با توجه به نوسانات قیمتی، برای استعلام دقیق قیمت محصولات لطفا با کارشناسان الوند تماس حاصل نمایید.

فهرست مطلب

معرفی 4 علت لق زدن صندلی اداری + راهکار گام به گام رفع مشکل

لق‌زدن یک مشکل متداول است که ممکن است برای صندلی‌های اداری به وجود بیاید و می‌تواند راحتی و تمرکز افراد را حین کار از بین ببرد. علت لق زدن صندلی اداری می‌تواند مرتبط با خرابی اتصالات، شکستگی قطعات ریز و درشت صندلی، شل‌شدن یا گم‌شدن پیچ‌ها و یا پروسه تولید معیوب صندلی اداری باشد.

خوشبختانه راهکارهای متفاوتی برای رفع لق زدگی صندلی وجود دارد. در ادامه با الوند همراه باشید تا دلایل بروز این مشکل و روش رفع آن را به صورت کامل بررسی کنیم.

لق زدن صندلی  | مبلمان اداری الوند

علت لق زدن صندلی اداری

همان‌طور که گفته شد لق زدن صندلی اداری ممکن است به دلایل و علت‌های مختلفی رخ دهد. برخی از این دلایل و علت‌ها به شرح زیر هستند.

1-  خرابی اتصالات

اتصالات صندلی به کلیه قطعاتی گفته می‌شود که قسمت‌های مختلف انواع صندلی اداری مثل نشیمن‌گاه، پشتی، دسته‌ها و پایه‌ها را به یکدیگر متصل می‌کنند. این قسمت‌ها از جنس پلاستیک یا فلز تولید می‌شوند و با کمک پیچ و مهره یا پرس در جای خودشان نگه داشته می‌شوند.

در طول زمان ممکن است به دلیل اصطکاک، فشار یا جابه‌جایی، این قطعات کیفیت اولیه خودشان را از دست بدهند. در این صورت، اجزای مختلف صندلی مثل قبل در جای خود ثابت نمی‌مانند. عدم تثبیت قطعات باعث خواهد شد که صندلی لق بزند.

2-  شکستگی قطعات

برخی اوقات قطعات مختلف صندلی مثل سیلندر گاز جک تنظیم ارتفاع، نشیمنگاه، پشتی و… به دلیل ضربه یا فشار دچار شکستی و تغییر شکل می‌شوند. این موضوع نیز یکی دیگر از دلایلی است که باعث لق زدن و عدم ثبات صندلی خواهد شد.

شما می‌توانید برای آشنایی بیشتر با بخش‌های تشکیل‌دهنده صندلی‌های اداری، مقاله انواع متریال صندلی اداری را نیز مطالعه نمایید.

3-  گم شدن پیچ‌ها

در پروسه تولید صندلی از پیچ و مهره برای نگه‌داشتن و سفت کردن قطعات مختلف صندلی استفاده می‌شود. این پیچ‌ها ممکن است به دلیل لرزش یا ضربه شل شده یا حتی از جای خود خارج شوند و به همین دلیل صندلی شما لق بزند.

مطلب مرتبط  7 ترفند طلایی برای تمیز کردن صندلی چرم تیره و سفید

4-  ساخت ضعیف و با کیفیت پایین

وجود ضعف در هر کدام از مراحل طراحی، مهندسی، تولید، کنترل کیفیت و تست صندلی باعث لق زدن صندلی می‌شود. برخی اوقات نیز در ابتدا صندلی هیچ‌گونه مشکلی ندارد اما پس از مدتی به خاطر فرآیند ساخت ضعیف، قطعات مختلف دچار نقص شده و به علت لق زدن صندلی اداری تبدیل می‌شوند. 

چطور لق زدن صندلی اداری را برطرف کنیم؟

اکنون که علت لق زدن صندلی اداری را متوجه شدیم، زمان آن رسیده که در مورد نحوه برطرف کردن این مشکل و نگهداری از صندلی اداری صحبت کنیم. برای اینکه علت لق زدن صندلی اداری را برطرف کنید، مراحل زیر را گام به گام دنبال نمایید.

  1. برای این‌که بتوانید صندلی را پس از رفع ایراد، راحت‌تر سوار و آماده استفاده کنید، تمامی قسمت‌های آن را برچسب بزنید. شما می‌توانید از یک کاغذ و خودکار برای نوشتن اسم قطعات مختلف و محل قرارگیری آن‌ها استفاده کنید.
    اسم تمامی قطعاتی که باز می‌کنید را بنویسید و مقابل آن هم محلی که باید قرار بگیرد را یادداشت کنید. برای قسمت‌هایی که قطعات ریز زیادی دارند می‌توانید از دوربین گوشی خودتان کمک بگیرید. با ثبت عکس از این قسمت‌ها، بعدا خیلی راحت‌تر می‌توانید صندلی را اسمبل کنید.
  2. با استفاده از ابزارهای لازم تمامی قسمت‌های صندلی را از یکدیگر باز کنید. برای این کار ممکن است به دریل، چکش، پیچ‌گوشتی، آچار فرانسه، انبردست و… نیاز داشته باشید. در مقاله نحوه تعویض پایه صندلی چرخدار در مورد باز کردن صندلی بیشتر توضیح داده شده است.
    ابتدا از چرخ‌ها شروع کنید و آن‌ها را از پایه صندلی جدا کنید. سپس سیلندر گاز صندلی را جدا کنید و سپس به سراغ قسمت‌های دیگری مثل دسته‌ها و پشتی صندلی بروید. تمامی پیچ‌ها، مهره‌ها، واشرها و… را در یک مکان امن قرار دهید تا گم نشوند.
  3. همه قطعات را به دقت بررسی کنید و به دنبال آثاری مثل شکستگی، خوردگی، ترک، خم شدگی و… بگردید. همچنین مطمئن شوید که هیچ‌کدام از اتصالات لق یا از جای خود خارج نشده باشند. سیلندر گاز را هم با دست فشار دهید و مطمئن شوید که به راحتی بالا و پایین می‌شود.
  4. تمامی قطعات خراب یا گم شده را با قطعات جدید تعویض کنید. در صورتی که قطعه خاصی قابل تعمیر است می‌توانید آن را تعمیر کنید. اما توصیه می‌کنیم که برای اطمینان بیشتر، تمامی قطعات را تعویض کنید. شما می‌توانید به صورت آنلاین قطعات یدکی انواع مبلمان اداری را به راحتی پیدا کنید.
  5. اتصالات و پیچ‌های شل شده را با استفاده از آچار یا دریل سفت کنید. اگر پیچی گم شده باشد یا به صورت کامل وارد مهره خود نشده باشد، آن‌ها را به صورت کامل با استفاده از دریل و پیچ‌گوشتی شارژی سفت کنید. اتصالاتی که با آچار و پیچ‌گوشتی شارژی قابل سفت کردن نیستند را هم با چکش سفت کنید.
  6. لبه‌های تیز و سخت را سمباده یا سوهان بکشید تا کاملا صاف و یک‌دست شوند. این کار از آسیب دیدن صندلی یا فرد استفاده کننده در حین کار جلوگیری می‌کند. تمام قطعات چوبی صندلی را با چسب چوب به هم بچسبانید و با استفاده از تسمه یا گیره در جای خود محکم کنید تا چسب خشک شود.
  7. تمامی قطعات را به ترتیب معکوسی که باز کرده‌اید سوار کنید. سوارکردن قسمت‌های مختلف صندلی، باید دقیقا معکوس باز کردن آن باشد. برای مثال اول پشتی صندلی و دسته‌ها را وصل کنید و پس از آن به سراغ وصل‌کردن سیلندر گاز یا چرخ‌ها بروید. همچنین مطمئن شوید که تمامی قطعات به خوبی در جای خود قرار گرفته‌اند و کاملا سفت شده‌اند.
  8. صندلی را تست کنید و مطمئن شوید که هیچ کدام از قطعات آن لق نمی‌زند. برای این کار روی صندلی بنشینید و آن را جابه‌جا کنید تا اطمینان پیدا کنید که ثبات کافی را دارد. همین‌جا از شما دعوت می‌کنیم تا مقاله روش صحیح نشستن روی صندلی را مطالعه کنید.
  9. در نهایت، پس از نشستن روی صندلی، به کمک اهرم‌های تنظیمی ارتفاع و پشتی صندلی را تنظیم کنید. بررسی کنید که این قطعات هم به درستی کار می‌کنند یا نه. در صورتی که هر مشکلی در بخش‌های مختلف صندلی وجود داشته باشد، باید برگردید و ببینید که کدام قطعه را فراموش کرده‌اید نصب کنید یا در کدام مرحله اشتباه کرده‌اید.
مطلب مرتبط  سه روش نظافت و شستشوی صندلی اداری

هرچند قطعات صندلی‌های اداری تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند اما در بخش‌هایی که لق‌زدگی معمولا در آن‌ها بروز پیدا می‌کند، شاهد قطعه‌های مشابه هستیم.

 قطعات صندلی‌های اداری | مبلمان اداری الوند

سخن نهایی

لق زدن صندلی اداری مشکلی است که ممکن است راحتی یا بهره‌وری افراد را در حین کار تحت تاثیر قرار دهد. علت لق زدن صندلی اداری ممکن است مختلف باشد و عواملی مثل خرابی قطعات، گم‌شدن پیچ‌ها، لق‌شدن اتصالات و… عامل آن باشند. امیدواریم که این مقاله توانسته باشد در رفع مشکلات مربوط به علت لق زدن صندلی اداری به شما کمک کرده باشد و بتوانید به راحتی این مشکل را برطرف کنید.

برای خرید انواع صندلی اداری می‌توانید از کارشناسان فروش الوند، مشاوره تخصصی دریافت کنید.

مجله الوند

اگر علاقمند به مطالعه مطالب بیشتر هستید، از طریق لینک زیر وارد مجله الوند شوید. در مجله الوند، مطالب متنوعی درباره مبلمان اداری منتشر می‌گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *