با توجه به نوسانات قیمتی، برای استعلام دقیق قیمت محصولات لطفا با کارشناسان الوند تماس حاصل نمایید.

فهرست مطلب

در دکوراسیون دفترکار مدرن، به چه اصولی باید توجه کرد؟

کارمندها حداقل ۸ ساعت از روز را در دفتر کار می‌گذرانند و می‌توان دفتر کار را خانه دوم آن‌ها نامید. به همین دلیل علاوه بر کارایی بالا و دسترسی راحت به وسایل موردنیاز، زیبایی و شیک بودن دفتر کار نیز بسیار مهم است.

امروزه طراحی داخلی علاوه بر منازل، در محیط اداری نیز مورد توجه قرار گرفته است. کار کردن در یک محیط زیبا و منظم با چیدمان به‌روز، می‌تواند تاثیر خوبی روی روحیه و تمرکز افراد داشته باشد. برای طراحی دکوراسیون دفترکار مدرن باید به اصول طراحی داخلی مدرن توجه کنید تا بتوانید دفتر کار خودتان را دقیقا مطابق با نیازهایی که دارید طراحی کنید.

در این مقاله از مجله الوند، قصد داریم تمامی نکاتی که برای این موضوع به آن نیاز دارید را بررسی کنیم؛ پس تا انتها با ما همراه باشید.

سبک دکوراسیون اداری | مبلمان اداری الوند

سبک دکوراسیون اداری باید بر چه اساسی انتخاب شود؟

مهم‌ترین موضوعی که در انتخاب سبک دکوراسیون اداری باید به آن توجه کنید، هدف و موضوع فعالیت شرکت است. سبک دکوراسیون باید با نوع کار و فرهنگ سازمانی شما هم‌خوانی داشته باشد و تصویر مناسبی از شما به مشتریان و همکاران منتقل نماید.

همچنین شما باید نیازها و سلایق کارکنان خودتان را هم در نظر داشته باشید و سعی کنید دکوراسیونی را برای دفترکار خودتان انتخاب کنید که بتواند راحتی، آسایش و انگیزه کارکنان را تامین کند. معمولا دفاتر کار شرکت‌های نوپا و استارتاپ‌ها به سبک مدرن طراحی می‌شوند اما در سال‌های اخیر، بسیاری از شرکت‌های باسابقه نیز مدرنیسم را در طراحی دکوراسیون دفتر کار خود اعمال کرده‌اند. نکته‌ای که نشان‌دهنده فراگیری سبک مدرن در میان کسب‌وکارها است.

فضایی که در اختیار دارید، نور و رنگ‌بندی محیط و همین‌طور میزان هزینه و بودجه موردنظر شما نیز موارد دیگری هستند که در زمان انتخاب سبک دکوراسیون اداری مدرن باید مدنظر قرار دهید. در این صورت می‌توانید دکوراسیونی شیک و کاربردی برای محل کار خودتان داشته باشید.

اگر مدیر هستید و وسواس زیادی بر روی اصول طراحی اتاق خود دارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم مقاله دکوراسیون اتاق مدیریت را مطالعه کنید.

سبک دکوراسیون مدرن چیست؟

دکوراسیون اداری مدرن یکی از سبک‌های محبوب و پرطرفدار در طراحی داخلی است که با الهام از جنبش هنری مدرنیسم در اوایل قرن ۲۰ میلادی به وجود آمد. در این سبک دکوراسیون، با استفاده از خطوط ساده، شکل‌های هندسی، مصالح طبیعی، رنگ‌های خنثی و با توجه بیشتر به کارایی، تلاش می‌شود که فضای کاری مناسبی طراحی شود. برخی از خصوصیات مدرنیزم در دکوراسیون اداری به شرح زیر هستند.

  • مبلمان با خطوط شکسته:

در این سبک از مبلمان با خطوط تیز و شکسته استفاده می‌شود که جلوه متفاوتی نسبت به سبک‌های سنتی با خطوط منحنی به محیط می‌دهد.

  • پالت‌های رنگ خنثی:
مطلب مرتبط  پارتیشن یا پاراوان ؛ کدام مناسب فضای اداری یا خانگی هستند؟

رنگ‌های خنثی مثل سفید، خاکستری، مشکی و نقره‌ای یکی دیگر از روش‌های شناخت سبک دکوراسیون مدرن است. این رنگ‌ها به فضا احساس رسمیت و تعادل می‌بخشند. همچنین برای اضافه کردن احساس شادابی و پویایی می‌توانید از رنگ‌های شاد و روشن مثل آبی، قرمز و زرد هم به صورت مکمل استفاده کنید.

  • چیدمان ساده و منظم:

دکوراسیون مدرن با استفاده از چیدمان ساده و منظم تلاش می‌کند که فضای محل کار را تمیز و مرتب نشان دهد و به استفاده از لوازم زینتی و تجملاتی هم تاکیدی ندارد. در این نوع دکوراسیون فقط از لوازم ضروری و کاربردی استفاده می‌شود تا فضا تا جای ممکن مرتب و منظم به نظر برسد.

تمامی این موارد، قابل اجرا در انواع دفتر کار با هر متراژی هستند اما اگر تمایل دارید درباره دکوراسیون در دفاتر کار کم‌متراژ اطلاعات بیشتری داشته باشید، حتما مقاله دکوراسیون دفتر اداری کوچک را ببینید.

دکوراسیون اداری | مبلمان اداری الوند

چرا امروزه برای دفتر کار بیشتر از سبک مدرن استفاده می‌شود؟

امروزه بیشتر از سبک طراحی مدرن برای دفاتر کار استفاده می‌شود؛ چرا که مزایای بسیار زیادی هم برای کارفرما و هم برای کارمندان به دنبال دارد.

سبک طراحی مدرن، محیط کاری را برای شما آماده می‌کند که دلپذیر، زیبا، کاربردی، راحت و انعطاف‌پذیر است. این سبک طراحی با استفاده از عناصر طبیعی، مبلمان ارگونومیک، تکنولوژی روز دنیا و تقسیم‌بندی محیط‌های کاری، سلامتی، خلاقیت و بهره‌وری کارکنان را نیز افزایش می‌دهد.

سبک طراحی مدرن بازتاب دهنده نیازها و علایق نیروی کار امروزی است که به دنبال یک محیط کار انسانی و نزدیک به محیط کار منزل هستند. حتی در بسیاری از مواقع، یک میز مدیریت مدرن ، به شکلی طراحی می‌شود که قابل استفاده در منزل باشد.

اصول طراحی دفتر کار مدرن

همان‌طور که گفته شد، دکوراسیون دفترکار مدرن یکی از سبک‌های طراحی دفتر کار است که در آن توجه ویژه‌ای به زیبایی، کارایی، راحتی و انعطاف‌پذیری می‌شود. این سبک طراحی تاثیر چشمگیری روی سلامتی و خلاقیت کارمندها دارد و باعث می‌شود که بهره‌وری آن‌ها نیز به شکل چشمگیری افزایش پیدا کند. برخی از مهم‌ترین اصول طراحی دکوراسیون دفترکار مدرن به شرح زیر هستند.

۱- استفاده از نور طبیعی

یکی از اصول دکوراسیون اداری مدرن، استفاده از نور طبیعی است. این اصل از دیرباز مورد استفاده قرار می‌گیرد و به دلایل مختلف یک حرکت هوشمندانه هم محسوب می‌شود. اولین نکته در مورد نور طبیعی این است که نور طبیعی طیف رنگی وسیع‌تری را بازتاب می‌دهد که باعث کاهش خستگی چشم می‌شود و کمک می‌کند که کارکنان هوشیاری بیشتری داشته باشند. این موضوع علاوه بر این‌که باعث احساس بهتر در بین آن‌ها می‌شود، ضریب خطای افراد را کاهش می‌دهد.

مطلب مرتبط  بررسی 4 دلیل برای اهمیت طراحی دکوراسیون اداری

علاوه بر این، نور طبیعی کاملا رایگان است و این موضوع در طولانی‌مدت کمک می‌کند که هزینه کمتری به شرکت تحمیل شود. با توجه به این امر، استفاده از نور طبیعی می‌تواند یک سرمایه‌گذاری مناسب محسوب شود. با این وجود، لازم است از پرده و پوشش مناسب برای پنجره‌ها استفاده کنید تا کارکنان در صورت نیاز بتوانند تصمیم بگیرند که چه زمانی از نور طبیعی استفاده کنند و چه زمانی از آن استفاده نکنند.

۲- تعبیه فضاهای استراحت

اتاق استراحت بخش مشخصی از دفتر کار مدرن است که کارکنان شما می‌توانند آنجا استراحت کنند، غذا بخورند و یا به بازی‌کردن بپردازند تا استرس کار را کاهش دهند. طراحی اتاق استراحت هزینه خیلی زیادی ندارد و می‌توانید به راحتی این فضاها را در محل کار خودتان تعبیه کنید.

بهترین فضا برای طراحی اتاق استراحت اداری نزدیک اتاق غذاخوری یا راه‌پله و قسمت‌هایی است که دور از مشتری‌ها یا بازدیدکنندگان است. اتاق استراحت فضایی است که کارکنان شما می‌توانند از طریق آن چند دقیقه از میز کار خودشان فاصله بگیرند و نفسی تازه کنند.

۳- مدیریت فضا

فضایی که در اختیار دارید را به خوبی تقسیم کنید و هر قسمت را به فعالیت‌های مختلف اختصاص دهید. برای مثال با تعبیه یک میز کنفرانس مدرن ، امکانی برای همکاری و اشتراک‌گذاری ایده‌ها در نظر می‌گیرید. باید توجه داشته باشید که فضای کار شخصی کارمندها جدا باشد تا در صورت نیاز، آن‌ها بتوانند روی فعالیت‌های روزمره خودشان تمرکز کنند. همچنین فضاها باید منعطف و قابل تغییر باشند تا بتوانید آن‌ها را براساس نیازها و علایق خود و سایر همکاران تغییر دهید.

4- سازمان‌دهی

برای کسب اطلاعات بیشتر، مطالعه مقاله اصول طراحی دفتر کار را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

تجهیزات دفترکار مدرن | مبلمان اداری الوند

در انتخاب تجهیزات دفترکار مدرن به چه نکاتی باید توجه کرد؟

برای انتخاب تجهیزات بخش‌های مختلف یک دفتر کار مدرن شما باید به نکات زیر توجه کنید.

  • طراحی دکوراسیون دفتر کار:

دکوراسیون دفتر اداری مدرن، باید بازتاب دهنده هویت برند، فرهنگ و ارزش‌های شما باشد. باید از رنگ‌هایی برای دکوراسیون اتاق اداری مدرن استفاده کنید که با زمینه فعالیت و احساسات کلی شما سازگار باشد. برای مثال رنگ آبی یک رنگ آرام است که می‌توانید از آن برای کسب‌و‌کارهای مرتبط با سلامت یا حوزه مالی استفاده کنید. زرد یک رنگ شاد است و بیشتر برای امور مرتبط با سرگرمی مناسب است؛ چیزی که مورد علاقه کارکنان امروزی است و طراحان دفاتر کار مدرن به آن توجه می‌کنند.

  • تجهیزات نورپردازی:

علاوه بر رنگ‌ها، باید به شکلی از نور استفاده کنید که بتوانید روشنایی و گرمای کافی را برای دفترکار خودتان ایجاد کنید. می‌توانید از نور طبیعی برای این کار استفاده کنید و یا از نور مصنوعی کمک بگیرید. در صورت استفاده از نور طبیعی، از پرده‌های مناسب برای پنجره‌ها استفاده کنید تا کارکنان در صورت نیاز بتوانند مقدار و شدت نور را کنترل کنند. انتخاب تجهیزات نورپردازی شامل لامپ، چراغ، انواع آویز و … نیز باید با دقت انجام گیرد. در دفاتر کار مدرن، معمولا از لامپ‌های SMD استفاده می‌شود.

  • مبلمان اداری:

مبلمان اداری مدرن باید راحت، مقاوم و کاربردی باشد. باید مبل‌ها و صندلی‌هایی انتخاب کنید که بتوانند از مدل نشستن طبیعی بدن کاربران پشتیبانی کنند تا دچار کمردرد و خستگی نشوند.
همچنین مبلمان انتخابی باید به سبک مدرن باشد و با تم رنگی دفترکار شما همخوانی لازم را داشته باشد. می‌توانید از متریال‌های مختلفی مثل چوب، فلز یا پلاستیک استفاده کنید. همچنین در زمان خرید باید به اندازه و شکل مبلمان هم توجه کنید و محل قرارگیری آن را از قبل مشخص کرده باشید.

  • میز اداری:

شما بخش زیادی از کارهای روزانه خودتان را روی میزکار انجام می‌دهید و به همین خاطر باید آن را با دقت انتخاب کنید. میز انتخابی شما باید فضای کافی برای قراردادن لپ‌تاپ، مانیتور، کیبورد، ماوس، اسناد، لوازم تحریر و… را داشته باشد. همچنین بهتر است میز موردنظر کشو هم داشته باشد تا بتوانید مدارک و وسایلی که به آن‌ها نیاز ندارید را داخل کشو قرار دهید.

مطلب مرتبط  پارتیشن آکوستیک چیست؟ بررسی کاربرد، مزایا، ویژگی + نکات خرید و نصب

در انتخاب میز هم باید به سبک دکوراسیون دفتر کار خودتان توجه کنید و میزهایی انتخاب کنید که دارای سبک طراحی مدرن هستند. قیمت میز اداری مدرن نیز یک عامل مهم در هنگام انتخاب است. در دفاتر کار مدرن، عموما از میزهای با پایه پروفیلی و صفحه ام دی اف استفاده می‌شود. شما می‎‌توانید انواع میز کار با پایه پروفیلی را از فروشگاه الوند تهیه کنید.

  • صندلی اداری:

یکی دیگر از اجزای بسیار مهم تجهیزات اداری، صندلی اداری است. در انتخاب صندلی باید به دوام و راحتی آن توجه کرده و بتوانید برحسب نیاز خودتان آن را تنظیم کنید. صندلی موردنظر باید از پشت، گردن و دست‌های کاربران پشتیبانی کند.

پروژه اداری مدرن | مبلمان اداری الوند

جمع‌بندی

در این مقاله شما را با اصول دکوراسیون دفترکار مدرن معرفی کردیم. کافی است بنا به سلیقه، نیاز و فضایی که در اختیار دارید، اقدام به طراحی دفتر کار براساس سبک مدرن و خرید مبلمان و تجهیزات اداری مدرن کنید.

برای لذت بردن از فعالیت در یک دفتر کار مدرن، ‌می‌توانید بر روی مشورت کارشناسان متخصص گروه مبلمان اداری الوند حساب باز کنید. با تجربه انجام چندین پروژه اداری مدرن در سراسر کشور، بهترین گزینه‌ها را برای سبک دکوراسیون اداری به شما معرفی خواهیم کرد.

مجله الوند

اگر علاقمند به مطالعه مطالب بیشتر هستید، از طریق لینک زیر وارد مجله الوند شوید. در مجله الوند، مطالب متنوعی درباره مبلمان اداری منتشر می‌گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *