با توجه به نوسانات قیمتی، برای استعلام دقیق قیمت محصولات لطفا با کارشناسان الوند تماس حاصل نمایید.

فهرست مطلب

6 عامل مؤثر بر قیمت مبلمان اداری

اگر شما قصد دارید یک فضای کاری را دیزاین کنید یا اینکه کارفرما هستید و می‌خواهید شرکت خودتان را داشته باشید، قطعاً هزینه و مدیریت هزینه‌ها برایتان بیش‌ازپیش مطرح می‌شود. از این رو برای مدیریت هزینه‌های خود باید پارامترهای مختلفی را بررسی کنید که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به بررسی عوامل مؤثر بر قیمت مبلمان اداری اشاره کرد. مبلمان اداری یکی از تجهیزات ضروری برای هر اداره و سازمانی به حساب می‌آید که نمی‌توان بدون خرید آن به دیزاین فضای کاری پرداخت. توصیه می‌کنیم برای بررسی عوامل مؤثر بر قیمت مبلمان‌های مناسب برای اداره‌ها و شرکت‌ها با ما همراه باشید.

عوامل موثر بر قیمت مبلمان اداری | مبلمان اداری الوند

لوازم مورد نیاز و ضروری برای یک دفتر کار

فرقی نمی‌کند که یک ساختمان بزرگ یا یک اتاق کار کوچک برای اداره خود داشته باشید، در هر صورت لازم است که تجهیزاتی را برای آن تهیه کنید؛ زیرا برای انجام تمام فعالیت‌های کاری خود به این وسایل نیاز خواهید داشت. البته نوع شرکت شما نیز در خرید این تجهیزات تأثیرگذار است؛ اما دسته‌ای از آن‌ها برای تمامی اداره‌ها، شرکت‌ها و سازمان‌ها مورد نیاز هستند. زمانی که قصد تأسیس دفتر کار خود را دارید باید به تجهیزات لازم برای نشستن کارمندان یا مشتریان خود و همین‌طور محلی برای قرار گرفتن لپ‌تاپ، پرینتر، دستگاه فکس، کاغذ خردکن، اسکنر و لوازمی از این دست، فکر کنید. از جمله تجهیزات ضروری برای یک دفتر کار می‌توان به مبلمان‌های اداری اشاره کرد که خصوصیات آن‌ها در دکوراسیون شرکت شما تأثیر زیادی دارد.

به‌ عنوان نمونه، در اتاق مدیریت به میز و صندلی مدیریت نیاز دارید. همچنین لازم است تا بخشی از اتاق را به پذیرایی و نشستن مهمان‌های مهم اختصاص دهید؛ بنابراین باید به مبلمان و میز مهمان‌ها هم فکر کنید. در اتاق معاونت و کارشناسان نیز میز و صندلی متناسب با جایگاه آن‌ها، یک نیاز ضروری است. برای کارمندان ساده خود هم باید به فکر تهیه میز اداری و صندلی مناسب باشید. از دیگر لوازم مهم که در دسته مبلمان‌های اداری قرار دارند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پارتیشن‌بندی اتاق‌ها
  • میز کنفرانس
  • صندلی کنفرانس
  • کتابخانه
  • تجهیزات نورپردازی
  • میز کار ایستاده
مطلب مرتبط  کاربرد میز مدیریت کلاسیک در دفاتر اداری

شاید فکر کنید که تهیه تمام این وسایل برای شرکت شما هزینه زیادی در بر خواهد داشت؛ اما با بررسی عوامل مؤثر بر قیمت مبلمان اداری می‌توانید بهترین گزینه‌های ممکن را متناسب با هزینه مورد نظر خود تهیه کنید. پس در ادامه مطلب با ما همراه شوید.

راه‌های کاهش هزینه‌های دیزاین دفاتر اداری

این مسئله که دیزاین دفاتر مانند کاغذ دیواری محیط اداری ، تأثیر زیادی در عملکرد کارمندان و بازده کاری اداره شما خواهد داشت، بر کسی پوشیده نیست. از طرفی، شاید تصور شما این است که برای داشتن یک دیزاین ایده‌آل، باید پول زیادی خرج کنید؛ اما به دلیل اینکه در ابتدای مسیر کسبو کارتان هستید توانایی پرداخت هزینه‌های بالا را ندارید. ما در ادامه، استراتژی‌های کاربردی برای کاهش هزینه‌های دیزاین دفاتر اداری را مطرح می‌کنیم:

  • استفاده از میزهای گروهی

تهیه میز کار جداگانه برای هر شخص، می‌تواند هزینه زیادی را در ابتدای کار به شما تحمیل کند.. اگر قصد راه‌اندازی کسب و کارهای استارتاپی را دارید، خرید میزهای گروهی بهترین گزینه است؛ زیرا در این نوع مشاغل، اکثر افراد در کنار یکدیگر و بهصورت گروهی فعالیت می‌کنند. پس بهتر است به‌ جای سفارش میزهای تک نفره، از فروشند یا سازنده، درخواست میزهای دو نفره یا بیشتر را داشته باشید.

  • استفاده از دیوارها

در هر اداره و سازمانی، دیوارهایی یافت می‌شوند که بدون استفاده مانده‌اند. می‌توان با صرف هزینه‌ای اندک، از این دیوارها برای نصب قفسه‌های نظم‌دهنده و یا کتابخانه استفاده کرد. در برخی سازمان‌ها از دیوارها برای نمایش تابلوهای دکوراتیو یا راهنمای مراجعه‌کنندگان استفاده می‌کنند.

  • پارتیشن‌بندی با کمک قفسه‌ها

از دیگر راه‌های مؤثر برای کاهش هزینه‌های دفاتر می‌توان به تفکیک بخش‌های مختلف با استفاده از قفسه‌ها، کتابخانه‌ها و حتی گل‌ها و گیاهان اشاره کرد. با این روش دیگر دردسر پارتیشن‌بندی قسمت‌های مختلف را ندارید و در زمانی کوتاه و با صرف هزینه‌های بسیار کم، به مقصود خود می‌رسید.

  • استفاده از دفاتر اشتراکی

اگر ابعاد اتاق‌های اداره بزرگ هستند، دیگر نیاز نیست که برای هر کارمند دفتر جداگانه اختصاص دهید. شما می‌توانید یک دفتر کار را برای دو یا سه کارمند تجهیز کنید. در این صورت کارمندان می‌توانند از تجهیزات بهصورت اشتراکی استفاده کنند.

  • استفاده از نورپردازی طبیعی به‌ جای نورپردازی مصنوعی

اگر نور خورشید خیلی راحت از طریق پنجره‌ها به شرکت شما راه پیدا می‌کند، دیگر نیازی بهصرف هزینه‌های زیاد برای نورپردازی‌های مصنوعی ندارید. برای مثال می‌توانید از طریق پارتیشن‌بندی با دیوارهای کوتاه یا شیشه‌ای نور قسمت‌های مختلف شرکت خود را فراهم کنید. در این روش‌ها، هم به تجهیزات نورپردازی کم‌تری نیاز پیدا می‌کنید و هم هزینه برق شرکت شما کم‌تر می‌شود.

مطلب مرتبط  راهنمای خرید میز منشی

بررسی عوامل تأثیرگذار بر قیمت مبلمان اداری

همه ما می‌دانیم که صرف‌نظر کردن از خرید مبلمان برای اداره‌ها به منظور کم کردن هزینه‌ها غیرممکن است؛ اما با شناخت عوامل مؤثر بر قیمت مبلمان اداری می‌توان با آگاهی بهتری برای خرید آن‌ها اقدام کرد. این عوامل عبارتند از:

  • متریال

موادی که برای ساخت مبلمان اداری به کار برده می‌شوند، در قیمت آن بسیار تأثیرگذار هستند. برای مثال هرچه جنس چوب و پارچه‌ای که برای ساخت صندلی‌ها و میزهای اداری استفاده می‌شود، باکیفیت‌تر باشد، قیمت آن‌ها بالاتر می‌رود. صندلی‌ها و میزهای چوبی و فلزی در مقایسه با جنس‌های دیگر، گران‌تر هستند.

  • ابعاد

از دیگر عوامل مؤثر بر قیمت مبلمان اداری می‌توان به ابعاد و اندازه آن اشاره کرد. این امر کاملاً بدیهی است که هرچه اندازه و ابعاد مبلمان اداری بزرگ‌تر باشد، قیمت آن نیز بیشتر است. البته بهتر است ابعاد را در کنار جنس میز و صندلی بررسی کنید؛ زیرا احتمال اینکه میز بزرگ‌تر، قیمت کمتری از میز کوچک‌تر داشته باشد، وجود دارد که علت آن می‌تواند جنس ماده سازنده میز باشد.

  • نوع کاربری

اینکه قصد دارید از میز یا صندلی برای چه هدفی استفاده کنید، در قیمت آن تأثیرگذار است. برای مثال، میزهای مدیریت به دلیل قابلیت‌های ویژه‌ای که دارند در مقایسه با میز کارشناسان و کارمندان از قیمت بالاتری برخوردار هستند.

  • کیفیت

درست است که جنس میز و صندلی اداری در کیفیت ساخت آن‌ها تأثیرگذار است؛ اما خرید میزی با بهترین چوب دلیلی بر کیفیت بالای آن نیست؛ زیرا ممکن است بهترین چوب با کیفیت ساخت پایینی همراه باشد. کیفیت ساخت بالا نشان از استحکام و دوام بالای مبلمان اداری دارد. در صورتی که کیفیت ساخت برایتان اهمیت دارد  لازم است تا نوع مبلمان اداری مورد نظر خود را به سازنده سفارش دهید تا کاری بی‌نقص را به شما تحویل دهد.

  • سبک طراحی

طراحی مبلمان‌های اداری می‌تواند در سبک‌های کلاسیک، مدرن و یا ترکیبی باشد. هر چه طراحی خلاقانه‌تر صورت بگیرد و سبکی منحصر به فرد را دنبال کند، هزینه‌ای که باید پرداخت کنید، بیشتر است.

  • برند

ممکن است برخی از افراد، برند را از جمله عوامل مؤثر بر قیمت مبلمان اداری نشناسند؛ اما لازم است بدانید که برخی شرکت‌ها و سازندگان تولید‌کننده، به دلیل نامی که در بین رقبای خود دارند، محصولاتشان را با قیمت بیشتری می‌فروشند. پس، از تأثیر برند در هنگام خرید مبلمان اداری غافل نشوید.

مطلب مرتبط  کاربرد پارتیشن چوبی در فضای اداری

عوامل موثر بر قیمت مبلمان اداری | مبلمان اداری الوند

سخن آخر

اگر به دنبال طراحی دفتر کار کلاسیک هستید، نمی‌توانید از تأثیر مبلمان اداری در دیزاین دفتر کارتان غافل شوید. از طرفی، مدیریت هزینه‌ها در هنگام راه‌اندازی کسبو کارهای جدید بسیار اهمیت دارد. از این رو، لازم است تا به شناخت عوامل مؤثر بر قیمت مبلمان اداری بپردازید. ما در این مقاله سعی کردیم تا تمام پارامترهای تأثیرگذار بر قیمت مبلمان‌ها را مورد بررسی قرار دهیم تا شما با آگاهی بیشتری در مورد این مسئله اقدام کنید.

مجله الوند

اگر علاقمند به مطالعه مطالب بیشتر هستید، از طریق لینک زیر وارد مجله الوند شوید. در مجله الوند، مطالب متنوعی درباره مبلمان اداری منتشر می‌گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *