با توجه به نوسانات قیمتی، برای استعلام دقیق قیمت محصولات لطفا با کارشناسان الوند تماس حاصل نمایید.

فهرست مطلب

مراحل گام به گام در روغن کاری صندلی اداری

روغن کاری صندلی اداری، یکی از مراحل مهم تعمیر و نگهداری صندلی اداری به شمار می‌رود. این کار باعث افزایش دوام، راحتی و رفع صدای صندلی اداری خواهد شد. در این مقاله از مجله الوند، قصد داریم راهنمای کامل روغن کاری صندلی اداری را در اختیار شما قرار دهیم و به شما آموزش دهیم که چطور با استفاده از روغن و اسپری‌های روان کننده می‌توانید طول عمر صندلی خودتان را افزایش دهید.

راهنمای کامل روغن کاری صندلی | مبلمان اداری الوند

چه زمانی باید صندلی اداری را روغن‌کاری کنیم؟

در صورتی که صندلی شما صدای جیرجیر می‌دهد و حرکت آن به راحتی انجام نمی‌شود شما باید برای رفع صدای صندلی اداری آن را روغن‌کاری کنید. همچنین در برخی شرایط ممکن است سیلندر گاز صندلی نیز کارایی خود را از دست داده باشد و نتوانید صندلی را به راحتی تنظیم کنید.

در چنین وضعیتی ممکن است با روغن‌کاری بتوانید این مشکل را برطرف کنید. در صورتی که گرد و غبار، مو، تراشه‌های فلزی و سایر ضایعات نیز روی صندلی جمع شده باشد، با روغن کاری صندلی می‌توانید مشکل را تا حدود زیادی برطرف کنید. علاوه بر این، صندلی‌هایی که مدت زیادی است مورد استفاده قرار نگرفته‌اند و قسمت‌های متحرک آن‌ها خشک شده‌است نیز به روغن‌کاری نیاز دارند.

چه قسمت‌هایی از صندلی اداری به روغن کاری نیاز دارد؟

شما می‌توانید قسمت‌های زیر از صندلی اداری را روغن کاری کنید:

  • تمامی پیچ‌ها و مهره‌هایی که اجزای مختلف صندلی را در کنار هم نگه می‌دارند. شما می‌توانید این پیچ‌ها را قبل از روغن کاری صندلی اداری به صورت کامل باز کنید و یا در حالی که یک نفر روی صندلی نشسته است، با استفاده از اسپری روغن آن‌ها را روغن کاری کنید.
  • مکانیزم صندلی که امکان تغییر ارتفاع، زاویه و چرخش صندلی اداری را فراهم می‌کند. با استفاده از قلم‌مو یا اسپری روغن می‌توانید این مکانیزم را روغن کاری کنید.
  • فنرهای پشت صندلی که از نحوه نشستن کلی شما حمایت می کنند. این قسمت‌ها نیز با استفاده از قلم مو یا اسپری روغن قابل روغن‌کاری است.
  • چرخ‌هایی که امکان حرکت صندلی روی زمین را به شما می‌دهند را نیز می‌توانید با استفاده از اسپری روغن، روان‌کاری کنید.
مطلب مرتبط  7 ترفند طلایی برای تمیز کردن صندلی چرم تیره و سفید

نکته: به هیچ عنوان از اسپری روغن یا روغن نفوذکننده روی قسمت‌های غیرفلزی صندلی مثل قسمت‌های پلاستیکی، لاستیکی، چرمی یا چوبی صندلی استفاده نکنید. این نوع روغن می‌تواند به قسمت‌های عنوان شده آسیب برساند. همچنین هرگونه روغن اضافی را با استفاده از یک تکه پارچه مایکروفایبر تمیز کنید تا لکه آن روی صندلی باقی نماند.

مکانیزم صندلی اداری | مبلمان اداری الوند

روغن‌کاری برای کدام صندلی‌ها لازم است؟

به صورت کلی، تمامی تجهیزات اداری و صندلی‌های اداری که دارای قسمت‌های متحرک مثل پایه، چرخ، مفصل و جک هستند نیاز به روغن‌کاری مداوم دارند. استفاده از روغن باعث می‌شود که قطعات متحرک صندلی، حرکات نرم و روان‌تری داشته باشند و صدای جیرجیر آن‌ها نیز قطع شود. روغن کاری صندلی اداری باید هر چند وقت یکبار تکرار شود تا طول عمر صندلی اداری افزایش پیدا کند.

آموزش روغن کاری صندلی اداری

همان‌طور که گفته شد، روغن کاری صندلی اداری برای افزایش کارایی و طول عمر آن ضروری است. برای این منظور راهنمای زیر را به صورت کامل دنبال کنید تا بتوانید صندلی خودتان را به بهترین شکل ممکن روغن کاری کنید:

  1. ابتدا تمامی بخش‌های صندلی را از هرگونه گرد و غبار و آلودگی پاک کنید و مطمئن شوید که صندلی عاری از هرگونه کثیفی است.
  2. سپس از یک نفر بخواهید که روی صندلی بنشیند و حالت‌های مختلف آن را امتحان کند تا منشاء صدا و جیرجیر را پیدا کنید. معمولا بخش زیادی از صدای جیرجیر صندلی مربوط به پشتی یا پایه‌های آن است. برای یادگیری طرز نشستن صحیح بر روی صندلی، می‌توانید مقاله نحوه درست نشستن پشت کامپیوتر را مطالعه کنید.
  3. برای دسترسی بهتر به تمامی قسمت‌های صندلی، آن را به صورت وارونه روی زمین قرار دهید. در صورتی که ابعاد صندلی خیلی بزرگ نیست، می‌توانید آن را روی میز کار خودتان هم قرار دهید. البته قبل از این کار یک پارچه تمیز یا روزنامه روی صندلی پهن کنید تا از کثیف شدن آن جلوگیری کنید.
  4. برای اینکه روکش صندلی هم آسیب نبیند، با استفاده از دستمال کاغذی، حوله کاغذی یا حوله آشپزخانه، تمامی قسمت‌های غیرفلزی صندلی را بپوشانید.
  5. اسپری روان‌کننده را بردارید و نازل را وارد سیلندر صندلی کنید تا به اعماق آن برسد. مقدار زیادی روان‌کننده را در این قسمت اسپری کنید و آن را به صورت کامل روغن کاری کنید. همچنین تمامی دهانه‌های موجود روی پایه صندلی را هم روغن کاری کنید.
  6. هرگونه روغن باقی‌مانده روی قسمت‌های بیرونی سیلندر را با استفاده از یک دستمال پارچه‌ای یا دستمال کاغذی پاک کنید.
  7. برای اینکه روغن به راحتی به قسمت‌های زیرین سیلندر برسد، حدودا یک ساعت آن را به صورت برعکس نگه دارید.
  8. تمامی قسمت‌های متحرک دیگر صندلی مثل چرخ‌ها، فنر پشت و پایه‌ها را نیز با استفاده از روغن روان کننده، اسپری کنید. برای اطلاع از تمامی قسمت‌های متحرک صندلی اداری، به مقاله نحوه نصب صندلی چرخدار مراجعه کنید.
  9. پس از یک ساعت صندلی را دوباره به حالت عادی خودش برگردانید و روی آن بنشینید. حالت‌های مختلف صندلی را امتحان کنید و مطمئن شوید که در هیچ حالتی صدا نمی‌دهد.
مطلب مرتبط  معرفی 4 علت لق زدن صندلی اداری + راهکار گام به گام رفع مشکل

روش های روغن کاری صندلی | مبلمان اداری الوند

جمع‌بندی

در این مقاله با روش روغن کاری صندلی آشنا شدیم و نکات ضروری در مورد آن را مورد بررسی قرار دادیم. روغن کاری صندلی اداری باعث می‌شود که صندلی روان‌تر و بادوام‌تر باشد و صدای ناخوشایند آن نیز به شکل قابل توجهی کاهش پیدا کند.

در صورتی که با وجود روغن‌کاری و انجام سایر تعمیرات، صندلی شما کارایی لازم را پیدا نکرد، بد نیست که به فکر خرید صندلی اداری جدید باشید تا به سلامت شما آسیبی وارد نشود. شما می‌توانید انواع صندلی اداری از برترین برندهای تولیدکننده صندلی ایران را در فروشگاه‌های الوند مشاهده و یک صندلی بادوام و راحت را برای خود انتخاب کنید.

مجله الوند

اگر علاقمند به مطالعه مطالب بیشتر هستید، از طریق لینک زیر وارد مجله الوند شوید. در مجله الوند، مطالب متنوعی درباره مبلمان اداری منتشر می‌گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *