با توجه به نوسانات قیمتی، برای استعلام دقیق قیمت محصولات لطفا با کارشناسان الوند تماس حاصل نمایید.

فهرست مطلب

چرا فنگ‌ شویی در محل کار مهم است؟

فنگ شویی چیست؟

فنگ ‌شویی یک فلسفه باستانی چینی است که به دنبال هماهنگی همه چیز در محیط است. اصول فنگ ‌شویی تعادل و هماهنگی ایجاد می‌کند که در طراحی محیط بسیار ضروری است. شیوه‌های طراحی داخلی فنگ ‌شویی فضای خانه را برای ترویج انرژی مثبت آماده می‌کند. این بدان معنا است که قوانین فنگ ‌شویی خاصی وجود دارد که بر همه چیز از رنگ‌ها گرفته تا چیدمان خانه حاکم است.

در این مقاله از سری مطالب بلاگ الوند، نگاهی به اصول اساسی فنگ شویی محل کار ، وضعیت قدرت، مزایای فنگ ‌شویی و عناصر پنج گانه فنگ شویی داریم.

فنگ شویی در محیط اداری | مبلمان اداری الوند

فنگ شویی در محیط اداری

با استفاده از فنگ ‌شویی، اشیا در یک اتاق براساس جریان انرژی طبیعی چیده می‌شوند. این اشیا شامل اجزای چیدمان، رنگ‌ها و مواد دیگر حاضر در اتاق است. این عمل بیش از سه هزار سال پیش در چین آغاز شد و در سایر مناطق شرق آسیا مانند ژاپن، کره، سنگاپور، فیلیپین، ویتنام، تایلند و مالزی مورد استقبال قرار گرفت.

در سال‌های اخیر، فلسفه فنگ ‌شویی در سراسر جهان نیز به طور فزاینده‌ای محبوب شده است. امروزه بسیاری از طراحان و معماران داخلی تمام تلاش خود را می‌کنند تا فنگ شویی را در محیط شرکت‌ها بگنجانند. در یک نظرسنجی، هفتاد درصد از مشاغل تایوانی برای فنگ‌ شویی ارزش قائل بودند. نکته جالب اینجاست که به طور متوسط، شرکت‌های آمریکایی در سال 2020، بیست و هفت هزار دلار برای مشاوره، طراحی و اجرای اصول فنگشویی هزینه کرده‌اند.

گفتیم که فنگ شویی در حال فراگیر شدن در کل دنیاست بنابراین قطعا طرفداران پروپاقرص زیادی دارد. این طرفداران معتقدند استفاده از اصول فنگ شویی در محل کار می‌تواند موفقیت و مانند نقش مبلمان اداری در افزایش راندمان کاری،  برای افراد به ارمغان بیاورد. شما هم می‌توانید طراحی دکوراسیون محل کار براساس اصول فنگ شویی را از یک بخش دفتر کار خود آغاز و تغییرات مثبت را حس کنید.

5 فنگ شویی

در فنگ شویی پنج عنصر وجود دارد که وسایل ساخته شده با هرکدام از آنها باید با دقت در دکوراسیون استفاده شود.

  • چوب: عنصر خلاقیت و رشد است. درختان، گیاهان یا اشیا سبز رنگ می‌توانند نمایانگر چوب باشند.
  • آتش: قوی‌ترین عنصر است. جسارت، شور، انرژی و دگرگونی ایجاد می‌کند. شمع یا رنگ قرمز می‌تواند عنصر آتش را وارد فضا کند.
  • آب: این عنصر با الهام و احساس مرتبط است. وسایل آبی می‌توانند نشان‌دهنده این عنصر باشند.
  • زمین: نشان‌دهنده ثبات و قدرت است. استفاده از سنگ‌ها، فرش‌ها، کتاب‌های قدیمی یا چیزهایی که به رنگ قهوه‌ای یا طوسی هستند می‌توانند جریان این عنصر را شدت ببخشند.
  • فلز: عامل اتحاد تمام عناصر است. همچنین، تمرکز و نظم را ارائه می‌دهد. اشیا به رنگ فلزی یا سفید، نقره‌ی یا خاکستری در این دسته قرار دارند.
مطلب مرتبط  کردنزا اداری چیست و چه کاربردی در دکوراسیون فضای کار دارد

چیدمان دکوراسیون اداری | مبلمان اداری الوند

چیدمان دکوراسیون اداری متناسب با قوانین فنگ شویی

از ترکیب رنگ‌های مختلف گرفته تا قراردادن مبلمان و میز در محل مناسب، راه‌های زیادی برای چیدمان به روش فنگ شویی در محیط کار وجود دارد. در اینجا چند نکته را با هم مرور می‌کنیم.

  • میز خود را در موقعیتی که قدرت می‌بخشد قرار دهید

براساس قوانین فنگ شویی در محل کار، شما باید بعد از خرید میز اداری ، آن را خود را در محلی قرار دهید که در وضعیت قدرت باشد. وضعیت قدرت حالتی است که فرد در آن، بیشترین احاطه و تسلط را در فضا دارد. این وضعیت در اتاق کار، در دورترین نقطه از ورودی شکل می‌گیرد. همچنین باید میز خود را در جایی بگذارید که در هنگام نشستن بتوانید در را روبه‌روی خود ببینید.

  • از صندلی به عنوان یک پشتوانه قوی استفاده کنید

سعی کنید صندلی خود را جایی قرار دهید که یک دیوار پشت آن باشد. اگر این امکان‌پذیر نیست، سعی کنید یک ردیف از گیاهان سرسبز را پشت محل نشستن خود قرار دهید. در نهایت باید صندلی خود را در وضعیتی قرار دهید که پشت سر شما خالی نباشد.

  • صندلی مناسب را انتخاب کنید

یک صندلی با پشتی بلند از ایدئال‌های فنگشویی است. اعتقاد بر این است که پشتی بلند، حمایت و محافظت از فرد ایجاد می کند و باعث می‌شود تا در نظر دیگران، فردی با قدرت جلوه کند.

  • آب و عناصر گیاهی را به نمایش بگذارید

کارشناسان معماری معتقدند گنجاندن آب و گیاهان در کنار هم در فضای کاری، می‌تواند انرژی مثبت ایجاد کند. سعی کنید یک آب‌نما یا آکواریوم در محل کار خود قرار دهید. استفاده از گیاهان در دفاتر اداری می‌تواند به بهبود کیفیت هوای محل کار کمک کند. اگر در نگهداری از گیاهان طبیعی مشکل دارید، تراریوم‌ را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

  • تابلوهای نقاشی و سایر آثار هنری را به دیوار آویزان کنید

دیوارهای دفتر کار خود را با تصاویر و اشیایی که الهام‌بخش هستند مزین کنید. این تابلوها می‌توانند تصاویری از طبیعت زنده یا حروف‌نوشته‌های هنری باشند. توجه کنید که ابعاد تابلوها متناسب با دیوار پشتشان باشند، یعنی خیلی کوچک یا خیلی بزرگ نباشند.

مطلب مرتبط  بررسی جامع تاثیر چیدمان کلاس در یادگیری

 تاثیر نور طبیعی در فنگ شویی | مبلمان اداری الوند

  • رنگ‌های مناسب انتخاب کنید

بر مبنای قوانین فنگ شویی، رنگ‌ها در فضا باید تعادل ایجاد کنند. برخی از انتخاب‌های محبوب عبارتند از زرد ملایم، خاکستری روشن، طلایی کم‌رنگ، نارنجی کم‌رنگ، سبز کم‌رنگ، سبز آبی و سفید. همانطور که می‌بینید، رنگ‌های منطبق با اصول فنگ‌ شویی، اکثرا رنگ‌هایی ملایم هستند. همچنین استفاده و توجه به روانشناسی رنگ در محیط یکی از عوامل فنگ شویی محل کار است.

  • نور طبیعی را وارد فضا کنید

در صورت امکان بهتر است از نور طبیعی پنجره‌ها استفاده کنید. نور زرد و فلورسنت یا نور لامپ‌های رشته‌ای می‌تواند باعث خستگی جسم و ذهن شود. اگر چاره‌ای جز استفاده از نور مصنوعی ندارید، لامپ‌های SMD را انتخاب کنید.

نکات فنگ شویی برای جذب ثروت

ثروت یکی از محبوب‌ترین عناصر فنگ ‌شویی است و منظور فنگ شویی از ثروت، صرفا شامل ثروت مالی نیست. فنگ شویی ثروت را در تعاملات، ارتباطات دوستانه و خانوادگی، فرصت‌های پیشرفت و موارد دیگر می‌داند. نکته زیبای فنگ ‌شویی این است که وقتی با حس ثروتمندی کار می‌کنید، انواع دیگر ثروت را نیز جذب می‌کنید. فنگ شویی از افراد می‌خواهد در ازای کسب انواع ثروت، برای همه رفاهی که دریافت می‌کنند شکرگذار باشند. حالا اگر جذب ثروت با فنگ شویی برای شما مهم شد، با اضافه کردن این عناصر در محل کار، به استقبالش بروید.

  • از کریستال سیترین استفاده کنید: این کریستال برای جذب ثروت مفید است. کریستال کوارتز با رنگ طلایی جذابش نه تنها فراوانی را جذب می‌کند، بلکه به تجدید مداوم رفاه شما کمک می‌کند. این یکی از تنها کریستال‌هایی است که می‌تواند خود را پاک کند. زیرا انرژی‌های منفی را نگه نمی‌دارد.
  • جریان آب جاری ایجاد کنید: در فنگ شویی، آب جاری به جریان مالی و فراوانی شما مرتبط است. لوله‌کشی صحیح و نشتی نداشتن لوله‌ها اهمیت زیادی دارد. اگر مشکلات لوله‌کشی وجود دارد، آنها را خیلی سریع برطرف کنید.
  • از پنجره‎ها فاصله نگیرید: فاصله از پنجره یعنی فاصله گرفتن از نور طبیعی؛ یعنی همان چیزی که برای جذب ثروت به کمک فنگ شویی اهمیت زیادی دارد.
مطلب مرتبط  اهمیت شگفت‌انگیز در نورپردازی دفتر کار

چرا فنگ شویی در محل کار اهمیت دارد؟

شما می‌توانید محیطی را در دفتر کار خود ایجاد کنید که به کارمندان در دستیابی به اهداف خود و شرکت کمک کنند، اما اگر وسایل و چیدمان محل کار، به الهام بخشیدن یا انگیزه دادن به تیم کمک نکند، شانس موفقیت خود را کاهش می‌دهید. باید به این نکته توجه داشته باشید که هر عنصر از اجزای دکوراسیون دفتر شما نقش مهمی در افزایش بهره‌وری کارکنان و همچنین به حداکثر رساندن پتانسیل آنها دارد. به کمک اصول و قوانین فنگ شویی در محل کار که مرتبط با تجهیزات، دکوراسیون، طراحی و مبلمان هستند، به راحتی و بر مبنای یک روش فراگیر در دنیا، می‌توانید با هزینه‌ای کم، اتفاق فوق‌العاده‌ای در دفتر کار خود رقم بزنید.

اهمیت فنگ‌ شویی محل کار | مبلمان اداری الوند

جمع‌بندی

فنگ ‌شویی علمی است که افراد را تشویق می‌کند تا بیشتر در مورد خود بیاموزند و دانش، مهارت‌ها و ارتباطات لازم را که برای پرورش اهداف خود نیاز به توسعه دارند، کشف کنند. کسی که به توسعه فردی و گروهی علاقمند است، تمام تلاش خود را می‌کند تا در تمام جنبه‌های زندگی از جمله دکوراسیون محل کار نیز، وضعیت مطلوبی برای خود و کارکنانش ایجاد کند.

مهم است که بدانید آیا تخصص و تبحری در معماری و طراحی دکوراسیون داخلی دارید یا نه! اگر جواب بله است که موارد ذکر شده در این مقاله و سایر مطالب به شما کمک شایانی می کند اما اگر جواب نه است، کافی است به یک کارشناس آشنا به اصول فنگ شویی در محل کار مراجعه کنید. در واقع همین که به این نتیجه برسید، یک قدم بزرگ در راه طراحی اصولی دکوراسیون دفتر کار خود برداشته‌اید. کارشناسان و طراحان شرکت الوند نیز همراه شما در مسیر تجهیز دفتر کار شما به انواع مبلمان اداری مطابق با اصول فنگ شویی در محل کار هستند.

مجله الوند

اگر علاقمند به مطالعه مطالب بیشتر هستید، از طریق لینک زیر وارد مجله الوند شوید. در مجله الوند، مطالب متنوعی درباره مبلمان اداری منتشر می‌گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *