرن و کلاسیک با یکدیگر تفاوت دارد. برای مثال در دکوراسیون اداری کلاسیک، چوب‌های راش، گردو، چنار و آبنوس استفاده می‌شوند که به‌مراتب گران‌تر هستند. در حالی که در مبلمان‌های مدرن از فلز، شیشه، فرآورده‌های چوبی و یا سنگ استفاده می‌کنند.

نحوه چیدمان وسایل و لوازم دکوری اتاق مدیریت

اینکه نحوه چیدمان اتاق مدیریت به چه شکل باشد، کاملاً بستگی به سبک انتخابی اتاق، ابعاد و همین‌طور نوع کسب و کار سازمان دارد. چیدمان اتاق باید بر اساس استانداردها و اصول خاصی صورت بگیرد تا از شلختگی و شلوغی فضا جلوگیری شود.

نحوه چیدن میز و مبلمان مدیریت باید به‌گونه‌ای باشد که مدیر و مهمان‌ها یا کارمندان بتوانند به راحتی با یکدیگر تعامل داشته باشند.

همچنین استفاده از اصول زیباشناختی و وسایل دکوری و تزئینی می‌تواند جلوه‌ای زیباتر به فضای کاری مدیران ببخشد. برای مثال، می‌توان از تابلوهای هنری یا خطاطی استفاده کرد و یا اینکه در قسمتی از اتاق، مجسمه‌هایی متناسب با فضای کاری سازمان قرار داد.

نحوه چیدمان وسایل و لوازم دکوری اتاق مدیریت | مبلمان اداری الوند

سخن آخر

شما باید با توجه به نوع کسب و کار خود و هدف سازمان، دکوراسیون اتاق مدیریت و چیدمان اجزای مبلمان اداری را انتخاب کنید. تمام المان‌هایی که قرار است در اتاق مدیریت به کار گرفته شوند، باید نشان‌دهنده جایگاه شما و هویت کسب و کارتان باشند.  ایجاد یک فضای منحصر به فرد در اتاق مدیریت، در تعامل بهتر کارمندان با مدیر و همین‌طور مهمانان تأثیرگذار است. حتی چیدمان صحیح مبلمان اتاق مدیریت می‌تواند باعث پیروزی شما در بین دیگر رقبا شود و همچنین فرصتی عالی برای نشان دادن رتبه کسب و کارتان به حساب بیاید.

مجله الوند

اگر علاقمند به مطالعه مطالب بیشتر هستید، از طریق لینک زیر وارد مجله الوند شوید. در مجله الوند، مطالب متنوعی درباره مبلمان اداری منتشر می‌گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *