با توجه به نوسانات قیمتی، برای استعلام دقیق قیمت محصولات لطفا با کارشناسان الوند تماس حاصل نمایید.

فهرست مطلب

راهنمای خرید میز گیمینگ که بهتر است، بدانید !

گیمرها و افرادی که مدت زیادی از طول روز را پشت کامپیوتر می‌نشینند، به تجهیزات مختلفی نیاز دارند تا بتوانند به‌ راحتی و بدون وارد شدن کوچک‌ترین آسیبی به سلامتی‌شان، به فعالیت خود ادامه دهند. شاید تصور کنید که میز نمی‌تواند یکی از این تجهیزات ضروری و مورد نیاز باشد؛ اما باید بگوییم که اگر قصد دارید به یک گیمر حرفه‌ای تبدیل شوید، بدون شک به یک میز گیمینگ استاندارد نیاز خواهید داشت. در واقع میز گیمینگ باعث می‌شود تا شما راحت‌تر بازی کرده و برخی از تجهیزاتی که در این زمینه نیاز دارید را در اختیار داشته باشید. در ادامه با راهنمای خرید میز گیمینگ و همچنین ویژگی‌های این محصول، بیشتر آشنا می‌شویم.

 

 

راهنمای خرید میز گیمینگ | مبلمان اداری الوند

میز گیمینگ چیست؟

همان‌طور که در قسمت‌های قبلی اشاره کردیم، ممکن است تصور کنید که میز گیمینگ یک نیاز ضروری برای گیمرها به حساب نمی‌آید؛ اما باید بگوییم که سخت در اشتباه هستید. میز گیمینگ ظاهری کاملا متفاوت با میزهای کامپیوتر معمولی دارد و می‌تواند هیجان بازی‌های مختلف را به ‌راحتی به شما منتقل کند. این میز می‌تواند فضای بیشتری را برای قرار گرفتن تجهیزات، در اختیار شما قرار دهد.

معرفی مدل‌های میز گیمینگ

دسته‌بندی میزهای گیمینگ بر اساس پارامترهای مختلف صورت می‌گیرد. یکی از روش‌های طبقه‌بندی، بر اساس جنس این میزها است. شما می‌توانید میزهای گیمینگ چوبی، فلزی و یا شیشه‌ای پیدا کنید که هرکدام از آن‌ها پارامترهای ویژه‌ای دارند و می‌توانند نیاز شما را در این زمینه برآورده کنند. بر خی از مدل‌های فلزی حالت تاشونده دارند که می‌توانید به راحتی آن‌ها را جابه‌جا کرده و با خود حمل کنید. میزهای چوبی نیز دارای فضاهای متعددی هستند که برای نظم‌دهی به وسایل و لوازم شما بسیار کاربردی محسوب می‌شوند.

دسته‌بندی دیگری که برای میزهای گیمینگ لحاظ می‌شود، بر اساس ظاهر آن‌ها است. در این قسمت، انواع مدل‌های میز گیمینگ بر این اساس را با یکدیگر مرور می‌کنیم.

میز مستطیل بزرگ

چنانچه شما فضای بزرگی را تحت عنوان اتاق گیمینگ در اختیار دارید و یا اینکه لوازم گیمینگ شما متعدد و متنوع هستند، پیشنهاد می‌کنیم که به سراغ یک میز مستطیل در ابعاد بزرگ بروید. چنین میزی می‌تواند تمام وسایل شما را به ‌راحتی روی خود جای دهد تا دسترسی شما به تمام آن‌ها به‌ سادگی امکان‌پذیر باشد.

مطلب مرتبط  آیا اهمیت انتخاب درست سبک مبلمان اداری ‌مدرن ‌یا ‌سنتی می‌دانید؟

میزهای گیمینگ مربعی و چندطبقه

از دیگر مدل‌های میز گیمینگ که طرفداران بسیار زیادی داشته و برای استفاده در فضاهای مختلف نیز مناسب است، می‌توان به میز مربعی و چندطبقه اشاره کرد. چنین میزهایی در عین اشغال فضای محدود، بخش‌های مختلفی را در اختیار شما قرار می‌دهند و فوق‌العاده کاربردی هستند.

میزهای حالت ال

یکی دیگر از مدل‌های میز گیمینگ بر اساس طراحی ظاهری، میزهای حالت ال هستند که در قسمت گوشه اتاق جای می‌گیرند. این میزها حالت مدرن و طراحی بسیار جالبی دارند. کناره‌های این مدل میز در حالت‌های منحنی، صاف و یا شیب‌دار قابل ‌اجرا بوده و شما می‌توانید مدل دلخواهتان را از بین آن‌ها انتخاب کنید.

ویژگی‌های میز گیمینگ

در این قسمت از راهنمای خرید میز گیمینگ، قصد داریم تا به معرفی ویژگی‌های یک میز گیمینگ استاندارد بپردازیم. بدیهی است که یک میز گیمینگ باید دارای ویژگی‌های خاص و منحصر به فردی باشد تا بتواند نیازهای یک گیمر حرفه‌ای را به ‌صورت کامل برآورده کند.

طراحی خاص

یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های این میزها، طراحی خاص آن‌هاست که دقیقا مطابق با کاربردشان انجام شده است. طراحی ظاهر میز گیمینگ مانند انواع کانتر اداری تفاوت زیادی با میزهای معمولی دارد. در ساخت این میزها معمولا فضای کافی برای قرار دادن چند نمایشگر، صفحه‌کلید و سایر تجهیزات مورد نیاز گیمرها در نظر گرفته شده است. همچنین این میزهای به ‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که دسترسی به انواع تجهیزات قرارگرفته بر روی آن‌ها به ‌سادگی امکان‌پذیر باشد تا در روند بازی، گیمر از این جهت دچار هیچ‌گونه مشکلی نشود. معمولا در طراحی این میزها، هر وسیله‌ای حتی فنجان قهوه گیمر نیز جایگاه مخصوص به خود را دارد.

راهنمای خرید میز گیمینگ | مبلمان اداری الوند

طراحی ارگونومیک

می‌دانیم که اغلب گیمرها ساعت‌های طولانی پشت سیستم خود می‌نشینند و مشغول انجام بازی‌های هیجان‌انگیز و لذت‌بخش می‌شوند؛ از همین رو، یک میز گیمینگ باید به ‌صورت کاملا ارگونومیک برای نحوه درست نشستن بر روی صندلی ، طراحی شده باشد تا بتواند از وارد شدن آسیب‌های مختلف به دلیل نشستن طولانی‌مدت به بدن فرد، جلوگیری کند. ارتفاع میز و سایر ابعاد آن باید کاملا استاندارد باشند تا شخص در اثر استفاده طولانی‌مدت از میز، دچار خستگی زیاد نشود.

مطلب مرتبط  راهنمای خرید کتابخانه برای دکوراسیون اداری

قابلیت تنظیم

از دیگر ویژگی‌های یک میز گیمینگ که باید به آن اشاره کنیم، قابلیت تنظیم آن است. اگر شما یک گیمر حرفه‌ای هستید، برای اینکه بتوانید بهترین نتیجه را در بازی‌های خود به دست آورید، گاهی لازم است تا زاویه و موقعیت قرارگیری خود را در روند بازی تغییر دهید. برخی از مدل‌های میز گیمینگ قابلیت تنظیم ارتفاع دارند که باعث راحتی هرچه بیشتر شما هنگام بازی کردن می‌شوند.

ظرفیت وزن

می‌دانیم که معمولا بر روی یک میز گیمینگ، تجهیزات و لوازم مختلف و متعددی قرار می‌گیرد. از همین رو، یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های این میزها، باید توانایی تحمل وزن بالا باشد تا بتوانند بدون بروز کوچک‌ترین مشکلی، وزن‌های بالا را تحمل کنند. پس ظرفیت تحمل وزن بالا نیز می‌تواند یکی دیگر از ویژگی‌های یک میز گیمینگ باشد که لازم است درباره آن اطلاع داشته باشید.

مزیت استفاده از میز گیمینگ به‌جای میزهای قدیمی و معمولی

برخی از افراد بر این باورند که میز گیمینگ تفاوت چندانی با میزهای معمولی نداشته و گیمرهای حرفه‌ای نیز می‌توانند از همین مدل‌های معمولی در راستای رفع نیاز خود استفاده کنند. میزهای معمولی اغلب کاربرد گسترده‌ای دارند و شما می‌توانید در موارد گوناگون از آن‌ها استفاده کنید. این میزها معمولا فضای داخلی زیادی دارند تا شما بتوانید لوازم، اسناد و وسایل مختلف مورد نظرتان را داخل آن‌ها جای دهید. در کنار تمام این ویژگی‌ها، میز معمولی نمی‌تواند گزینه مناسبی برای گیمرها باشد. میز گیمینگ قابلیت تنظیم ارتفاع دارد تا از طریق آن بتوانید برای استفاده‌های طولانی‌مدت، وضعیت میز را بهینه کنید.

از طرف دیگر، این میزها فضای بیشتری در اختیار کاربران قرار می‌دهند تا شما بتوانید هدست، کنترلرها و سایر لوازم بازی خود را به ‌راحتی بر روی میزتان قرار دهید. می‌دانیم که لوازم گیمینگ کابل‌های زیادی دارند؛ از همین رو، به ‌عنوان یکی دیگر از ویژگی‌های میز گیمینگ، می‌توان به مدیریت کابل بهتر آن‌ها اشاره کرد که کمک می‌کند تا کابل‌های اضافی و به‌هم‌ریخته را به‌ راحتی سامان دهید.

در زمان خرید میز گیمینگ به چه ویژگی‌هایی توجه کنیم؟

در این قسمت از راهنمای خرید میز گیمینگ قصد داریم تا به معرفی ویژگی‌هایی که باید در زمان خرید این محصولات مدنظر داشته باشید، بپردازیم.

اندازه

مطلب مرتبط  راهنمای خرید مبلمان اداری لیو

بدون شک یکی از اولین پارامترهایی که لازم است در این راستا در نظر بگیرید، اندازه میز است. شما باید میزی تهیه کنید که در اتاقتان جا شود و قسمت زیادی از فضا را به خود اختصاص ندهد.

امکانات تنظیم

می‌دانیم که تهیه میز گیمینگ با هدف سلامتی فرد انجام می‌شود؛ پس این میز باید امکانات خوبی مانند صندلی گیمینگ استاندارد ، برای تنظیم در حالت‌های مختلف داشته باشد که فرد بتواند راحت‌ترین حالت را برای قرارگیری انتخاب کند. هنگام خرید حتما به آپشن‌های میز گیمینگ در این زمینه توجه داشته باشید که به ‌راحتی در دسترس باشند.

متریال به‌کاررفته در ساخت

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که هنگام خرید یک میز گیمینگ باید به آن توجه داشته باشید، کیفیت ساخت و متریال به‌ کار رفته در آن است. در صورتی که میز گیمینگ از متریال باکیفیتی ساخته شده باشد، دوام و ماندگاری بیشتری نیز خواهد داشت. پایه‌ها و سطح روی میز باید از دوام و ماندگاری بالایی برخوردار باشند؛ بنابراین، حتما اقدام به خرید یک محصول باکیفیت در این زمینه کنید.

آپشنهای میز

توصیه می‌کنیم که به سراغ میز گیمینگی بروید که از آپشن‌های ویژه‌ای مانند نگه‌دارنده لیوان، نگه‌دارنده هدست و کنترلر، هدایت‌کننده کابل، درگاه یو اس بی و … برخوردار باشد. بدون شک در اختیار داشتن چنین میزی به مراتب لذت‌بخش‌تر از میزهای ساده خواهد بود. قابلیت RBG نیز یکی از آپشن‌هایی است که برخی از میزهای گیمینگ از آن پشتیبانی کرده و باعث می‌شوند تا یک محیط گیمینگ جذاب‌تر داشته باشید.

راهنمای خرید میز گیمینگ | مبلمان اداری الوند

جمع‌بندی

اگر شما نیز به‌ عنوان یک گیمر فعالیت کرده و ساعات زیادی را در طول روز پشت سیستم به بازی می‌گذرانید، بدون شک نیاز به یک میز گیمینگ خواهید داشت. میز و صندلی گیمینگ در واقع از تجهیزات مورد نیاز تمام گیمرهای آماتور تا حرفه‌ای هستند. میزهای گیمینگ در طرح‌ها و مدل‌های مختلفی ساخته ‌شده و به بازار ارائه می‌شوند. در قسمت‌های قبلی، به ‌صورت کلی به معرفی برخی از مدل‌های میز گیمینگ پرداختیم. در راهنمای خرید میز گیمینگ به ویژگی‌های اصلی و استاندارد چنین میزی اشاره شد تا شما در زمان خرید بتوانید تمام این پارامترهای اساسی را مدنظر قرار داده و یک میز فوق‌العاده کاربردی و باکیفیت برای خود خریداری کنید.

مجله الوند

اگر علاقمند به مطالعه مطالب بیشتر هستید، از طریق لینک زیر وارد مجله الوند شوید. در مجله الوند، مطالب متنوعی درباره مبلمان اداری منتشر می‌گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *