با توجه به نوسانات قیمتی، برای استعلام دقیق قیمت محصولات لطفا با کارشناسان الوند تماس حاصل نمایید.

فهرست مطلب

راهنمای خرید میز اداری در شرکت و ادارات

یکی از اصلی‌ترین لوازم در ادارات و شرکت‌ها، میز اداری است. اغلب کارمندان حدود 8 الی 9 ساعت از روز را در محیط کاری خود سپری می‌کنند؛ پس در اختیار داشتن میز اداری استاندارد و مناسب از اهمیت بسیار زیادی در حوزه سلامتی و روند کاری این افراد برخوردار است. در همین راستا هنگام خرید میزهای اداری، باید به نکات ویژه‌ای توجه داشته باشید. در ادامه، به راهنمای خرید میز اداری و کارمندی می‌پردازیم تا شما بتوانید گزینه مناسبی را بر اساس نیاز خود خریداری کنید. با ما همراه باشید.

اهمیت انتخاب وسایل اداری در بهبود تجربه کاری

می‌دانیم که کارمندان اداری، تمام ساعات کاری خود را پشت میز می‌نشینند و به انجام امور و فعالیت‌هایی که بر عهده دارند، می‌پردازند.

بدیهی است که نشستن طولانی‌مدت و ثابت‌ماندن بدن در یک وضعیت خاص برای ساعت‌های متوالی، می‌تواند آسیب‌های مختلفی را برای فرد به دنبال داشته باشد.

از همین رو کارفرما باید در راستای تهیه لوازم اداری مناسب و استاندارد برای کارمندان خود اقدام کند؛ زیرا این کار، علاوه بر کمک به حفظ سلامت کارمند، می‌تواند تأثیر بسیار زیادی بر روی روند کار و پیشرفت آن نیز داشته باشد.

بدون شک زمانی که کارمند شما در وضعیت جسمی مناسب‌تر و راحت‌تری قرار بگیرد، بهتر از قبل می‌تواند به وظایف خود عمل کند. در این حالت فرد کمتر دچار خستگی شده‌ و سرعت انجام کار او نیز به میزان چشمگیری افزایش می‌یابد.
با راهنمای خرید میز کارمندی، شما می‌توانید میز و لوازم اداری مناسبی را برای کارمندان تهیه کرده و از این طریق به پیشرفت کاری خود نیز کمک شایانی کنید.

از طرف دیگر، زمانی که کارمند متوجه شود کارفرما برای او ارزش قائل بوده‌ و در جهت راحتی او، اقدامات لازم را انجام داده‌ است، بدون شک با انگیزه بیشتری به انجام وظیفه‌اش می‌پردازد و می‌تواند سوددهی بیشتری برای کسب و کارتان داشته باشد.

اهمیت انتخاب وسایل اداری در بهبود تجربه کاری | مبلمان اداری الوند

فاکتورهای مؤثر بر خرید میز اداری

زمانی که برای خرید میز اداری و کارمندی اقدام می‌کنید، باید به فاکتورها و پارامترهای مختلفی در این زمینه توجه داشته باشید تا بتوانید بهترین انتخاب ممکن را انجام دهید.

راهنمای خرید میز اداری به شما کمک می‌کند که با تمام این فاکتورها آشنایی داشته باشید و بر اساس آن‌ها پیش بروید تا پس از خرید، دچار پشیمانی نشوید.

  • بودجه

بدیهی است که بودجه شما یکی از فاکتورهای مهم در راهنمای خرید میز کارمندی محسوب می‌شود که نمی‌توانید به آن بی‌توجه باشید.

شما باید بودجه خود را برای خرید میزهای اداری و کارمندی مورد نیازتان مشخص کرده و سپس بر اساس آن و با بررسی‌های مختلف، اقدام به خرید بهترین میزهای کارمندی در حد توان خود کنید.

  • بررسی نیازها

هر شرکت یا اداره، به تعداد متفاوتی میز اداری و کارمندی نیاز دارد که شما در زمان خرید، باید از آن اطلاع کامل داشته باشید.

مطلب مرتبط  6 مدل دیوارپوش جدید اداری برای فضای کار شما

بهتر است ابتدا یک نیازسنجی کلی انجام داده‌ و سپس با توجه به آن، اقدام به سفارش و خرید میزهای مورد نیازتان کنید. در این حالت از اتلاف هزینه نیز تا حد زیادی جلوگیری می‌شود.

  • متریال استفاده‌شده در ساخت

همان‌طور که اشاره کردیم بودجه شما و قیمت میزهای مختلف، از فاکتورهای مهم و تأثیرگذار در این زمینه هستند. اما شما نباید به هیچ عنوان نسبت به کیفیت محصولات و متریال به‌کاررفته در ساخت آن‌ها، کم‌توجهی کنید.

می‌دانید که محصول کم‌کیفیت، از طول عمر کوتاهی نیز برخوردار است و نمی‌تواند مدت‌زمان طولانی برای شما کارایی داشته باشد.

در این صورت پس از مدتی شما باید مجددا برای خرید این محصولات اقدام نمایید. طبق راهنمای خرید میز اداری، به شما توصیه می‌کنیم که محصولات باکیفیت خریداری کنید تا بتوانید سال‌ها بدون کمترین آسیب، آن‌ها را مورد استفاده قرار دهید.

انواع میز اداری

انواع میز اداری | مبلمان اداری الوند

همان‌طور که افراد با سمت‌ها و درجه‌های مختلف در یک شرکت یا اداره مشغول به کارند، میزهای اداری نیز دارای انواع و مدل‌های مختلفی هستند که شما در زمان خرید باید اطلاعات کافی درباره آن‌ها داشته باشید.

بدیهی است که میز مدیریت، نمی‌تواند مشابه با میز کارمندی باشد و تفاوت‌هایی میان آن‌ها وجود دارد.

  • میز کارمندی

در هر اداره یا شرکت، بسته‌ به تعداد کارمندهای مشغول به کار، میزهای کارمندی متعددی وجود دارند. میز کارمندی معمولا کوچک بوده و فضای زیادی را اشغال نمی‌کند.

در این میزها، کمد و کشوهای مختلفی تعبیه شده‌ است تا کارمند بتواند پرونده‌ها و مدارک مورد نیازش را درون آن‌ها جای دهد.

میز کارمندی گروهی نیز یکی از انواع این مدل میز است که به‌گونه‌ای طراحی شده‌ تا چند کارمند بتوانند به‌ صورت هم‌زمان از آن استفاده کنند.

  • میز مدیریتی

میز مدیریتی طراحی ظاهری مخصوص به خود را داشته و به‌مراتب بزرگ‌تر از میز کارمندی است. این میز مخصوص مدیریت ساخته‌ شده‌ و باید جلوه‌ی خاصی داشته‌ باشد تا بتواند برای این سمت کاملا مناسب به حساب آید.

طبق راهنمای خرید میز اداری، این نوع میز باید در رنگ تیره خریداری شود.

  • میز کنفرانس

یکی دیگر از میزهای اداری موجود در شرکت‌ها و اداره‌های مختلف، میز کنفرانس است. این میز طول زیادی داشته و برای برگزاری جلسات مختلف از آن استفاده می‌شود.

مطلب مرتبط  تاثیر مبلمان لوکس اداری در زیبایی محل کار

اندازه ابعاد میز کنفرانس باید با تعداد کارمندانی که در جلسات شرکت می‌کنند، متناسب باشد.

  • میز کارشناسی

میز کارشناسی یکی دیگر از مدل‌های میز که در محیط‌های اداری مختلف کاربرد دارد، میز کارشناسی است. این میز نیز ویژگی‌های مخصوص به خود را داشته که هنگام انتخاب، باید به آن‌ها دقت شود.

میز کارشناسی دارای ابعاد و اندازه استانداردی است.

میزهای متنوع دیگری نیز مانند میز پذیرش، میز کار گروهی و … در محیط‌های اداری وجود دارند؛ اما در این قسمت صرفا به معرفی پرکاربردترین میزهای اداری پرداختیم.

توجه به ویژگی‌های میز اداری استاندارد

توجه به ویژگی‌های میز اداری استاندارد | مبلمان اداری الوند

برای اینکه بتوانیم صفت استاندارد را به یک میز اداری نسبت دهیم، باید آن میز دارای ویژگی‌های مشخصی باشد.

ما در راهنمای خرید میز اداری و کارمندی، شما را از این ویژگی‌های آگاه می‌کنیم تا در زمان خرید، به آن‌ها توجه داشته باشید و یک محصول استاندارد، باکیفیت و کارآمد را خریداری کنید.

  • رعایت اصول ارگونومی در ساخت میز

یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های میز اداری را می‌توان رعایت اصول ارگونومی در ساخت آن دانست. در ساخت یک میز اداری باید توجه ویژه‌ای نسبت به راحتی کاربر داشت تا بتوان خستگی او را هنگام انجام کارها کاهش داد.

در صورتی که یک میز اداری متناسب با اصول ارگونومی ساخته‌ شود، فشار واردشده به اعضای بدن هنگام نشستن پشت آن، به مراتب کاهش پیدا کرده و سلامت جسمی فرد حفظ و تضمین می‌شود.

پس در این زمینه ارگونومیک بودن یک میز را می‌توان از نشانه‌های استاندارد بودن آن در نظر گرفت که طبق راهنمای خرید میز اداری، باید به آن توجه ویژه‌ای داشت.

  • استفاده از مواد اولیه مرغوب و باکیفیت

اغلب محصولات اداری باید طول عمر بالایی داشته باشند؛ چراکه این محصولات معمولا سال‌ها به صورت مداوم مورد استفاده قرار می‌گیرند و ممکن است بارها جابجا شوند.

پس باید بتوانند از پس برآورده کردن نیاز کاربران به ‌خوبی برآیند. بدیهی است که هیچ‌کس تمایل ندارد به خرید لوازمی بپردازد که از نظر کیفیت، در سطح پایینی قرار داشته باشند.

در این راستا توصیه می‌کنیم که اطلاعات خود را در زمینه متریال استفاده‌شده در ساخت این وسایل ارتقا دهید تا بتوانید نوع باکیفیت را از بی‌کیفیت تشخیص دهید.

همچنین می‌توانید از فروشگاه‌های معتبر در این زمینه خرید کنید تا از کیفیت محصولات انتخابی خود، اطمینان داشته باشید.

  • رنگ میزها

طبق راهنمای خرید میز کارمندی، به شما توصیه می‌کنیم که هنگام انتخاب رنگ میز اداری ، از میزهایی با رنگ‌های روشن در این زمینه استفاده کنید. میزهای روشن باعث دل‌بازتر شدن‌ فضا و بزرگ‌تر دیده‌ شدن‌ آن می‌شوند؛ در صورتی که استفاده از میزهای تیره، تأثیری کاملا معکوس دارند.

  • ابعاد و اندازه

در قسمت‌های قبلی به ‌صورت کامل با انواع میزهای اداری آشنا شدیم و می‌دانیم که هرکدام از آن‌ها کاربردهای مختلفی دارند. ابعاد استاندارد میز اداری با توجه به نوع و کاربردشان، در اندازه‌های مختلفی ساخته‌ می‌شوند؛ پس برای انتخاب یک میز اداری استاندارد، باید به ابعاد آن نیز توجه داشته‌ باشید.

مطلب مرتبط  راهنمای جامع خرید میز مدیریت 1403

این میز باید به اندازه‌ای بزرگ باشد که بتواند نیازهای کاربر خود را پاسخ دهد و از طرف دیگر نباید فضای زیادی را اشغال کند. میز کارمندی باید در ابعادی ساخته‌ شود که امکان جابه‌جایی و حمل و نقل آن نیز به راحتی وجود داشته باشد.

در تعیین ابعاد استاندارد برای میزهای کارمندی یکی از موارد لازم که باید به آن توجه شود ابعاد استاندارد فضای اداری برای هر فرد می‌باشد.

  • تقسیم‌بندی میز

میزهای اداری و کارمندی، باید دارای کشوها و کمدهای مختلفی باشند تا کارمند بتواند تمام مدارک و پرونده‌های مورد نیاز خود را در آن‌ها قرار داده‌ و از امنیت این مدارک، اطمینان حاصل کند.

بدون شک میزی که در طراحی خود فاقد چنین فضاهایی باشد را نمی‌توان یک میز کاملا استاندارد نام‌گذاری کرد.

  • زیبایی ظاهری

علاوه بر نکات گفته‌شده، زیبایی ظاهری یک میز نیز اهمیت زیادی دارد که نباید از کنار آن ساده عبور کنید. بدون شک یک میز باکیفیت اما بدون طراحی ظاهری جذاب، چندان چنگی به دل نمی‌زند و نمی‌تواند انتخاب مناسبی برای دفتر کار شما باشد.

دکوراسیون دفتر کار، در جذب مشتری و همچنین روحیه کارمندان تأثیر بسیار زیادی داشته و باید به جذاب‌ترین حالت ممکن باشد. به همین دلیل، بهتر است از میزهایی که طراحی منحصر به فردی دارند، در این زمینه استفاده کنید.

زیبایی ظاهری میز اداری | مبلمان اداری الوند

سخن پایانی

میز اداری و کارمندی یکی از اصلی‌ترین ملزومات هر اداره یا شرکت است. در هر محیط اداری، متناسب با تعداد کارمندان، میزهای اداری متنوعی نیز وجود دارند. هنگام انتخاب این میزها باید به نکات ویژه‌ای توجه داشته باشید تا بتوانید یک محصول خوب و متناسب با نیاز خود و کاربردی که مدنظر دارید، خریداری کنید.

در قسمت‌های قبلی به ارائه کامل راهنمای خرید میز اداری پرداختیم تا شما با استناد به مطالب ذکرشده، بتوانید به خرید میزهای باکیفیت و استاندارد بپردازید. فاکتورهای مختلفی در زمینه خرید میز اداری وجود دارند که باید نسبت به آن‌ها آگاهی کاملی داشته باشید.

مجله الوند

اگر علاقمند به مطالعه مطالب بیشتر هستید، از طریق لینک زیر وارد مجله الوند شوید. در مجله الوند، مطالب متنوعی درباره مبلمان اداری منتشر می‌گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *